واکنش رئیس پارلمان عراق به حوادث سفارت بحرین در بغداد

رئیس پارلمان عراق به حوادث اخیر سفارت بحرین در بغداد و بالا بردن پرچم فلسطین در آن واکنش نشان داد و این اقدام را خارج از چارچوب قانون دانست.
کد خبر: ۳۵۲۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲ - 29June 2019

واکنش رئیس پارلمان عراق به حوادث سفارت بحرین در بغدادبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق به حوادث اخیر سفارت بحرین در بغداد واکنش نشان داد.

الحلبوسی به «فوزیه عبدالله» همتای بحرینی خود اظهار داشت که دولت عراق، برای بازداشت مسببان حمله به سفارت بحرین در عراق اقدامات فوری انجام داده است.

شبکه خبری «السومریه» به نقل از رئیس پارلمان عراق گزارش داد که «حق تظاهرات، در همه نظام‌های دموکراتیک، قانونی است، ولی تعدی به هیئت‌های دیپلمات و مراکز آن و [حفظ] امنیت آن، خط قرمز عراق است».

الحلبوسی تصریح کرد که واکنش منفی رسمی و مردمی به چنین اقداماتی مشاهده شد؛ «اقداماتی که خارج از قانون است و هیئت‌های دیپلمات و امنیت آن را تهدید می‌کند».

وی ادامه داد: «امیدواریم که چنین اقدامات خارج از قانونی بر روابط عراق با کشورهای عربی به صورت کلی و پادشاهی بحرین به صورت خاص تأثیر نگذارد».

رئیس پارلمان عراق با اشاره به تعامل بغداد با کشورهای عربی و منطقه‌ای، اعلام کرد که پارلمان این کشور به تلاشها خود ادامه خواهد داد تا روابط خود را با پارلمانهای عربی، آسیاسی و بین‌المللی تقویت کند.

الحلبوسی در پایان خاطر نشان کرد که دولت عراق حمایت لازم را از سفارت بحرین خواهد کرد و در مقابل چنین اقداماتی کوتاهی نخواهد کرد.

معترضان عراقی شامگاه پنجشنبه ششم تیر علیه نشست اخیر بحرین در برابر ساختمان سفارت منامه در بغداد دست به تظاهرات زدند.

 در جریان این تجمع مردمی، معترضان عراقی وارد سفارت بحرین شدند و پرچم فلسطین را به جای پرچم بحرین بالا بردند.

تظاهرات‌کنندگان خشمیگن در اعتراض به میزبانی بحرین از طرح صلح ادعایی آمریکا موسوم به «معامله قرن» دست به این اقدام زدند.

بحرین روزهای چهارم و پنجم تیر میزبان نشست کارگروه اقتصادی موسوم به «صلح از برای شکوفایی» بود. از این نشست به عنوان اولین گام برای اجرای معامله قرن یاد می‌شود.

طرح معامله قرن  آمریکا به دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار شش میلیون) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» یعنی کشورهای دیگر است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار