رئیس کمیته هسته‌ای مجلس:

تأمین خواسته‌های ایران شرط ادامه اجرای تعهدات برجامی است

«محمد ابراهیم رضایی» گفت: هر زمان که خواسته‌های ایران تامین شود؛ ما به همان میزان اجرای مجدد تعهدات متوقف شده را از سر خواهیم گرفت، در غیر این صورت، جمهوری اسلامی مرحله به مرحله تعهدات دیگری را متوقف خواهد کرد.
کد خبر: ۳۵۳۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶ - 06July 2019

تامین خواسته های ایران شرط ادامه اجرای تعهدات برجامی استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محمد ابراهیم رضایی» رئیس کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «خانه‌ملت»، با اشاره به اتمام فرصت 60 روزه اروپایی‌هادر قِبال جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: اروپایی‌ها به نحوی رفتار جمهوری اسلامی را آزمایش می‌کنند که اگر ایران در مواضع اعلامی خود کوچکترین تردیدی کند، اروپایی‌ها همان تاکتیک وقت کُشی و عدم عمل به تعهدات را ادامه می‌دهند.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اروپایی‌ها از سر رسید گام دوم هراسان هستند و اصرار به پایبندی ایران به توافق هسته‌ای دارند به این دلیل که جسارت و تصمیم گیری قاطع جمهوری اسلامی در برداشتن گام اول کاهش تعهدات را دیدند.

وی افزود: تلاش اروپایی‌ها برای ما قابل قبول نبوده، خواسته جمهوری اسلامی کاملا شفاف است؛ اما آنها به تعهدات برجامی خود عمل نکردند، از این رو ما به همان میزان و گام به گام از تعهدات خود کم می‌کنیم. اروپایی‌ها باید نگاه و مسیر خود را برای جمهوری اسلامی روشن کنند.

رضایی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران در طول یک سال گذشته نهایت خویشتنداری را از خود نشان داده و به درخواست دیگر اعضای برجام، فرصت قابل توجهی در اختیار آنها قرار داد تا اثرات و تبعات خروج آمریکا از برجام را جبران کنند اما ما شاهد اقدامی از سوی آنها نبودیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: هر زمان که خواسته‌های ما تامین شود؛ ما نیز به همان میزان اجرای مجدد تعهدات متوقف شده را از سر خواهیم گرفت، اما در غیر این صورت، جمهوری اسلامی ایران مرحله به مرحله تعهدات دیگری را متوقف خواهد کرد.

توقف مدرن‌سازی آب سنگین اراک

رئیس کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در مرحله بعدی رعایت محدودیت‌های مربوط به سطح غنی سازی اورانیوم و اقدامات مربوط به مدرن سازی رآکتور آب سنگین اراک را نیز متوقف خواهد کرد. مسئولیت شکست برجام و هرگونه تبعات احتمالی آن هم به طور کامل بر عهده آمریکا و اعضای باقیمانده در برجام قرار خواهد داشت.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار