نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با دفاع پرس:

نقش «نیروهای مسلح» در تامین امنیت کشور/ اشرافی‌گری مسوولان آفت نظام است

حجت‌الاسلام موسوی لارگانی با اشاره به ناامنی در برخی کشورهای منطقه، گفت: هیچ‌گونه خطری از طرف بیگانگان متوجه کشور نمی‌شود و در امنیت کامل به سر می‌بریم؛ ما این امنیت را مدیون تلاش‌ها و مجاهدت‌های بی‌وقفه و شبانه‌روزی نیروهای مسلح هستیم.
کد خبر: ۳۵۳۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲ - 08July 2019

نقش «نیروهای مسلح» در تامین امنیت کشور/ اشرافی‌گری مسوولان آفت نظام استحجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی نائب رئیس کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم شهرستان فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با تاکید بر حفظ و ارزش‌های دوران دفاع مقدس و سفارش به ترویج دستاوردهای آن دوران به نسل کنونی و نسل‌های بعدی، اظهار داشت: بعد از ظهور انقلاب اسلامی، کشورهایی که به خوبی دریافته بودند استقلال و موفقیت ایران در تمام عرصه‌ها با پیروزی انقلاب محقق می‌شود، کوشیدند تا با تحریک صدام جنگی نابرابر را بر ما تحمیل کنند؛‌ جنگی که یک طرف میدان ایران و در طرف دیگر آن رژیم بعثی و بلوک شرق و غرب بود.

وی گفت: آمریکایی‌ها با مجهز کردن ارتش بعث عراق به انواع سلاح‌های پیشرفته، هدفی جز فروپاشی انقلاب نوپای ایران اسلامی را دنبال نمی‌کردند. در دوران جنگ تحمیلی یکی از انتظارات مهم و به حقِ مردم از رزمندگان این بود که جواب تمام دشمنی‌های رژیم بعث عراق را بدهند؛ چراکه خانواده‌ها شاهد به شهادت رسیدن فرزندانشان بودند؛ لذا یکی از شعارهای مردم در زمان جنگ و در هنگام موشک باران ارتش بعث عراق، «موشک، جای موشک» بود، اما ما در آن دوران هیچ سلاح پیشرفته‌ای نداشتیم.

توان دفاعی کشورمان بی‌نظیر است

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: امروز به پاس مجاهدت‌های نیروهای مسلح ما به پیشرفته‌ترین سلاح‌ها دست پیدا کردیم که همین امر باعث شده تا دشمنانمان، همان‌هایی که در دوران هشت سال جنگی تحمیلی برای نابودی نظام و انقلاب اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کردند، امروز در تحقق اهدافشان که همان تضعیف قدرت و نابودی ایران است، ناکام بمانند. در شرایطی که امروز برخی از کشورهای منطقه همچون عراق،‌ سوریه، یمن که مورد تهاجم جریان تکفیری و مورد ظلم نظام سلطه قرار گرفته‌اند و از نعمت امنیت که در حقیقت از بزرگترین نعمات است، بی‌نصیب هستند؛ ما در داخل کشورمان هیچ‌گونه خطری از طرف بیگانگان را احساس نمی‌کنیم و این امر با تلاش‌ها و مجاهدت‌های بی‌وقفه نیروهای مسلح میسر شده است.

موسوی بیان داشت: اما برخی مسوولان نسبت به ایثارگری و جهادگری‌ها این قشر از جامعه کم‌لطفی می‌کنند؛ در حالی‌که نیروهای مسلح حق حیات بر گردن مردم و سایر مسوولان دارند؛ لذا کم‌ترین کاری که می‌بایستی مجلس شورای اسلامی انجام دهد، این است که به بودجه دفاعی نیروهای مسلح توجه ویژه‌ای داشته باشد. در صورتی‌که یکی از تاکیدات امام راحل در خصوص نقش قابل توجه سپاه پاسداران در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان داخلی و خارجی این بود که فرمودند «اگر سپاه نبود، کشور هم نبود.» با تمام این اوصاف عده‌ای از مسوولان بر این عقیده هستند که پرداخت حقوق و مزایای 2 ارتش بار مالی دارد؛ لذا آنها به این نکته که اگر نیروهای مسلح حضور نداشتند، سرانجام کشورمان مشخص نبود، فکر نکردند. مجلس باید با دید وسیع‌تری به این موضوع نگاه کند. باید بودجه تحقیقاتی، پژوهشی و بودجه‌ای در خصوص اختراع در اختیار نیروهای مسلح  قرار دهد. با توجه به اینکه بررسی بودجه در کمیسیون‌های برنامه و بودجه و تلفیق بررسی می‌شود، اما کمیسیون اقتصادی به زعم خود در تلاش است تا اگر مصوبه‌ای به بهبود وضعیت نیروهای مسلح لازم و ضروری بود، در به تصویب رساندن آن بکوشد.

وی گفت: دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار، شهامت و شهادت نقطه اشتراک مسوولان با هر دیدگاه و جناح‌های مختلف است؛ لذا اگر لایحه‌ای از طرف دولت در خصوص افزایش بودجه برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس به مجلس ارائه شود، بدون‌شک اکثریت نمایندگان موافقت خواهند کرد. گرچه برخی مسوولان بر باور غلطی استوار هستند و می‌گویند که چه لزومی دارد که نیروهای ایرانی در عراق و سوریه با داعش نبرد کنند، اما باید توجه داشت که هدف اصلی حامیان تروریست، ایران و نفوذ به کشورمان بود. در حقیقت نبرد جانانه رزمندگان ایرانی با داعش در منطقه توانست دشمن را در خارج از مرز کشورمان زمین‌گیر کند،‌ کما اینکه حمایت از مظلومان یکی از مهم‌ترین آرمان‌های انقلاب اسلامی ماست.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار