رئیس دانشگاه پیام نور کرمان خبر داد

ترجمه وصیتنامه شهید "محمد طایی" به سه زبان عربی، انگلیسی و فرانسه

رئیس دانشگاه پیام نور کرمان گفت: ترجمه وصیتنامه شهید محمد طایی به 3 زبان انگلیسی، فرانسه و عربی در حال تدوین است.
کد خبر: ۳۵۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸ - 04December 2014

ترجمه وصیتنامه شهید

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از کرمان، محمدمهدی ابوالحسنی در نخستین یادواره شهدای دانشجوی دانشگاه پیامنور کرمان اظهار داشت: عمق قصه یادوارههای شهدا این است که مسیر زندگی خود را انتخاب و نقشه راه را بر اساس الگوگیری از وصیتنامه شهدا تدوین کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمان با بیان اینکه عمل کردن به وصیتنامه شهدا بسیار سخت است، عنوان کرد: شهدا در راه خدا از جسم خود هم گذاشتند.

ابوالحسنی تصریح کرد: شهید محمد طایی یک دانشجو بود که در خارج از کشور تحصیل میکرد و زمانی که فریاد انقلاب را شنید، دنیای مادی را رها و به استان کرمان برای حضور در جبهههای جنگ سفر کرد.

وی با بیان اینکه شهید محمد طایی با دهان روزه به شهادت رسید و خداوند او را در اوج عبادت پذیرفته بود، ادامه داد: وصیتنامه شهید طایی در نوع خودش بینظیر است و هر انسانی با خواندن آن میتواند، حقیقت مسیر زندگی خود را پیدا کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله) که فرمودند، شهدا ستارگانی هستند که راه را نشان میدهند، عنوان کرد: این محافل یک هدف عمیق بیش از نگهداشتن یاد و خاطره شهداست.

ابوالحسنی با بیان اینکه شهدا اسطورههای ما هستند، اما در دنیای امروز اسطورههای جوانان تغییر کرده است، خاطرنشان کرد: شهدا در عبودیت بندگی خدا به مراتب بالایی رسیدند و همه کارهای آنها برای رضایت خدا بود.

وصیتنامه شهید محمد طایی به 3 زبان در حال تدوین است

رئیس دانشگاه پیامنور استان کرمان گفت: ترجمه وصیتنامه شهید محمد طایی به 3 زبان انگلیسی، فرانسه و عربی در حال تدوین است.

حسین رشیدینژاد در یادواره شهدای دانشجو دانشگاه پیامنور مرکز کرمان اظهار داشت: دانشجویان باید از وصایای شهدا در زندگی خود استفاده کنند.

در این یادواره نیز از خانواده دانشجوی شهید ناصر فولادی، دانشجوی شهید حمیدرضا واعظی، دانشجوی شهید محمدکاظم کیانینیا، دانشجوی شهید سیدعباس امیرجهانشاهی، دانشجوی شهید سیدفخرالدین هاشمی، دانشجوی شهید مرتضی باوان فیروزه و دانشجوی شهید محمد طایی تجلیل به عمل آمد.

یادواره شهدای دانشجو دانشگاه پیامنور مرکز کرمان همراه با نخستین اجرای تئاتر «فریاد خاموش ذوالجناح» توسط استاد رادمنش و مداحی حاج منصور پورشیخ بود.

در این مراسم دانشجویان دانشگاه پیامنور مرکز کرمان خواستار تدفین یک شهید گمنام در این واحد دانشگاهی شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها