عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

نیروهای مسلح ما برای حفظ امنیت با کسی تعارف ندارند

اردشیر نوریان گفت: نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچون سایر نیروهای مسلح مجاهد و مقتدر ما به دفعات نشان داده است که وقتی پای منافع ملی و امنیت ملت و کشور وسط باشد، با هیچ کشوری تعارف ندارد.
کد خبر: ۳۵۴۸۵۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۵ - 22July 2019

///اردشیر نوریان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، در خصوص توقیف نفتکش انگلیسی توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: از ابتدای ظهور و پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون، دشمنان ما همواره به طرق و در ایام مختلف تلاش کرده‌اند تا امنیت ایران را هدف قرار دهند؛ لذا هوشمندی نیروهای مسلح همواره خنثی‌گر تمام توطئه‌های آن‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه غربی‌ها به قدرت نظامی و دفاعی کشور ما به خوبی واقف هستند، افزود: قدرت دفاعی کشورمان برگرفته از تجربیات و آموزه‌های ما از دوران دفاع مقدس است؛ لذا اینکه از بدو پیروزی انقلاب اسلامی، ما شاهد شکست توطئه‌های آمریکا و متحدانش علیه ملت و کشورمان هستیم، همه مرهون خودکفایی در عرصه دفاعی است که به واسطه مجاهدت‌های رزمندگان و شهدای جنگ تحمیلی حاصل شده است.

این مقام مسوول، ناکامی دولتمردان غربی حامی رژیم بعث عراق در جنگ هشت ساله علیه ایران را از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: ما در دوران قبل از انقلاب مگر اراده و جرأت قدرت‌نمایی در مقابل غربی‌ها را داشتیم؟ اینکه غربی‌ها در دوران طاغوت به تمام خواسته‌های خود نسبت به ایران دست پیدا می‌کردند و کسی جلودار آن‌ها نبود، نشانگر خودفروختگی و وادادگی مقامات پهلوی بود.

وی پیروزی انقلاب اسلامی را مهم‌ترین علت کینه‌ورزی و دشمنی غربی‌ها با ملت و کشور ما عنوان کرد و گفت: از بدو ظهور انقلاب اسلامی تا کنون در ایام مختلف غربی‌ها شاهد اقتدار و استقلال کشورمان بوده‌اند؛ ناکامی دولتمردان آمریکایی در ماجرای طبس، ساقط شدن پهپاد فوق پیشرفته‌شان در چند روز اخیر و توقیف نفتکش انگلیسی مصداق بارز این حقیقت است.

این مقام مسوول با بیان اینکه نفتکش انگلیسی بر خلاق قوانین بین‌المللی دستگاه ردیاب خود را خاموش و از مسیر اصلی و قانونی‌اش خارج شده بود، افزود: نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچون سایر نیروهای مسلح مجاهد و مقتدر ما به دفعات نشان داده است که وقتی پای منافع ملی و امنیت ملت و کشور وسط باشد، با هیچ کشوری تعارف ندارد.

نوریان گفت: تلاش بی‌وقفه نیروهای مسلح در خصوص افزایش قدرت بازدارندگی کشور در قبال هرگونه تهدیدهای دشمنان به قدری قابل توجه و تقدیر است که علاوه بر ایجاد و افزایش غرور ملی منجر به وحشت و اضطراب بدخواهان و عقب‌نشینی آن‌ها از مواضع ضد ایرانی‌شان شده است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار