مدیر مرکز اسلامی آفریقای‌جنوبی:

دولت نیجریه هیچ گامی برای آزادی «شیخ زکزاکی» برنداشته است

حجت‌الاسلام «سید عبدالله حسینی» گفت: دولت بوهاری نیجریه هیچ گامی برای آزادی شیخ زکزاکی برنداشته و وی همچنان در اسارت به سر می برد.
کد خبر: ۳۵۶۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱ - 06August 2019

دولت نیجریه هیچ گامی برای آزادی «شیخ زکزاکی» برنداشته استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «سید عبدالله حسینی» مدیر مرکز اسلامی آفریقای جنوبی در گفت‌وگو با «آنا» درباره آخرین وضعیت شیخ زکزاکی، اظهار داشت: متأسفانه علی‌رغم صدور حکم آزادی رهبر شیعیان نیجریه برای امور معالجاتی بعد از دادگاه، وی را به همان مکانی قبلی اسارت منتقل کردند.

وی با اعلام اینکه این در حالیست که روز گذشته در دادگاه رسماً گفته شد که هر لحظه امکان مرگ شیخ وجود دارد، افزود: وکیل دولت بوهاری هم رسماً طی مصاحبه‌ای گفت که قاضی به این دلیل با درخواست آزادی استعلاجی شیخ موافقت کرده که امکان محاکمه شخص مرده وجود ندارد.

مدیر مرکز اسلامی آفریقای جنوبی افزود: با وجود صدور حکم آزادی مشروط توسط قاضی، شیخ زکزاکی همچنان در اسارت بسر می‌برد و هیچ گامی توسط دولت بوهاری برای اجرای حکم برنداشته نشده است.

حسینی یادآور شد: در حقیقت داستان حکم آزادی شیخ در سال ۲۰۱۶ در حال تکرار بوده و دستاورد ما تاکنون گرفتن حکم آزادی شیخ بوده است که قبلا نیز این حکم را روی کاغذ حتی در سطح ملی داشته‌ایم که بالاتر از حکم یک دادگاه محلی بوده و عملا هیچ اتفاق خاصی نیافتاده است.

مدیر مرکز اسلامی آفریقای جنوبی با تاکید بر اینکه شیخ زکزاکی همچنان با وضعیت بسیار وخیمی زندانی است، خاطرنشان کرد: شایسته بود که دولت یک قدم مثبت در جهت اجرای حکم بردارد و وی را از بازداشتگاه نظامی به یک هتل یا منزل مسکونی منتقل می‌کرد تا مقدمات سفرش فراهم شود.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها