مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران خبر داد

ارسال 364 اثر به جشنواره خاطره نویسی مدافعان جنگل

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: تاکنون 364 اثر به جشنواره خاطره نویسی مدافعان جنگل ارسال شده که 80 اثر به عنوان برگزیده انتخاب و در کتابی تحت عنوان جشنواره خاطرات مدافعان جنگل در سال 94 به چاپ خواهد رسید.
کد خبر: ۳۵۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰ - 07December 2014

ارسال 364 اثر به جشنواره خاطره نویسی مدافعان جنگل

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از ساری، سردار«عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران در جلسه ستاد برگزاری همایش بزرگ یاد یاران که با محوریت حماسه اسلامی ششم بهمن آمل در فرمانداری آمل برگزار شد، با بیان این که از سال 59 تا سال 63 پانصد نفر از اشرار در داخل جنگلهای شمال تلاش داشتند کشور ایران را نابود کنند، گفت: بزرگترین واکنش ضد انقلاب حمله به شهر آمل بود که خیانتهای زیادی در کل کشور صورت دادند.

وی افزود: بعد از این سالها سپاه با همکاری ارتش و ناجا و حمایتهای مردمی با احداث قرارگاه حضرت ابوالفضل(ع) در داخل جنگلها و احداث پانصد پایگاه اطلاعاتی روستایی محور یک میلیون و هشتصد هکتاری جنگل شمال را در اختیار خود گرفتند.

سردار ملکی با بیان این که ما نباید به سادگی از کنار این مسائل عبور کنیم، تصریح کرد: حماسه اسلامی ششم بهمن سال 60 آمل آن قدر مهم بود که حضرت امام خمینی(ره) در وصیت نامه سیاسی الهی خویش از آن به نیکی یاد کردند که ما هنوز نتوانستیم عمق این حماسه بزرگ را برای آحاد مردم تبیین کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران ادامه داد: هدف از برگزاری جشنواره خاطرات «یاد یاران» جمع آوری خاطرات مدافعان جنگل است که با فراخوانی در کشور انجام شده و تاکنون 364 اثر به این جشنواره رسیده که 80 اثر به عنوان برگزیده انتخاب شده و در کتابی تحت عنوان جشنواره خاطرات مدافعان جنگل در سال 94 به چاپ میرسد.

وی با اشاره به این که با همکاری خوب استانداری، سپاه و سایر دستگاهها نقش استان مازندران در دفاع مقدس در بیست سرفصل و صد جلد کتاب به چاپ میرسد، گفت: یک سرفصل این مجموعه اختصاص به حماسه جنگل دارد که 150 پژوهشگر مشغول جمع آوری اطلاعات هستند.

سردار ملکی افزود: در روز جشنواره سه کتاب از خاطرات مدافعان جنگل رونمایی میشود و دو کتاب دیگر نیز در سال 94 منتشر خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران با تأکید بر این که بزرگداشت حماسه اسلامی ششم بهمن آمل باید به صورت ملی برگزار شود تا سراسر ایران اسلامی حماسه مردم این شهر را به خوبی بشناسند، گفت: با احتساب شهدای حماسه آمل در استان مازندران 135 شهید جنگل وجود دارد.

وی با بیان این که همایش بزرگ یاد یاران با سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار میشود، بیان داشت: در این مراسم حاج «صادق آهنگران» به مداحی می پردازد که در روز پنجم بهمن در سالن همایشهای اریکه آریایی همراه با برپایی نمایشگاه ویژه صورت میگیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها