مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خبر داد

بنیاد علمی پژوهشی حماسه ششم بهمن آمل راه اندازی می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به راه اندازی بنیاد علمی پژوهشی حماسه ششم بهمن آمل گفت: به دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تحقق این امر در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح است که تمهیدات لازم برای تصویب آن انجام شده و امیدواریم به مرحله اجرایی برسد.
کد خبر: ۳۵۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷ - 07December 2014

بنیاد علمی پژوهشی حماسه ششم بهمن آمل راه اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از ساری، حجت الاسلام «عباسعلی ابراهیمی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، در جلسه ستاد برگزاری همایش بزرگ «یاد یاران» که با محوریت حماسه اسلامی ششم بهمن آمل در فرمانداری آمل برگزار شد، با بیان این که شهر آمل با وجود علمای بزرگ و سران دو قوه دارای جایگاه بزرگی در کشور است، گفت: حضرات آیات حسن زاده و جوادی آملی به عنوان ستارگان درخشان این شهرستان بوده که از مقام گرانقدری برخوردار هستند.

وی با اشاره به این حماسه اسلامی، ششم بهمن را از افتخارات و سرمایههای ماندگار دانست و بیان داشت: افتخار مردم این شهرستان همین بس که حماسه ششم بهمن سال 60 آمل در وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی(ره) و تقویم رسمی کشور ثبت شده است.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به این که باید در راستای بزرگداشت حماسه اسلامی ششم بهمن سال 60 آمل اهتمام ارزندهای وجود داشته باشد، افزود: هر چه در این مسیر نورانی حرکت شود هزینه نبوده که به طور قطع سرمایهای برای ما است تا خدماتی در خور مقام این حماسه بزرگ انجام شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تاکید بر این که ابعاد حماسه ششم بهمن آمل باید به نحو شایستهای تبیین شود، ادامه داد: نیاز است تا حرکتهای ارزشمند و شایستهای در راستای پاسداشت و حفظ این حماسه بزرگ صورت گیرد.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که امروز تهاجم فرهنگی به صورت جدی در جامعه مطرح است، بیان داشت: باید تلاش کنیم تا از ظرفیتها و سرمایههای گرانقدر خود به بهترین نحو ممکن در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی بهره برداری کنیم.

وی افزود: انتظار این بوده که همه دستگاههای اجرایی برای شناساندن ابعاد حماسه اسلامی ششم بهمن آمل پای کار آمده و تلاش ارزندهای در این راستا داشته باشند که ضرورتی مهم و اساسی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تصریح کرد: ما باید در مسیری گام برداریم که بتوانیم هزار سنگر را با نگاه هزارسنگری در ابعاد مختلف هنری، ساخت فیلمهای کوتاه، انیمیشن و مستندسازی برای آحاد مردم و نسل جوان جامعه تبیین کنیم.

وی با بیان این که امروز دغدغه فرهنگی وجود دارد که به دنبال این هستیم حماسه اسلامی آمل بتواند اثرگذاری خود را در جامعه ایجاد کند، گفت: مهمترین این اثرگذاری دیدار مجدد با مقام معظم رهبری در سالروز حماسه اسلامی ششم بهمن سال 60 آمل است که مدیران استانی باید در راستای تحقق این دیدار همت لازم را داشته باشند که این درخواست را داریم.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به راه اندازی بنیاد علمی پژوهشی حماسه ششم بهمن آمل افزود: به دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تحقق این امر در شورای انقلاب عالی فرهنگی مطرح است که تمهیدات لازم برای تصویب آن انجام شده و امیدواریم  به مرحله اجرایی برسد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها