«۲۳ نفر» رکورددار دریافت جایزه از سی و دومین جشنواره فیلم کودک شد

آیین اختتامیه سی و دومین جشنواره فیلم کودک در حالی برگزار شد که فیلم «۲۳ نفر» رکورددار دریافت جایزه از این رویداد شد.
کد خبر: ۳۵۹۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲ - 27August 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین اختتامیه سی و دومین جشنواره فیلم کودک در حالی برگزار شد که فیلم ارزشمند «۲۳ نفر» رکورددار دریافت جایزه از این جشنواره شد.

 آیین اختتامیه سی و دومین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان عصر روز دوشنبه با حضور مسئولان استان اصفهان و مدیران ارشد وزارت ارشاد، سازمان سینمایی، دست اندرکاران جشنواره و اصحاب رسانه در سالن سیتی سنتر اصفهان برگزار شد.

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی، علیرضا تابش دبیر جشنواره، علیرضا رضاداد مشاور عالی سازمان سینمایی، سیدمحمدمهدی طباطبایی نژاد معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی، حبیب ایل بیگی مشاور دبیر جشنواره، قدرت‌الله نوروزی شهردار اصفهان، نماینده یونیسف ایران و... از چهره‌های حاضر در مراسم اختتامیه بودند.

«۲۳ نفر» رکورددار دریافت جایزه از سی و دومین جشنواره فیلم کودک شد

در ابتدای این مراسم محمد سلوکی که اجرای مراسم را بر عهده داشت ضمن خوشامدگویی به حضار گفت: یاد استاد داریوش اسدزاده را در این مراسم گرامی می‌داریم. همچنین محمد شرف الدین تصویربردار خوب را از دست دادیم که برای وی هم طلب آمرزش داریم.

سپس نوروزی شهردار اصفهان روی صحنه رفت و گفت: اولین ویژگی این جشنواره تقویت حس مشارکت در این دوره بود. نوجوانان مشارکت جویانه ایفای مسئولیت می‌کردند. خبرنگاران و داوران کودک و نوجوان نقش مشارکتی بالایی را ایفا کردند. جشنواره نقش مسئولیت اجتماعی را افزایش داد. جشنواره برای کودکان بود متولیان با اتحاد و انسجام توانستند فیلم‌ها را از سینما به نقاط محروم شهر ببرند. کودکان معلول و نابینا در جشنواره شرکت کردند و این موجب نشاط اجتماعی شد.

وی ادامه داد: اگر امروز نظرسنجی داشته باشیم متوجه می‌شویم که شور و نشاط در همه نقاط شهر بود. جشنواره امسال توانست دستاورد‌های دیپلماتیک داشته باشد. گزیده فیلم‌ها به ۳۴ شهر کشور رفت. در نقاط سیل زده و محروم فیلم‌ها اکران شد. این جشنواره کارکرد اجتماعی بالایی داشت و در یک شب فقط ۸۰ میلیون تومان از این حراج خریداری شد.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: این جشنواره با اختتامیه پایان نمی‌پذیرد. این جشنواره باشگاه مخاطبان درست می‌کند، مدرسه جشنواره درست می‌کند و به مناسبت هر رویدادی که مربوط به سینما است برای هنرمندان زمینه می‌سازد تا در طول سال از آن بهره برداری کنند.

سپس نوبت به اهدای جوایز وب سری رسید. در این بخش دیپلم افتخار نوآوری هنری به پژمان مالمیر برای فیلم «کله شکم، شکم کله» رسید.

لوح مرکز توسعه سینمای کودک توسط پوران درخشنده، بیژن بیرنگ و داریوش بابائیان، به امیرحسین قهرایی برای فیلم «بازیوو» اهدا شد. همچنین در این بخش اعلام شد به دلیل حضور سیدجواد هاشمی در مرکز توسعه سینمای کودک هیچ جایزه‌ای به فیلم «تورنادو» تعلق نگرفته است.

«۲۳ نفر» رکورددار دریافت جایزه از سی و دومین جشنواره فیلم کودک شد

در ادامه مراسم جایزه ویژه زاون قوکاسیان به مایکل شارر برای فیلم «جادوگر کوچک» اهدا شد.

پروانه زرین بهترین فیلم کودک داوران کودک و نوجوان با حضور ۳ تن از نمایندگان آن‌ها به حمیدرضا قطبی برای فیلم «قطار آن شب» اهدا شد. همچنین پروانه زرین بهترین فیلم نوجوان به بابک نبی زاده برای فیلم «اقیانوس پشت پنجره» رسید.

در بخش مسابقه سینمای بین الملل نیز جوایزی به شرح ذیل به برگزیدگان اهدا شد.

جایزه سیفژ به فیلم «شاهین ها» اهدا شد.

جایزه ویژه یونیسف ۳ جایزه اهدا کرد. تقدیر ویژه از آیلین رشیدیان بازیگر فیلم «قطار آن شب»؛ لیدا فضلی برای پویانمایی «این سو و آن سو» مورد تقدیر قرار گرفت. جایزه اصلی یونیسف به بابک نبی زاده برای «اقیانوس پشت پنجره» اهدا شد.

جایزه داوران کودک و نوجوان در بخش بین الملل، پروانه زرین بهترین را به فیلم «هکر» اهدا کردند.

در بخش پویانمایی نیز جایزه داوران به فیلم «ابری» اهدا شد. دیپلم افتخاری نیز به انیمیشن «لوئیز و لوکا مأموریت به ماه» رسید.

پروانه زرین بهترین فیلم کوتاه بخش بین الملل به عباس جلالی یکتا برای فیلم «پسر دریا» اهدا شد. دیپلم افتخار دیگری به فیلم «هکر» اهدا شد. جایزه بهترین فیلمنامه به «جادوگر کوچک» رسید. جایزه بهترین کارگردانی به مهدی جعفری برای «۲۳ نفر» رسید. جایزه بهترین فیلم به «بیله» رسید. جایزه ویژه هیأت داوران هم به «چاسکیت» اهدا شد.

در ادامه این مراسم بزرگداشت علیرضا رضاداد برگزار شد.

بیژن بیرنگ با حضور روی صحنه، در سخنانی درباره علیرضا رضاداد گفت: من می‌خواهم بگویم قدرشناس افرادی باشیم که قدر ما را دانستند، آقای رضاداد اینگونه بود، خیلی مهم است در دنیای امروز که همه قدرشناسی را فراموش می‌کنند قدرشناس باشیم و این را بدانیم جامعه‌ای که دارای چنین ویژگی نباشد نادرست است. از آقای رضاداد بابت حضور و بودنش بسیار ممنونم.

در ادامه سیدعباس صالحی، حسین انتظامی، علیرضا تابش، معصومه ابتکار، عباس رضایی و قدرت‌الله نوروزی و پوران درخشنده برای بزرگداشت علیرضا رضاداد روی صحنه حاضر شدند.

در بخش مسابقه سینمای ایران نیز جوایزی به شرح زیر اهدا شد.

جایزه شهید بهنام محمدی به مهدی جعفری برای فیلم «بیست و سه نفر» اهدا شد.

دیپلم افتخار پویانمایی کوتاه به «این سو آن سو» به کارگردانی لیدا فضلی اهدا شد.

پروانه زرین بهترین پویانمایی کوتاه نیز به مهین جواهریان برای «زر زری کاکل زری» تعلق گرفت.

دیپلم افتخار بهترین فیلم کوتاه داستانی به عباس جلالی یکتا برای «پسر دریا» اهدا شد.

مرتضی آسمانی برای «سرخابی» نیز دیپلم افتخار بهترین فیلم کوتاه داستانی را از آن خود کرد.

دیپلم افتخار بهترین کارگردانی داستانی بلند به مژگان بیات برای «فرزند زمین» اهدا شد.

محمد نجیبی نیز دیپلم افتخار بهترین فیلم داستانی بلند را برای «فرزند زمین» به خود اختصاص داد.

دیپلم افتخار بهترین پویانمایی به مصطفی مزرعتی برای «بنیامین» تعلق گرفت.

دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه نیز به سلمان خورشیدی برای فیلم «بازیوو» اهدا شد

پروانه زرین بهترین فیلمنامه به مهدی جعفری برای فیلم «بیست و سه نفر» اهدا شد.

دیپلم افتخار بهترین بازیگر نیز به آیلین رشیدیان برای بازی در فیلم «قطار آن شب» رسید و راستین عزیزپور هم برای بازی در فیلم «تورنادو» دیپلم افتخار این بخش را گرفت.

دیپلم افتخار بهترین بازیگر نیز به محمد آزادی برای بازی در فیلم «اقیانوس پشت پنجره» رسید.

علیرضا اکبری نیز برای بازی در فیلم «منطقه پرواز ممنوع» پروانه زرین بهترین بازیگری را از آن خود کرد.

پروانه زرین بهترین کارگردانی در بخش ملی نیز به امیرحسین قهرایی کارگردان فیلم «بازیوو» اهدا شد.

پروانه زرین بهترین فیلم در بخش ملی نیز به مجتبی فرآورده، تهیه‌کننده فیلم «بیست و سه نفر» رسید.

پروانه زرین جایزه ویژه هیات داوران نیز به بهروز رشاد، تهیه‌کننده فیلم «قطار آن شب» تعلق گرفت.

در بخش دیگر مراسم اختتامیه و برای اهدای جایزه ویژه دبیر جشنواره، علیرضا تابش، محمدعلی انصاری و عباس رضایی روی صحنه حاضر شدند. در این قسمت، در بخش کسب و کار دیپلم افتخار به امیرحسین قهرایی برای فیلم «بازیوو» اهدا شد.

قهرایی درباره جایزه‌ای که در این بخش دریافت کرد گفت: جایزه کسب و کار را باید به تهیه‌کننده فیلم آقای غلامرضا موسوی و میثم معراجی که برای این اثر خیلی زحمت کشیدند اهدا کنیم.
در بخش نوآوری نیز دیپلم افتخار به حمیدرضا قطبی برای فیلم «قطار آن شب» تعلق گرفت.
همچنین در بخش رونق اکران و ترغیب مخاطبان نیز حامد بامروت‌نژاد برای فیلم «منطقه پرواز ممنوع» شایسته دریافت جایزه شناخته شد.

بامروت‌نژاد پس از دریافت جایزه‌اش گفت: من خیلی حرف دارم، ولی بگذارید طور دیگری شروع کنم، از آقای تابش و ایل بیگی که اجازه دادند ما خود را در معرض قضاوت مردم قرار دهیم. ممنونم، مردم در این جشنواره فیلم‌های ما را دیدند و این بهترین قضاوت و جایزه برای ما بود. ما در این فیلم سعی کردیم رویا بسازیم تا نوجوانان در آینده قوی و پیشرو باشند.

پس از اهدای جوایز، عباس رضایی، استاندار اصفهان در سخنانی بیان کرد: در جشنواره ترنم شادی نوجوانان و کودکان اصفهانی دو چندان شد، خوشحالم اصفهان به عنوان شهر خلاق و دوستدار کودک معرفی شده است و میزبان سی و دومین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار