امام جمعه دیر:

حل مشکلات کشور پافشاری بر شعارهای انقلابی است

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی گفت: حل مشکلات کشور پافشاری بر شعارهای انقلابی است و دشمنانی که خواهان دست کشیدن ما از ارزش‌های انقلاب هستند، این آرزو را به گور خواهند برد.
کد خبر: ۳۶۳۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰ - 27September 2019

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت‌الاسلام «سیدعلی حسینی» امام جمعه دیر در خطبه‌های نماز جمعه  با اشاره به حدیثی از امام باقر (ع)، اظهار داشت: پارسایی، تلاش جهادی در مسائل دینی و دنیوی، راستگویی و صداقت گفتار با مردم و امانتداری چهار مطالبه امام باقر (ع) از شیعیان است.

وی پست‌ها و مسئولیت‌ها را مصداق بارز و در رأس امانت‌ها دانست، و گفت: کسانی که پست‌ها را به دیگران می‌دهند باید به دست اهلش بسپارند و اگر ملاک‌ها و معیارها را رعایت نکنند و به افرادی که صلاحیت ندارند مسئولیت بدهند، به خدا، رسول خدا و جامعه اسلامی خیانت کرده اند.

حسینی با بیان اینکه کسی که پستی را قبول می‌کند در حالی که می‌داند فردی صلاحیت‌دارتر از خودش هست نیز خیانت کرده است، عنوان کرد: در انتخابات شورای اسلامی و ریاست جمهوری هم چون ما مردم با رأی خود، به افراد مسئولیت می‌دهیم باید با چشمانی باز و با بصیرت معیارها را در نظر بگیریم و این امانت را به افراد واگذار کنیم، وگرنه باید در مقابل خدا و جامعه پاسخگو باشیم.

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و شهدای دفاع مقدس، گفت: با حفظ و تقویت روحیه و بنیه معنوی و اعتماد به خدا، همچون گذشته راه شهیدان را ادامه می‌دهیم و باید سربازی راستین برای ولایت و رهبری باشیم.

حسینی افزود: لازمه و اساس استمرار پیشرفت کشور توکل به خدا، ایستادگی، امید به آینده، اعتماد به جوانان انقلابی، وحدت، حمایت از تولید داخلی و قطع امید از بیگانگان است.

وی بیان کرد: علاج مشکلات کشور پافشاری بر روی شعارهای انقلابی است و دشمنانی که خواهان دست کشیدن ما از ارزش‌های انقلاب هستند، این آرزو را به گور خواهند برد.

امام جمعه دیر با بیان اینکه راه تعامل و مذاکره با تمام کشورها به غیر از آمریکا و رژیم‌ صهیونیستی باز است، اضافه کرد: به هیچ‌وجه به کشورهایی که پرچم دشمنی با ایران را دست گرفته‌اند، نباید اعتماد کرد.

وی ابراز کرد: بعد از گذشت یک سال و نیم از خروج آمریکایی‌ها از برجام، اروپایی‌ها به تعهدات یازده‌گانه خود در قبال ایران عمل نکردند و این روزها هم بیانیه دادند و ایران را متهم به دست داشتن در حمله به  پالایشگاه آرامکو عربستان کردند.

حسینی با بیان اینکه آمریکایی‌ها قدرت جبهه مقاومت را قبول نکردند و در کشورهای مختلف منطقه سرشان به سنگ خورد، افزود: اروپایی‌ها با این تهمت‌ها، دشمنی خود را اعلام می‌کنند، بنابراین باید از اروپایی‌ها قطع امید کرد و هیچ اعتمادی به اینها نیست.

وی با اشاره به اینکه همه مسئولین در مبارزه با فساد ورود کنند، خاطرنشان کرد: زمینه‌های فساد را باید از بین برد و همه به تولید ملی کمک کنند که اگر این محقق شد، بسیاری از مشکلات مردم حل می‌شود.

امام جمعه دیر با تقدیر از مواضع صریح، شفاف و عزتمندانه رییس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: سخنان وی بیان مواضع و دیدگاه‌های نظام  اسلامی و افشاگر چهره کریه دشمن بود و به خوبی توانستند از این فرصت برای افشای چهره دشمنان ما حداکثر استفاده را داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار