تجلیل و تقدیر از آزادمردی‌ها و آزادگان در مراسم شهدا

سردار سرتیپ دوم پاسدار «ابوالفضل اسلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، به نمایندگی از تمام آزادمردان، آزادگان، آزاده ها، اسرا، جانبازان و پاسداران از تعدادی از ایثارگران دفاع مقدس تقدیر و تجلیل به عمل آورد.
کد خبر: ۳۶۴۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸ - 29September 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرج، امروز پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در سطح شهر کرج تقدیر و تجلیل شدند.

در این مراسم که با حضور گسترده عاشقان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس انجام گرفت، سردار سرتیپ دوم پاسدار «ابوالفضل اسلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به نمایندگی از تمام آزادمردان، آزادگان، آزاده ها، اسرا، جانبازان و پاسداران از تعدادی از ایثارگران دفاع مقدس تقدیر و تجلیل به عمل آورد.

در این مراسم سردار سرتیپ دوم پاسدار «سید یوسف مولایی» فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) ضمن اشاره به عملکرد موفقیت آمیز سپاه در مراحل مختلف اظهار داشت: امروز در جلسه ای حضور داریم که بازگویی خاطرات شهدا و افتخارات تیپ فرات و لشگر 10 سیدالشهدا (ع) برای بنده بسیار سنگین است.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با اشاره به این که در این زمان اندک نمی توان افتخارات این دلاورمردان را بیان کرد، افزود: از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون سپاه و بسیج تلاش کردند در هر شرایطی متناسب با نوع تهدیدات وارد شده به جمهوری اسلامی ایران منعطف باشند و وارد میدان شوند.

وی با بیان این که پیاده تربیت کردن یک یگان و انتظار دفاع دریایی از آن در دنیا غیرممکن است، اذعان کرد: وقتی انقلاب پیروز شد، هر جای دنیا هر اتفاقی رخ می داد ابتدا نیروهای سپاه و بسیج باید وارد می شدند؛ زمانی که دشمن اقدام به ربودن هواپیمای جمهوری اسلامی کرد، امام راحل (ره) از سپاه خواستند که حفاظت هوایی را انجام دهند.

مولایی در ادامه تصریح کرد: این در حالی بود که حفاظت هوایی امری تخصصی بود و رزمندگان ایرانی علاوه بر نداشتن تجربه در این زمینه حتی با فضای هواپیما، سلاح ها و امکانات موردنیاز، بیسیم، تاکتیک ها و تکنیک ها نیز آشنایی لازم را نداشتند اما در چنین شرایطی سپاه وارد میدان شد.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز مطرح کرد: جنگ شهری الزاماتی داشت و نیروی انسانی خاص خود را می طلبید و برای انجام آن آموزش، تجهیزات و امکانات ویژه ای نیاز بود اما زمانی که جنگ شهری به راه می افتاد سپاه و بسیج اولین نیروهایی بودند که به دفاع می پرداختند.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از موقعیت هایی که سپاه در آن خود را به اثبات رساند و بسیج با علم به این که در چنین شرایطی کار کردن بسیار سخت است مسؤولیت را پذیرفت، جنگ در دریا و مناطق آبی بود زیرا این اقدام سنگین و سلاح، امکانات و نیروی انسانی متناسب با شرایط نیاز بود؛ دوره های غواصی دوره های ویژه ای بود.

مولایی اذعان کرد: بیشتر نیروهای یگان دریایی و تیپ فرات ما را جوانان تشکیل می دادند و با قدرت لایزال الهی، همت، جسارت، شجاعت و انعطاف به پیروزی دست یافتند؛ در جنگ زمینی با دشمن پا ساقط می شود اما در دریا و آب هیچ ثباتی وجود ندارد و نیروها در صورت سوراخ شدن قایق و ترکش خوردن به درون آب پرتاپ می شدند زیرا در آب امنیتی وجود ندارد.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با اشاره به درس ها و عبرت های عاشورایی تیپ فرات اظهار کرد: ما امروز به دلیل رشادت ها و جسارت های نیروهای ناوتیپ فرات و فرمانده و انگیزه دینی و ایمان رزمندگان، آن ها را تکریم می کنیم و مسؤولین و مردم فراموش نکنند که این بچه ها بدون هیچ امکاناتی اسطوره صبر، شجاعت، ایمان، ایثار و اعتقاد شدند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار سید یوسف مولایی از یگان های موفق خود در یگان های ناوتیپ فرات تقدیر و تجلیل به عمل آورد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار