رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

بی‌توجهی به فرزندان شاهد و ایثارگر اجحاف در حق این قشر از جامعه است

حجت‌الاسلام حسن نوروزی گفت: علت اصلی اینکه در سال تحصیلی جاری عده‌ی زیادی از فرزندان شاهد و ایثارگر نتوانستند وارد دانشگاه‌ها شوند، بی‌تدبیری و عدم درایت سازمان سنجش است.
کد خبر: ۳۶۴۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵ - 30September 2019

///حجت‌الاسلام حسن نوروزی رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با بیان اینکه بی‌توجهی به در نظر گرفتن سهمیه فرزندان شاهد و ایثارگر برای ورود به دانشگاه‌ها، اجحاف در حق این قشر از جامعه است، اظهار داشت: علت اصلی اینکه در سال جاری عده زیادی از فرزندان شاهد و ایثارگر نتوانستند وارد دانشگاه‌ها شوند، بی‌تدبیری و عدم درایت سازمان سنجش است.

وی افزود: هر ساله سهمیه‌های فرزندان شاهد و ایثارگر خارج از ظرفیت دانشگاه‌ها در نظر گرفته می‌شد، در حالی که امسال خلاف این امر عمل شد و سهمیه این قشر از جامعه جزو ظرفیت دانشگاه تعیین شد به عنوان مثال اگر ظرفیت دانشگاهی 100 دانشجو بوده، سازمان سنجش 30 سهم را به فرزندان شاهد و ایثارگران و 70 ظرفیت دیگر را به غیر واگذار کرده است؛‌ در حالی‌که می‌بایست تمام این سهمیه را برای فرزندان شاهد و ایثارگر در نظر می‌گرفت.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کم‌توجهی به قشر جانباز، ایثارگر و آزاده به هیچ عنوان جایز نیست، گفت: با اینکه ازخودگذشتگی و جانفشانی‌های این قشر از جامعه در دوران هشت سال جنگ تحمیلی بر کسی از مردم و مسوولان پوشیده نیست، چرا باز هم عده‌ای از مسوولان نسبت به خدمت‌رسانی به جانبازان و ایثارگران و خانواده‌های آنها کم لطفی می‌کنند؟ باید بپذیریم که حافظان اصلی نظام و انقلاب اسلامی کسانی هستند که در دفاع مقدس، سلامتی خود را تقدیم اسلام کردند.

حجت‌الاسلام نوروزی گفت: ضعف در رسیدگی به وضعیت درمانی جانبازان و عدم تعیین‌تکلیف وضعیت بیمه‌ای آن‌ها و حذف سهمیه آموزشی دوران ابتدایی فرزندان شاهد و ایثارگر نشانگر این است که مسوولان بنیاد شهید و امور ایثارگران نسبت به مشکلات جانبازان و ایثارگران غافل شده‌اند.

وی در خاتمه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تاکید بر اینکه جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های معزز شهدا بر گردن تمام مسوولان حق بزرگی دارند، خاطرنشان کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس باید به طور جدی برای رفع نگرانی فرزندان شاهد و ایثارگر در مورد سهمیه دانشگاه‌ها، تلاش و سازمان سنجش را به تصمیم‌گیری صحیح و صریح در این خصوص مکلف کند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار