در سالگرد شهادت رایزن ایران در پاکستان منتشر شد

ترانه «عشق بی‌مرز» تقدیم به شهید صادق گنجی

در سالگرد شهادت رایزن ایران در پاکستان ترانه «عشق بی‌مرز» توسط باشگاه ترانه و موسیقی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تولید و به شهید صادق گنجی تقدیم شد.
کد خبر: ۳۶۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲ - 20December 2014

ترانه «عشق بی‌مرز» تقدیم به شهید صادق گنجی

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، ترانه «عشق بیمرز» اثری است در سوگ شهید «صادق گنجی» رایزن فرهنگی ایران در پاکستان و از دوستان شهید آوینی که در سال ۶۹ در لاهور پاکستان ترور شد.

صادق گنجی (زاده اردیبهشت ۱۳۴۲فسا)، از اهالی برازجان مرکز شهرستان دشتستان استان بوشهر، پس از اتمام دوران دبیرستان راهی تهران شد و در مدرسه عالی شهید مطهری به تحصیل علوم دینی پرداخت.

در زمان جنگ با عراق به مدت بیست ماه در جبهههای مختلف حضور یافت و مدتی مسئولیت بازرسی اداره عقیدتی سیاسی در نیروی دریایی سپاه پاسداران را برعهده داشت و چند ماهی در وزارت ارشاد مشغول شد؛ او در سال ۱۳۶۵ در شهر لاهور پاکستان، مسئولیت نمایندگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران شد.

وی روزهای پایانی ماموریت خود بهعنوان رایزن فرهنگی را در پاکستان میگذاراند و در آستانه مراسم تودیعی که روز ۲۸ آذرماه ۱۳۶۹ شمسی در لاهور پاکستان توسط شاعران و نویسندگان پاکستانی برپا کرده بودند توسط شاخه نظامی سپاه صحابه جلو درب هتل مراسم ترور شد.

گنجی مسئولیت کنسولگری و خانه فرهنگ ایران در لاهور پاکستان را از سال ۱۳۶۵ تا ۱۳۶۹ بر عهده داشت و در زمان فعالیت در پاکستان از نفوذ زیادی در میان گروههای شیعه و سنی برخوردار بود. این ترانه با صدای «امیرحسین سمیعی»، ترانهسرایی «نعمتالله سعیدی» و آهنگسازی «سعید عظیمی» تولید شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار