عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

هجمه دشمنان علیه مراسم اربعین به شکوه و عظمت آن کمک کرده است

محمدجواد جمالی‌نوبندگانی با اینکه تخریب و سیاه‌نمایی در خصوص مراسم اربعین همواره طی سالیان گذشته در دستور کار غربی‌ها بوده، گفت: علی‌رغم سیاه‌نمایی دشمنان، همچنان شاهد عظمت و شکوه در برگزاری این مراسم جهانی هستیم. در واقع وحدت مسلمانان مهم‌ترین مولفه در خنثی‌سازی فتنه‌های استکبار جهانی است.
کد خبر: ۳۶۵۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۵ - 07October 2019

///«محمدجواد جمالی نوبندگانی» عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با بیان اینکه مراسم پیاده‌روی ‌اربعین از مهم‌ترین عوامل افزایش وحدت میان مسلمانان است، اظهار داشت: کشور ما به عنوان یکی از پرچم‌داران این مراسم بزرگ معنوی همواره در تلاش است تا با بهره‌مندی هرچه تمام از ظرفیت‌های مراسم پیاده‌روی اربعین در جهت همبستگی امت اسلامی اقدام کند.

وی ادامه داد: اینکه در این حماسه عظیم، نه تنها مسلمانان بلکه پیروان سایر ادیان الهی از اقصی نقاط جهان حضور پیدا می‌کنند، به این معناست که گذشت قرن‌ها نمی‌تواند منجر به فراموشی راه و سیره سیدالشهدا (ع) شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با توجه به اینکه دشمنان قرآن و اسلام از وحدت امت اسلامی به شدت وحشت دارند، گفت: با اینکه تخریب و سیاه‌نمایی در خصوص مراسم اربعین همواره طی سالیان گذشته در دستور کار غربی‌ها بوده، اما همچنان شاهد عظمت و شکوه در برگزاری این مراسم جهانی هستیم. در واقع وحدت مسلمانان مهم‌ترین مولفه در خنثی‌سازی فتنه‌های استکبار جهانی است.

جمالی‌نوبندگانی با اشاره به بایکوت خبری مراسم بزرگ پیاده‌روی اربعین توسط رسانه‌های بیگانه تصریح کرد: این رسانه‌ها از ترس انتشار گسترده پیام این حماسه بزرگ، سعی در انعکاس ندادن اخبار مربوط به این همایش دارند و تلاش می‌کنند آن را کمرنگ جلوه دهند.

بزرگداشت اربعین، زنده نگه داشتن یاد و خاطره قیام عاشوراست

نماینده مردم شهرستان فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بزرگداشت اربعین، زنده نگه داشتن یاد و خاطره قیام عاشوراست، گفت: زیارت اربعین یکی از نشانه‌های مومن بوده و در روایات مختلف زیارت اربعین مورد سفارش و تاکید قرار گرفته است؛ لذا در این برهه از زمان که غربی‌ها به طور جدی در تلاش هستند تا با سیاه‌نمایی و ناامن جلوه دادن عراق و ایجاد کدورت میان مردم ما و ملت عراق از حضور هرچه باشکوه‌تر زائرین اربعین در این مراسم جلوگیری کنند، بصیرت و هوشمندی مردم و به خصوص زائران اربعین باطل کننده توطئه‌های آنها خواهد بود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: زائرین باید توجه داشته باشند که تاثیر آموزه‌های اربعین حسینی نباید تنها در ایام پیاده‌روی در آنها دیده شود؛ بلکه در ایجاد همبستگی عمیق با ملت عراق و خنثی شدن توطئه‌های دشمنان که خواستار جدایی و خصومت بین ملت‌ها هستند همه رفتارهای آنها باید حسینی شود.

وی با بیان اینکه مراسم راهپیمایی اربعین در طول تاریخ بی‌بدلیل است، گفت: زیبنده است که زائران اربعین در طول مسیر و هنگام بازگشت به وطن رفتار و کرداری را از خود به منحصه ظهور برسانند که تبلور واقعی درونی‌سازی محبت، فداکاری و ایثاری باشد که از آموزه‌های حسینی برداشت کرده‌اند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها