شهید عرب یادمان هویزه

800 عراقی برای اولین بار با نقشه "شویش" به اسارت در آمدند

شهید بوعذار 15 دی ماه سال 59 در عملیات نصر با توجه به شناخت کاملی که از منطقه داشت نقشه ای طراحی کرد که خسارات جبران ناپذیری به دشمن وارد کرد و باعث شد برای اولین بار در جنگ 800 نفر از نیروهای دشمن به اسارت درآیند.
کد خبر: ۳۶۵۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۵ - 24December 2014

800 عراقی برای اولین بار با نقشه

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، یادمان هویزه تنها آرامگاه شهدای دانشجوی شهید نیست، سالها است که مادر شهید علم الهدی در گوشه ای از یادمان خفته است. کمی که به اطراف نگاه می کنی بنر های بزرگی با تصاویر شهدا و قسمتی از وصیت نامه آنان به چشم می خورد. در یکی از طاق ها تصویر مرد عربی با عبای بر دوش و چفیه ای بر سر دیده می شود. شهید شیخ شویش بوعذار از همسنگران شهید علم الهدی سالها بعد از جنگ جان بر اثر جراحت شیمیایی به دیدار دوستان شهیدش می رود.

شیخ شویش بوعذار در 5 کیلومتری روستایی نزدیک به زیارتگاه شهدای هویزه به دنیا آمد. پدرش بزرگ خاندان طایفه بنی ساله بود که بخشی از روستاهای بنی ساله از وی پیروی می کردند و بعد از وی این مسئولیت به شیخ شویش سپرده شد.

با آغاز جنگ فعالیت های شهید شویش هم آغاز و به دعوت شهید سلطانی فرمانده وقت دشت آزادگان به عنوان بسیجی وارد نیروی اطلاعات سپاه شد و نقش مهمی در اطلاعات سپاه منطقه ایفا کرد.

با استقرار شهید علم الهدی به عنوان فرمانده سپاه هویزه با وی آشنا شده و تا زمان شهید علم الهدی در کنار او فعالیت می کند. 15 دی ماه سال 59 در عملیات نصر با توجه به شناخت کاملی که از منطقه داشت نقشه ای طراحی کرد که باعث شد رزمندگان نیروهای دشمن را به صورت دایره وار از سمت روستای الهاسی محاصره کرده و خسارات جبران ناپذیری به دشمن وارد کرد به طوری که برای اولین بار در جنگ 800 نفر از نیروهای دشمن به اسارت درآمدند.

در غروب همان روز عملیات به دستور بنی صدر متوقف شد و شیخ همراه عده ای دیگر از نیروها برای انتقال اسرا به اهواز عزیمت کردند. یک روز بعد نیروهای دشمن با پاتک سنگین حسین علم الهدی و هم رزمانش را در یک نبرد دلاورانه و نابربر به شهادت رساندند.

بعد از آن شهید شویش بوعذار به فعالیت خود در سپاه به عنوان دیده بان و نیروی اطلاعاتی ادامه داد. در اسفند ماه سال 62 و در عملیات خیبر مورد اصابت مواد شیمایی قرار گرفت و در 22 فروردین سال 78 پس از تحمل سال ها درد و رنج بر اثر مجروحیت شیمیایی به درجه رفیع شهادت نائل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار