بسیج تمام ظرفیت‌های سازمان تبلیغات برای تسهیل سفر زائران اربعین در مرزها

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با ارسال دستورالعملی به مدیران این سازمان از آنان خواست همه ظرفیت‌های سازمانی در ستاد و استان‌های مرزی برای خدمت به زائرین بسیج شود.
کد خبر: ۳۶۵۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳ - 11October 2019

بسیج تمام ظرفیت‌های سازمان تبلیغات برای تسهیل سفر زائران اربعین در مرزهابه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با ارسال دستورالعملی به مدیران این سازمان از آنان خواست همه ظرفیت‌های سازمانی در ستاد و استان‌های مرزی برای خدمت به زائرین بسیج شود.

متن نامه حجت‌الاسلام قمی به مدیران ستادی، مدیران کل تبلیغات اسلامی استان‌ها و رؤسای محترم مؤسسات و مجامع وابسته به شرح زیر است:

«سلام علیکم

بر اساس گزارش های واصله و پیام‌های ارسالی به اینجانب و با توجه به چندبرابر شدن تعداد زوار حسینی و علاقه‌مندان به حضور در راهپیمایی بزرگ اربعین، وضعیت چهار منطقه مرزی به خصوص شلمچه و چذابه در شرایط مناسبی نیست و تعداد زیادی از زائرینی که عمدتا با خانواده قصد عزیمت به عتبات مقدسه را داشتند دچار مسائل متعددی شده که این اصلا زیبنده دستگاه‌های حاکمیتی متولیِ زمینه سازی تسهیل حرکت گسترده مردمی نیست.

بر همین اساس لازم می‌دانم موارد مهمی را متذکر شوم:

۱ـ لازم است همه ظرفیت‌های سازمانی در ستاد و استان‌های مرزی برای خدمت به زائرین بسیج شود.

۲ـ مدیران کل استانی و معاونین ستادی وظیفه دارند با مذاکره با مسئولین مربوطه و ارتباط با بدنه‌های مردمی زمینه حضور بیش از پیش مواکب و هیات‌های مذهبی داوطلبی را که قصد خدمت رسانی داشته اما شرایط آن فراهم نشده تسهیل نمایند.

۳ـ معاونین محترم فرهنگی و راهبری امور استان‌ها، با حضور فوری و استقرار در این مناطق، گزارشی توصیفی و جامع را جهت ارائه به دفتر رهبر معظم انقلاب و مسئولین ارشد دیگر تهیه نمایند.

۴ـ اجزای رسانه‌ای سازمان اهتمام ویژه به پوشش این رویداد مهم بین المللی داشته و به خصوص خبرگزاری مهر سریعا یک ستاد خبری ویژه مستقر در این مناطق مرزی را، جهت انعکاس درست و دقیق مشکلات مردم و مطالبه‌گری از مسئولین مربوطه تشکیل دهد.

۵ـ ضروری است که سرعت عمل در انجام این امورات، در نظر گرفته شود و گزارش‌های مربوط به اقدام‌های مذکور سریعا به اینجانب ارسال گردد.

بار دیگر بر اهمیت خدمت رسانی و تسهیل گری سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یکی از دستگاه‌های حاکمیتی به زوار اربعین حسینی تاکید می‌نمایم و اهتمام ویژه مدیران سازمان را در این مهم خواستارم. راهپیمایی بزرگ اربعین، پدیده بزرگ و ارزشمند معنوی است که قطعا نقش مهمی در تحقق تمدن نوین اسلامی ایفا می‌کند. امیدوارم که همه ما بتوانیم نقش مهم و موثر خودمان را در این وظیفه بزرگ ایفا کنیم.

و السلام علی عباد الله الصالحین

محمد قمی»

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها