عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

دولتمردان غربی خاورمیانه را به محل کسب سرمایه‌های گزاف تبدیل کرده‌اند

هادی شوشتری با بیان برخی از کشور‌های منطقه درگیر جنگ‌های نیابتی شده‌اند، افزود: در حقیقت دولت‌های غربی، خاورمیانه را محل بسیار مناسبی برای کسب سود‌های سرشار حاصله از راه‌اندازی جنگ‌های نیابتی می‌دانند.
کد خبر: ۳۶۵۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۵ - 13October 2019

///هادی شوشتری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به تحولات منطقه اظهار داشت: علاوه بر آمریکا،‌ رژیم صهیونیستی و آل سعود، یکی دیگر از دولت‌هایی که به صورت پنهانی نقش مهم و بزرگی در تحولات منطقه دارد انگلیس است.

این مقام مسوول با بیان برخی از کشورهای منطقه با اتکا به حمایت‌های بی‌پایه و اساس دولت‌های غربی به ویژه دولت انگلیس، درگیر جنگ‌های نیابتی شده‌اند، افزود: در حقیقت دولت‌های غربی، خاورمیانه را محل بسیار مناسبی برای کسب سودهای سرشار حاصله از راه‌اندازی جنگ‌های نیابتی می‌دانند.

نماینده مردم شهرستان‌های قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی گفت: «تفرقه بیانداز و حکومت کن» از سیاست‌های بزرگ دولتمردان غربی است که در منطقه در پی تحقق آن هستند؛ چراکه کسب منافع حداکثری‌شان را در گرو روشن نگه داشتن آتش جنگ و درگیری در منطقه می‌دانند. بخش عمده درآمدهای دولت آمریکا و انگلیس از طریق فروش تسلیحات جنگی تامین می‌شود.

شوشتری گفت: جمهوری اسلامی از ابتدا از نقشه شوم کشورهای غربی از جمله انگلیس باخبر بوده و نقش آن‌ها را در برهم زدن امنیت خاورمیانه برای کشورهای منطقه گوشزد کرده است؛ آن‌ها بسیاری از مشکلات مالی و اقتصادی در کشورهای غربی از طریق فروش تسلیحات برطرف شده و آن‌ها خاورمیانه را بهترین منطقه برای فروش سلاح می‌دانند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مسبب گرفتاری‌های کشورهای منطقه دولتمردان غربی هستند، خاطرنشان کرد: رد پای دولت انگلیس در تمام تنش‌ها و جنایات به وقوع پیوسته در منطقه مشهود است؛ چراکه آن‌ها در جهت منافع خود به دنبال برهم زدن آرامش و امنیت در خاورمیانه هستند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار