علیرضا پناهیان:

اربعین نویدی برای ظهور حضرت حجت (عج) است

یک استاد حوزه و دانشگاه، اربعین را حرکتی در راستای تقویت رابطه امت و امامت دانست و گفت: ایجاد پیوند بین امام و امت نویدی برای ظهور حضرت حجت (عج) خواهد بود.
کد خبر: ۳۶۶۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴ - 19October 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «علیرضا پناهیان» استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگویی رادیویی درخصوص اربعین حسینی اظهار داشت: طبیعتاً زیارت اربعین اختصاص به حضرت اباعبدالحسین (ع) ندارد بلکه این زیارت، زیارت امیرالمومنین علی (ع) و به‌ویژه زیارت امام زمان (عج) می‌باشد.

وی گفت: ما شاهدیم که زائرین در این پیاده‌روی بسیار به یاد حضرت مهدی (عج) هستند و در واقع ارتباط امامت و ولایت در حماسه اربعین حسینی تجلی پیدا می‌کند. آن چیزی که ما در پیاده‌روی اربعین شاهدیم، بیش از حس سوگواری، حس غم و اندوه و عزاداری؛ احساس بسیار نورانی و گرمابخش و آتشینی است که رابطه ولایت و امامت با دل‌ها را تجلی می‌دهد.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: آن‌چیزی که ما در اربعین مشاهد می‌کنیم، بیش از حس سوگواری و احساس غم و اندوه عزاداری؛ یک احساس بسیار نورانی و گرامابخش، آتشین و عارفانه است که رابطه امت و امامت را تقویت می‌کند. تقویت رابطه امت و امامت از طریق این ابراز ارادتی که نسبت به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) وجود دارد به 14 معصوم پاک نیز سرایت خواهد کرد.

پناهیان افزود: ایجاد پیوند بین امام و امت نویدی برای ظهور حضرت حجت (عج) خواهد بود. بنده شک ندارم که عنایت خدا و امام زمان (عج) بر دل‌های مومنین است که موجب می‌شود که دل‌هایی در شرایط سخت همت و انگیزه پیدا کنند تا در این مسیر قدم بردارند. چراکه امسال از نظر گرما و جمعیت دشواری‌های بیشتری در مسیر اربعین وجود داشته است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها