علیرضا محجوب خبر داد؛

مستند «مهار اژدها» در مجلس نمایش داده می‌شود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از نمایش مستند «مهار اژدها» در مجلس شورای اسلامی خبر داد.
کد خبر: ۳۶۷۰۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴ - 22October 2019

نمایش مستند «مهار اژدها» در مجلس شورای اسلامیبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌‌پرس، «علیرضا محجوب» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و دبیرکل خانه کارگر و رئیس فراکسیون کارگری مجلس بعد از نمایش مستند «مهار اژدها» ساخته محمد دیندار اظهار داشت: این مستند همه حرف‌ها را درباره بحث واردات و آسیب‌شنایی آن را با زبانی هنرمندانه، بدیع و زیبا مطرح کرده است.

این نماینده مجلس افزود: مستند «مهار اژدها» توانسته درست به قلب هدف بزند و ما با کاری روبرو هستیم که با دیدن آن متوجه می‌شویم با اینکه روند سختی داشته، اما خوشبختانه کارگردان از پس کار برآمده و توانسته یک بحث پیچیده اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را با زبانی گویا و قابل فهم برای همه به طرزی زیبا و ماندگار بیان کند.

وی گفت: من به آثار مستند علاقمندم و شبکه مستند را دنبال می‌کنم. درسال‌های اخیر پیشرفت‌های خوبی را در حوزه مستند بخصوص آثار سیاسی می‌بینیم. گاهی در حوزه‌های مختلف با اتفاقات و پدیده‌هایی روبرو می‌شویم که باید آنها را قدر دانست و بابت آنها شکرگذار بود که یکی از مصداق‌های آن در حوزه فرهنگی ساخته شدن همین مستند مهار اژدهاست که می‌تواند حرف‌ها و مفهومی را که ما در این چند سال می‌خواستیم درباره ابعاد مختلف بحث واردات و آسیب شناسی آن ‌مطرح کنیم با زبان هنر بدرستی و بخوبی و نگاهی همه جانبه مطرح کند.

دبیرکل خانه کارگر در ادامه گفت: مستندی مانند مهار اژدها حرف‌های زیادی هم برای مردم و هم‌مسئولین دارد و باید علاوه بر تلویزیون در محیط‌های مختلف به نمایش گذاشته شود و من این مستند را در مجلس به نمایش خواهم گذاشت تا مورد بهره برداری قرار گیرد.

گفتنی است، کارگردان این اثر که چندی پیش میهمان خبرگزاری دفاع مقدس بود در رابطه با تولید مهار اژدها اظهار داشت: مستند «مهار اژدها» آسیب‌شناسی کالاهای مشابهی است که نمونه آن در ایران تولید می‌شود اما وارد کشور می‌شود. در جنگ اقتصادی که به سر می‌بریم، کالاهای مشابه یکی از پاشنه‌آشیل‌هایی است که طی سال‌ها ادامه داشته اما در شرایط تحریم امروز، آسیب‌هایش بیشتر از گذشته خودش را نشان می‌دهد. برای اولین بار در این مستندسینمایی سعی کردم یک نگاه جامع به بحث واردات داشته باشم. کارهایی که تاکنون دراین خصوص تولید شده بود خیلی محدود به بررسی مسائل پرداخته بود اما من برای نخستین‌بار بحث واردات را از منظر سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی با حضور 15 نفر از شخصیت‌های سرشناس حوزه‌های دانشگاه، مجلس، دولت و تولیدکنندگان و حتی ورزشکاران و هنرمندان بررسی کردم.

دیندار گفت: مستند مهار اژدها در شرایطی که جنگ اقتصادی بر کشور تحمیل شده، این موضوع را در دستور کار خود قرار داده که واردات کالاهای مشابه در این جنگ اقتصادی چه ضربه‌ای به کشور می‌زند. واردات کالاهای مشابه و لوکس باعث می‌شود که کارخانجات ما تعطیل و کارگران از کار بی‌کار شوند و به دنبال آن، مشکلات خانوادگی و اجتماعی و ... شکل گیرد که یک تهدید برای کشور محسوب می‌شود. همانطوری که ما در جنگ نظامی باید سعی کنیم تمام خاکریزهایمان را حفظ کنیم؛ در جنگ اقتصادی نیز باید تمام کارخانجاتمان را که کارگران به عنوان سنگربانان اقتصادی در آن حضور دارند را حفظ کنیم. واردات بی‌رویه باعث می‌شود که کارخانجات تعطیل شوند و این بدین معنی است که ما خاکریزهای اقتصادیمان را از دست می‌دهیم.

لازم به توضیح است مستند «مهار اژدها» محصول شبکه مستند سیما می‌باشد که سه شنبه ساعت ۲۰/۳۰، چهارشنبه ساعت ۹ صبح و جمعه ساعت ۱۳/۳۰ از برنامه به اضافه مستند در شبکه مستند به روی آنتن خواهد رفت.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار