در گفت‌و‌گو با دفاع پرس مطرح شد؛

«مهار اژدها»؛ آسیب‌شناسی واردات و نقش آقازاده‌ها در شبکه سوم سیما

مستند «مهار اژدها» به کارگردانی محمد دیندار با رویکرد آسیب‌شناسی واردات و نقش آقازاده‌ها از شبکه سه پخش خواهد شد.
کد خبر: ۳۷۰۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰ - 20November 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مستند «مهار اژدها» به کارگردانی محمد دیندار برای اولین بار با نگاهی جامع به آسیب‌شناسی واردات و نقش برخی آقازاده‌ها پرداخته و مشکلات تولیدی و معیشتی کارگران را با حضور چهره‌های سیاسی، اقتصادی، کارگری، ورزشی و هنری به تصویر کشیده است.

این مستند که پیش از این از طریق شبکه مستند روی آنتن تلویزیون آمده بود، به دلیل استقبال فراوان مخاطبین امروز چهارشنبه و از ساعت 17:30 از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

محمد دیندار در گفت‌وگویی با خبرنگار ما پیرامون این مستند گفت: مستند «مهار اژدها» آسیب‌شناسی کالاهای مشابهی است که نمونه آن در ایران تولید می‌شود اما وارد کشور می‌شود. در جنگ اقتصادی که به سر می‌بریم، کالاهای مشابه یکی از پاشنه‌آشیل‌هایی است که طی سال‌ها ادامه داشته اما در شرایط تحریم امروز، آسیب‌هایش بیشتر از گذشته خودش را نشان می‌دهد.

وی عنوان کرد: برای اولین بار در این مستندسینمایی سعی کردم یک نگاه جامع به بحث واردات داشته باشم. کارهایی که تاکنون دراین خصوص تولید شده بود خیلی محدود به بررسی مسائل پرداخته بود اما من برای نخستین‌بار بحث واردات را از منظر سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی با حضور 15 نفر از شخصیت‌های سرشناس حوزه‌های دانشگاه، مجلس، دولت و تولیدکنندگان و حتی ورزشکاران و هنرمندان بررسی کردم.

این کارگردان افزود: مستند مهار اژدها در شرایطی که جنگ اقتصادی بر کشور تحمیل شده، این موضوع را در دستور کار خود قرار داده که واردات کالاهای مشابه در این جنگ اقتصادی چه ضربه‌ای به کشور می‌زند. واردات کالاهای مشابه و لوکس باعث می‌شود که کارخانجات ما تعطیل و کارگران از کار بی‌کار شوند و به دنبال آن، مشکلات خانوادگی و اجتماعی و ... شکل گیرد که یک تهدید برای کشور محسوب می‌شود. همانطوری که ما در جنگ نظامی باید سعی کنیم تمام خاکریزهایمان را حفظ کنیم؛ در جنگ اقتصادی نیز باید تمام کارخانجاتمان را که کارگران به عنوان سنگربانان اقتصادی در آن حضور دارند را حفظ کنیم. واردات بی‌رویه باعث می‌شود که کارخانجات تعطیل شوند و این بدین معنی است که ما خاکریزهای اقتصادیمان را از دست می‌دهیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها