فردا؛

روحانی به باکو سفر می‌کند

رئیس‌ جمهور به دعوت رسمی «الهام علی اف» رئیس‌ جمهور آذربایجان، فردا به این کشور سفر می‌کند.
کد خبر: ۳۶۷۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲ - 23October 2019

روحانی به باکو سفر می‌کندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، علیرضا معزی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهور، اظهار داشت: حجت‌الاسلام حسن روحانی برای حضور و سخنرانی در هجدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد فردا (پنج‌شنبه دوم آبان) به باکو سفر می‌کند.

وی افزود: رئیس جمهور علاوه بر سخنرانی در این اجلاس و تشریح و تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران در مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی، دیدارهای دوجانبه‌ای نیز با رئیس جمهور آذربایجان خواهد داشت که در آن مهم‌ترین مسائل در روابط تهران – باکو و روند اجرای موافقتنامه‌ها و طرح‌های مشترک بررسی می‌شود.

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور کشورمان همچنین در حاشیه اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، دیدارهای جداگانه‌ای با برخی سران حاضر در این اجلاس خواهد داشت که طی آن، در مورد مهم‌ترین مسائل مورد علاقه طرفین، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و رایزنی خواهد شد؛ رئیس جمهور شامگاه جمعه به تهران باز خواهد گشت.

بر اساس این گزارش، جنبش غیرمتعهدها یا عدم تعهد یک سازمان بین‌المللی است که در سال ۱۹۶۱ میلادی در اوج جنگ سرد در بلگراد پایتخت یوگسلاوی تأسیس شد. هم اکنون ۱۲۰ کشور جهان عضو رسمی و ۱۷ کشور نیز عضو ناظر جنبش غیرمتعهدها هستند که می توان گفت این جنبش، تقریباً بیش از دو سوم اعضای سازمان ملل متحد و ۵۵ درصد جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار