ربیعی در حاشیه جلسه دولت:

۴ خط جدید به متروی تهران اضافه می‌شود

سخنگوی دولت گفت: امروز گزارش خوبی توسط شهردار تهران در مورد طرح توسعه مترو مطرح شد و قرار است ۴ خط جدید به متروی تهران اضافه شود.
کد خبر: ۳۶۷۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰ - 23October 2019

۴ خط جدید به متروی تهران اضافه می‌شودبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، علی ربیعی ظهر امروز (چهارشنبه اول آبان) در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبات جلسه امروز هیات وزیران، اظهار داشت: امروز گزارش بسیار خوبی توسط شهردار تهران و همکارانش در مورد طرح توسعه مترو مطرح شد.

وی ادامه داد: بر اساس این گزارش، ۴ خط جدید به مترو اضافه خواهد شد و کمک‌های همه جانبه‌ای برای تکمیل خطوط مترو در دولت مورد تاکید رئیس‌ جمهور قرار گرفت.

سخنگوی دولت عنوان کرد: ۶۳۰ واگن خریداری و اضافه خواهد شد و مقرر شده است ۸۰۰ میلیون یورو از محل خط اعتباری فاینانس چین، برای ۶۳۰ واگنِ خط مترو اختصاص داده شود. فکر می‌کنیم تحولی ایجاد می‌کند و همشهریان و هموطنان تهرانی ما سهولت بیشتری در ارتباطات با مترو خواهند داشت.

وی افزود: علاوه بر این قرار شد که هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تکمیل خطوط شش و هفت مترو منتشر شود که دولت با این هم موافقت کرد. این تصمیم امروز به اعتقاد من کمک خواهد کرد که وضعیت حمل و نقل در تهران وضعیت بهتری را داشته باشد. در یک تصمیم دیگر ٧٧۴ میلیارد تومان برای وزارت جهاد کشاورزی در نظر گرفته شد تا خسارت های ناشی از سیل و زیرساخت‌های بخش کشاورزی را جبران کند.

ربیعی تاکید کرد: ۱۵۰ میلیارد تومان هم برای خسارت واحدهای آموزشی در سیل اختصاص داده شد تا بازسازی شوند. همچنین ۳۰ میلیارد تومان برای وزارت ورزش و جوانان جهت خسارات ناشی از سیل که به زیرساخت‌های ورزشی وارد شده بود، اختصاص داده شد.

وی با بیان اینکه علاوه بر این موارد امروز گزارشی در مورد آخرین وضعیت اقتصادی در دولت مطرح شد، گفت: هر جلسه در دولت  به آخرین شاخص های اقتصادی اختصاص دارد که این موارد باز مطرح شد. خوشبختانه تورم نقطه به نقطه ما در ماه مهر به ۲۸.۳ رسیده است که قبلا تا ۵۲ درصد هم بالا رفته بود و روند کاهشی دارد و امروز اقتصاددان‌های دولت تحلیل می‌کردند که این روند کاهشی ادامه خواهد داشت.  

سخنگوی دولت افرود: معمولا تورم دوازده ماهه که با سرعت کمتری کاهش خود را نشان می‌دهد هم امروز ۴۰.۹ است که در مهر ماه ۴۱.۳بوده است و پیش‌بینی می‌شود این روند کاهشی ادامه داشته باشد.

ربیعی تاکید کرد: البته ما هم مطلع هستیم که این تورم، تورمی بود که قدرت خرید مردم را کم کرده است اما از آن روند شتابانی که در سال ۷۶ پیش‌گرفته بود و نگرانی روزمره بود به یک شیب افتاده است که علامت خوبی است تا ان‌شاءالله سال آینده هم با اقداماتی که صورت می‌گیرد فشار کمتری به مردم بیاید.   

وی بیان کرد: امروز در مورد بحث «آذرآب» و «هپکو» هم مجدد در دولت توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گزارش و تصمیم خوبی اتخاذ شد. مصوبه دولت نبود اما در حاشیه دولت، کنار مباحث این تصمیم اتخاذ شد.

سخنگوی دولت درباره اظهارات روز گذشته جهانگیری در مورد لایحه FATF و تایید آن در جلسه سران سه قوه، بیان کرد: این لوایح برای ما اهمیت دارد. فعلا لوایح CFT و «پالرمو» برای ما بسیار مهم است. امروز هم پیرامون این موضوع قبل از جلسه هیات دولت جلسه‌ای داشتیم.

ربیعی اضافه کرد: به هر حال اگر به لیست سیاه برویم تحلیل ما این است که اتفاقا تسلط اطلاعاتی بیگانگان بر ما بیشتر می‌شود. بر خلاف آنکه تصور می شود اگر ما بپیوندیم تسلط اطلاعاتی ما بیشتر می‌شود، وقتی به لیست سیاه رفتیم حتی برای پولی که برای یک زندانی ما در یک کشور دیگر ارسال شود، آن پول را هم ردیابی خواهند کرد.  

وی با بیان اینکه با توجه به سازوکار تکنولوژی‌ای که دارند با نرفتن ما، هم به حوزه اتهام وارد می‌شویم و هم اشراف آنها به ما بیشتر می‌شود، اظهار داشت: با توجه به تحفظ‌هایی که در نظر گرفته بودیم به اعتقاد ما هیچ مشکلات امنیتی ایجاد نمی‌کند. به هر حال ما در شبکه بین‌المللی مخابرات و عضو پروتکل‌های آن هستیم و نمی‌توانیم عضو نباشیم.  

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: با توجه به مجموعه مباحثی که مطرح است منفعت ملی ما بیشتر در این است که این لوایح رد نشوند و ما به این پروتکل‌ها بپیوندیم.

سخنگوی دولت گفت: ما نمی‌توانیم به یکباره بگوییم می‌توانیم همه کشور را بدون نفت اداره کنیم.  

ربیعی اظهار داشت: این تصمیم که اداره کشور از بودجه جاری و جدا شدن آن از نفت است تصمیم درستی است و قطعا آثار تورمی نخواهد داشت. آن اندازه که در بودجه پیش‌بینی می‌شود ناشی از درآمدهای نفتی باشد پیش‌بینی خواهد شد. افزایش مالیات به جز آنچه در قانون مشخص شده است در اختیار دولت نیست.

وی در رابطه با ۱۷ میلیون یورو از ناحیه دولت امارات، گفت: در مورد ۱۷ میلیون «یورو» چیزی ندارم که بگویم و اطلاعاتی ندارم اما به هر حال بهبود روابط در کشورهای منطقه اتفاقی است که در حال رخ دادن است.

سخنگوی دولت اضافه کرد: اخیراً هم دولت عربستان سعودی بحثی کردند، فارغ از آن دو موضوعی سلاح هسته‌ای و کمک ایران که به آنها اساساً ربطی ندارد و در حیطه آنها نیست که اعلام نظر کنند، استقبال می‌کنیم و قبلاً هم ما اعلام آمادگی کردیم و برای روابط دو جانبه و حفظ امنیت منطقه پیامهایی رد و بدل شده است.

وی درباره اینکه آیا در بانک‌های ایرانی خارج از کشور پولشویی انجام می‌شود، عنوان کرد: من  اطلاعاتی ندارم. اما اگر به لیست سیاه برویم بانک‌های ایرانی در خارج از کشور هم نمی‌توانند فعالیت کنند.  

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها