صفار هرندی:

نگاه امام جنگ را به گنج تبدیل کرد/ باید از نشر دفاع مقدس حمایت کرد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن بیان این مسئله که جنگ ناگفته های بسیاری در خود دارد، گفت: اگر نشر نباشد این ناگفته ها مثل ابدان مطهر شهیدانی که هنوز نتوانستیم به آنها دسترسی پیدا کنیم، مدفون باقی می ماند و اگر نشر پیدا نکنند ظلم بزرگی در حق شهداست.
کد خبر: ۳۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۹ - 24September 2013

نگاه امام جنگ را به گنج تبدیل کرد/ باید از نشر دفاع مقدس حمایت کرد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، محمد حسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست نشر و گنج دفاع مقدس با بیان اینکه عنوان دفاع مقدس بهانه ای است که به جای جنگ درباره گنج حرف بزنیم، اظهار داشت: جنگ همان ثروت انباشته قارون است، یعنی همان گنجی که چشم اهل دنیا را پر می کند.

وی افزود: این گنج می تواند به ضد خود، جنگ تبدیل شود؛ می توان نگاه دیگری نیز به گنج داشت، این گنج ثروت انباشته ای است که چشم  ظاهربین نمی تواند آن را ببیند وعقل مصاحبه گر توانایی تحلیل آن را ندارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: کسانی که روز نخست جنگ وقتی هواپیماهای عراق، فرودگاه مهرآباد را بمباران کردند؛ ناامید شدند؛ همان هایی بودند که نگاهشان به گنج، شبیه قارون بود؛ اما نگاه امام (ره) به گنج طور دیگری بود که در این گنجینه می توانیم خود را پیدا کنیم.

صفار هرندی با اشاره  به این موضوع که عزت و شرف ما در گرو نور حضور جوانمردانه رزمندگان در میدان جنگ بود، تصریح کرد: در این جنگ روح گمشده جامعه ایرانی و مسلمان را پیدا کردیم؛ جنگ برای ما گنجی شد که در آن انواع گوهرهای نهفته، متناسب با افق دید هر فرد یافت می شد.

وی ضمن بیان این مسئله که جنگ ناگفته های بسیاری در خود دارد، تاکید کرد: اگر نشر نباشد این ناگفته ها مثل ابدان مطهر شهیدانی که هنوز نتوانستیم به آنها دسترسی پیدا کنیم، مدفون باقی می ماند و اگر نشر پیدا نکنند ظلم بزرگی در حق شهداست.

این گنج با معرفت استخراج می شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: حضور با معرفت در این عرصه یعنی دقایقی را از دل پر درد این معراج برگشتگان برگیریم و بازتاب دهیم تا جایی که حتی دفاع مقدس وسیله نجات نشر می شود و بالاترین تیراژ و رتبه ها را در تکرار چاپ به خود اختصاص می دهد، درست مثل سینمای دفاع مقدس.


وی افزود: نشر دفاع مقدس هنوز مبتدی است که باید از آن حمایت کرد.

در پایان این مراسم از یادگاران و رزمندگان دفاع مقدس فتح الله تاجیک، سعید سینایی، اکبر قربانی و فرشته ملکی همسر شهید مدق تجلیل به عمل آمد  وهمچنین مهدی فضائلی مدیر انتشارات سروش با هدیه قرآن نفیس از صفار هرندی تجلیل به عمل آورد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار