آمادگی جنگنده‌های نهاجا برای حضور در رزمایش گسترده ارتش

بریفینگ پروازی خلبانان شرکت کننده در رزمایش مشترک محمد رسول الله (ص) ارتش در گردان جنگنده شکاری اف4 پایگاه شهید عبدالکریمی بندرعباس با حضور ناظر و نماینده ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد.
کد خبر: ۳۶۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۳ - 24December 2014

آمادگی جنگنده‌های نهاجا برای حضور در رزمایش گسترده ارتش

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، در این بریفینگ، سرهنگ خلبان برزگر مدیر عملیات نیروی هوایی ارتش به تشریح مأموریت کلی این نیرو در پشتیبانی نزدیک از نیروهای سطحی و هماهنگی برای سازمان رزم برنامه ریزی شده پرداخت.

این بریفینگ برای هماهنگی خلبانان جنگنده اف4 شرکت کننده در رزمایش مشترک محمد رسول الله (ص) آجا با سایر هواپیماهای شرکت کننده از جمله سی130، P3F، سوخو 24 و نیز سایر یگانهای شرکتکننده دریایی و زمینی و قرارگاه پدافند هوایی ارتش برگزار شد.

در این بریفینگ موارد مختلفی مانند سرعت پرواز در مناطق مختلف رزمایش برای انواع پرندهها مانند بالگردها، هواپیمای اف27، اف4 و سوخو24 و نیز حداقل و حداکثر ارتفاع برای این پرندهها، فرکانسهای مورد استفاده، توجیه معرفهای پروازی و نیز توجیه همه خلبانان نسبت به چگونگی اجرای مأموریت مطرح و درباره آن بحث و بررسی شد.

همچنین کلیه مسیرهای رفت و برگشت هواپیماهای اف4 دی جهت پشتیبانی نزدیک هوایی از نیروهای سطحی، مسیر پروازهای هواپیمای اف4 ئی برای شلیک موشک ماوریک به شناورهای سطحی طراحی شده، مسیر پروازی جنگنده سوخو24 برای شلیک موشک و بمب از پایگاههای شهید عبدالکریمی بندرعباس و شهید برادران دلحامد چابهار مرور شد.

گفتنی است در این رزمایش مشترک علاوه بر جنگندههای اف4، میراژ و سوخو24، هواپیماهای گشت و شناسایی P3F برای شناسایی شناورهای سطحی و زیرسطحی  و نیز پرتاب اژدر برای انهدام این اهداف و هواپیمای ترابری C130 برای بارریزی و چتربازی ایفای نقش می کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها