امام جمعه دیر:

اعتراض به لایحه کاپیتولاسیون نقطه عطف انقلاب اسلامی ایران بود

حجت‌الاسلام سید علی حسینی با اشاره به اعتراض تاریخی امام خمینی (ره) در چهارم آبان به لایحه کاپیتولاسیون گفت: اعتراض تاریخی بنیانگذار انقلاب اسلامی به این لایحه شروع یک جریان و نقطه عطف انقلاب اسلامی ایران بود.
کد خبر: ۳۶۷۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴ - 25October 2019

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت الاسلام «سید علی حسینی» امام جمعه دیر در خطبه های نماز جمعه با اشاره به اعتراض تاریخی امام خمینی(ره) در چهارم آبان به لایحه کاپیتولاسیون اظهار داشت: اعتراض تاریخی بنیانگذار انقلاب اسلامی به این لایحه شروع یک جریان و نقطه عطف انقلاب اسلامی ایران بود.

وی گفت: شورای نگهبان نهادی قانونی است و با نظارت قانونی خود در مقابل زیاده‌خواهی‌ها و منافقان محکم و استوار خواهد ایستاد.

وی بیان کرد: این لایحه به آمریکایی‌هایی که به‌عنوان نیروی دولت بیگانه در ایران فعالیت می‌کردند مصونیت سیاسی و قضایی می‌بخشید که امام (ره) در مقابل آن ایستادگی کرد.

امام جمعه دیر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: کتاب‌های دینی و سودمند به کودکان هدیه دهید و آنان را با مطالعه کتاب آشنا سازید.

وی با اشاره به هشتم آبان‌ سالروز شهادت شهید محمدحسین فهمیده گفت: ضمن یادآوری حماسه این قهرمان کوچک در جامعه آن‌ را باید به‌عنوان سرمشقی مناسب به هم‌سالانش معرفی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار