در نشست خبری جشنواره «سیمرغ» مطرح شد؛

حضور ۱۰۳ کشور و ۴۴ هزار اثر در جشنواره بین‌المللی «سیمرغ»

معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با اضافه شدن بخش بین‌الملل به جشنواره «سیمرغ» که برای اولین بار صورت گرفته است تعداد ۱۰۳ کشور فیلم به دبیرخانه ارسال کرده‌اند که آمار قابل توجهی است.
کد خبر: ۳۶۹۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸ - 10November 2019

حضور ۱۰۳ کشور در جشنواره بین‌المللی «سیمرغ»به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست خبری دهمین جشنواره بین‌المللی «سیمرغ» با حضور «امیر لعل‌کانی» مدیر کل فرهنگی دانشجویی «سیماسادات لاری» معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، «حسین پارسایی» دبیر بخش تئاتر، «محمدمهدی عسکرپور» دبیر بخش فیلم، «گودرزی دیباج» دبیر بخش هنر‌های تجسمی، «عبدالجبار کاکایی» دبیر بخش ادبی و «بابک زرین» دبیر بخش موسیقی، صبح امروز ۱۹ آبان در ساختمان این وزارتخانه برگزار شد.

سیما سادات لاری در ابتدای این نشست با اشاره به اهمیت جشنواره سیمرغ اظهار داشت: این جشنواره رویکرد هنری در فضای علوم پزشکی کشور دارد. هدف از برگزاری جشنواره ایجاد فضایی پر نشاط میان دانشجویان و اساتید همه دانشگاهیان دارد علاوه بر این بستری است برای بروز استعداد‌های جوان و تجلیل از هنرمندان. این جشنواره در پنج بخش تئاتر، فیلم، ادبی، موسیقی و هنر‌های تجسمی برگزار می‌شود.

وی در خصوص آثار ارسال شده جشنواره بیان داشت: تا کنون حدود ۴۴ هزار اثر به جشنواره ارسال شده است که ۳۱۹۰۰ اثر به هنر‌های تجسمی اختصاص دارد. در بخش ادبی ۷۴۰۹ در بخش موسیقی ۲۹۴ و در بخش تئاتر ۹۸۴ اثر به دبیرخانه ارسال شده است. همچنین ۱۰۳ کشور در این جشنواره آثاری ارسال کرده‌اند. ۶۳ درصد از این تعداد به دانشجویان رشته علوم پزشکی و سایر دانشگاهیان اختصاص دارد. در تاریخ ۲۵ آبان افتتاحیه و در روز ۲۷ و ۲۹ آبان اختتامیه جشنواره هنری سیمرغ برگزار خواهد شد.

امیر لعل‌کانی مدیر کل فرهنگی دانشجویی در ادامه این نشست با بیان اینکه این جشنواره در سه سطح دانشجویان علوم پزشکی، اساتید و دانشجویان سایر رشته‌ها برگزار خواهد شد، گفت: هدف وزارت بهداشت در قبال جامعه بسترسازی برای سلامت مردم است، افزایش آگاهی مردم در این خصوص از وظایف اصلی وزارت بهداشت است که سعی کردیم این امر در انتخاب آثار مورد نظر قرار بگیرد. در بخش بین‌الملل به منظور بهره‌مندی از تجارب کشور‌های دیگر ایجاد شده است و حضور ۱۰۳ کشور نشانه اهمیت این جشنواره است.

محمدمهدی عسگرپور دبیر بخش فیلم گفت: امسال شاهد رشد ۲۰ درصدی در بخش فیلم هستیم که هم به لحاظ کمی و هم کیفی از سطح بالایی برخوردار است. خوشبختانه جشنواره سیمرغ توانسته مسیر رو به رشدی را حفظ کرده است. لازم است نهاد‌ها و دستگاه‌های فرهنگی از جمله رسانه ملی از آثار برگزیده این جشنواره استفاده کند.

انتهای پیام/ ۱۶۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار