جوادی در آیین افتتاح برنامه‌های هفته کتاب:

دنیا ایران را با «کتاب» می‌شناسد

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایتخت کتاب ایران گفت: باید یزد را بیش از گذشته با نام کتاب و دانستن معرفی کنیم؛ همانطور که در گذشته دنیا ایران را با نام کتاب می‌شناخت.
کد خبر: ۳۶۹۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴ - 13November 2019

آغاز برنامه‌های هفته کتاب با تجدید میثاق با سومین شهید محراب/ جوادی: دنیا ایران را با کتاب می‌شناسدبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌‌پرس، آیین افتتاح برنامه‌های بیست و هفتمین هفته کتاب در یزد پایتخت کتاب ایران، صبح امروز برگزار شد.

در ابتدای این مراسم «محسن جوادی» معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و «نیکنام حسینی‌پور» مدیر عامل خانه کتاب و دبیر بیست و هفتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در مسجد روضه محمدیه و بر مزار شهید «آیت‌الله محمد صدوقی» سومین شهید محراب حضور پیدا کردند و با آرمان‌های انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

در ادامه و با حضور در دبستان دخترانه شاهد «حسین و فاطمه» و پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم و نواخته شدن سرود جمهوری اسلامی ایران، زنگ دانایی توسط محسن جوادی نواخته شد و طرح «فرشته دانایی» با هدف عمق‌بخشی به هویت ایرانی اسلامی افتتاح شد.

براساس این گزارش در ادامه نیکنام حسینی‌پور مدیرعامل خانه کتاب، تقارن هفته کتاب و هفته وحدت را تبریک گفت و اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم نسلی آگاه و مسوولیت‌پذیر برای جامعه تربیت کنیم و سپس پیام «سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را قرائت کرد.

محسن جوادی در ادامه این مراسم در سخنانی گفت: امروز بیست و هفتمین زنگ دانایی را در دبستانی که نام نیک حسین و فاطمه دارد را آغاز می‌کنیم؛ دبستان جایی است که باید خواندن را از آن آغاز کنیم.

وی یزد را شهر «قنات، قنوت و قناعت» معرفی کرد و گفت: امروز مردم این شهر باید کتاب بخوانند تا آب، اقتصاد و راه زندگی را پیدا کنند چراکه این اتفاقات با دانایی رقم می‌خورند و باید یزد را بیش از پیش با نام کتاب و دانستن معرفی کنیم همانطور که در گذشته ایران را با نام کتاب می‌شناختند و امیدوارم این دبستان الگویی برای مدارس دیگر ایران باشد. ما باید کتابخوانی را از معلمان خودمان و با هم و در جمع باشگاه ‌های کتاب یاد بگیریم.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار