آیت‌الله نوری همدانی:

40 سال است دشمن به‌دنبال براندازی است

مرجع تقلید جهان تشیع با تاکید براینکه 40 سال است دشمن به‌دنبال براندازی است، گفت: دشمنان با کمک منافقان و سلطنت‌طلبان و با سرمایه‌گذاری فراوان خواستند جریانی ایجاد کنند تا کار نظام تمام شود ولی این نشانه عدم درک آنان از عشق ملت ایران به اسلام است.
کد خبر: ۳۷۰۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹ - 22November 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیت‌الله حسین نوری همدانی شامگاه پنجشنبه در گردهمایی اعضای انجمن تبلیغ و ارتباطات حوزه که به مناسبت سی و هشتمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی در دارالقرآن این مفسر بزرگ قرآن و با حضور آیت‌الله مقتدایی از اعضای شورای عالی حوزه، برخی از اعضای جامعه مدرسین و اساتید سطوح عالی و خارج حوزه و همچنین دکتر سرمست استاندار قم برگزار شد، اظهار داشت: یکی از موضوعات منعکس شده در قرآن وظیفه مسلمین در حفظ عزت و غلبه اسلام است و در آیات متعدد به آن اشاره شده است.

وی با بیان اینکه حفظ عزت دین آموزه ای است که‌ در همه ادیان بوده، افزود: در نهج‌البلاغه در شماره 139 کلمات قصار، امام (ره) فرموده‌اند که حجت و دلیل و برهان باید همیشه در جامعه حاکم باشد و علما با این حجت‌ها آشنا باشند و عزت اسلام را برای مردم بیان کنند.

آیت‌الله نوری همدانی ادامه داد: استادان حوزه باید طلاب آگاه و هوشیار تربیت کنند که عامل حفظ عزت و غلبه اسلام باشند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه نمونه‌های زیادی از این سخنان در شان علما در کلمات امام علی(ع) وجود دارد اظهار کرد: کسانی که در راه تبلیغ گام برداشته و عزت اسلامی را با برهان به دیگران منتقل می‌کنند دارای جایگاه والایی در لسان بزرگان دینی هستند.

آیت‌الله نوری همدانی اظهار کرد: مسلمین باید از لحاظ جهاد و علم و عزت قوی و مقتدر باشند تا عظمت اسلام در کل دنیا نمایان شود؛ امروز تمامی نقشه دشمنان در نتیجه نداشتن فرهنگ و عدم درک آنان از اسلام است بنابر این بیش از 40 سال است دنبال براندازی بودند و در جریان اخیر هم خیلی سرمایه‌گذاری مالی و انسانی کردند.

این استاد حوزه علمیه افزود: اسرائیل، اروپا و آمریکا و کسانی که هشت سال در جنگ تحمیلی، بمب‌هایشان بر سر ملت ایران می ریخت امروز دلشان به حال مردم ایران سوخته است! و از حقوق بشر می گویند! این ها با کمک منافقان و سلطنت طلبان خواستند جریانی ایجاد کنند تا کار تمام شود ولی درک نمی‌کنند که اسلام در عمق وجود مردم نفوذ دارد و مردم از اسلام حمایت می‌کنند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: نقشه‌های دشمن نقش بر آب شده و با صبر و آگاهی مردم نقش بر آب خواهد شد.
وی افزود: حکومت باید در دست کسی باشد که در حد فقاهت و اجتهاد با معارف دینی آشنا باشد باید حوزه کسانی را تربیت کند که در این حد از فرهنگ و معرفت دینی و مدیریت باشند که بتوانند به عنوان ولی فقیه در کشور به رهبری بپردازند.

این مرجع تقلید اضافه کرد: در حوزه باید قضاتی در حد بسیار بالا تربیت شوند تا بتوانند احقاق حق و قضاوت کنند. امام علی خطاب به مالک اشتر فرموده است که دین امروز اسیر در دست اشرار شده است.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه فقها کسانی هستند که خدا به آنان لطف و عنایت دارد و او خودش را در برابر مردم مهیا کرده تا پاسخگوی آنان بوده و از اسلام دفاع کند بیان کرد: حوزه ها باید در تربیت قضات، مراجع و علمای آگاه تلاش واسعی داشته باشند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه دشمنان چقدر نقشه کشیدند و به نتیجه نرسیدند افزود: دشمنان تصور داشتند آشوب در کشور برپا کرده و مردم را به خیابان خواهند کشاند ولی نقشه آنان بر آب شد؛ کسانی که خودشان ظلم و جنایت می‌کنند دم از حقوق بشر می‌زنند.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه دشمنان مشتشان باز شده و هزینه‌های زیاد کردند و به نتیجه نرسیدند اظهار کرد: اگر دشمن باز هم نقشه بکشد ذلیلانه در آن شکست خواهد خورد.

این مرجع تقلید با تمجید از شخصیت علامه طباطبایی بیان کرد: بنده پنج سال توفیق حضور در درس تفسیر و اسفار علامه طباطبایی را داشتم و مصداق بارز عالم عامل به دین بود؛ آیات قرآن در وجود ایشان تجسم داشت و وقتی به آیات عذاب می‌رسید، گریه می‌کرد.

آیت‌الله نوری همدانی اضافه کرد: علامه در کنار تفسیر، فقیه و فیلسوف و عارف بزرگی بود و شخصیت باعظمتی داشت. وی معتقد بود که همه موجودات عالم، درک دارند و خداوند موجودی را که درک نداشته باشد، نیافریده است.
وی افزود: علامه گاهی در مورد یک آیه 50 صفحه مطلب دارد که نشان از توان و تسلط بالای علمی ایشان است.

در پایان این مراسم از آیت‌الله سیدهاشم محلاتی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری، سیدهادی خسروشاهی و خانواده حجت‌الاسلام صالحی خوانساری که در عرصه‌های تبلیغ دینی اثرگذار بودند، تجلیل شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها