موسوی:

برخی کشورهای منطقه با دعوت از نیروهای بیگانه امنیت را تضعیف کردند

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: کشورهای مولد تروریسم در منطقه با دعوت از نیروهای بیگانه امنیت را تضعیف کرده‌اند.
کد خبر: ۳۷۱۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳ - 24November 2019

برخی کشورهای منطقه با دعوت از نیروهای بیگانه امنیت را تضعیف کردندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات بی‌اساس و اتهامات واهی مطرح شده از سوی برخی شرکت‌کنندگان در اجلاس گفت‌وگوی منامه در بحرین، ضمن بی‌ارزش خواندن این اظهارات، اتهامات وارده به کشورمان را مردود خواند. 

موسوی اظهار داشت: کشورهایی که خود مولّد و مروّج تروریسم و افراط‌گرایی بوده و با زیر پا گذاشتن اصل حسن همجواری، در امور داخلی دیگران مداخله کرده و امنیت منطقه را به واسطه جلب نیروهای بیگانه تضعیف کرده‌اند، نمی‌توانند با فرافکنی مشکلات خودساخته را به جمهوری اسلامی ایران نسبت دهند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: تجاوز نظامی به یمن به رهبری عربستان سعودی و به خاک و خون کشیدن ده‌ها هزار نفر از زنان و کودکان بی‌گناه و نابود کردن همه زیرساخت‌های آن کشور و توسل به رفتارهای استعماری در تلاش برای سرنگونی حکومت‌های مشروع و روی کار آوردن رژیم‌های تحت حمایت از حافظه تاریخی افکار عمومی منطقه و جهان پاک نخواهد شد. 

موسوی در پایان این کشورها را به کنار گذاشتن توهّم و پذیرش واقعیت‌ها و گفت‌وگو و همکاری جمعی برای تامین ثبات، امنیت و پیشرفت منطقه فراخواند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها