مدیرعامل موسسه خدمات درمانی بسیجیان خبر داد؛

تشکیل ۷۰۰ تیم جهادی سلامت‌محور «شهید رهنمون»/ طرح «خدمت بی‌منت» در ۴۵۹ منطقه محروم کشور اجرا می‌شود

«عیسی مالمیر» با بیان اینکه بیش از ۷۰۰ تیم جهادی سلامت‌محور با عنوان «شهید رهنمون» برای برگزاری اردو‌های جهادی در مناطق محروم سراسر کشور تشکیل شده است، گفت: از سال ۹۵ تاکنون، به بیش از ۱۵۸ هزار نفر خدمات درمانی ارائه شده است.
کد خبر: ۳۷۱۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸ - 25November 2019

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «عیسی مالمیر» مدیرعامل موسسه خدمات درمانی بسیجیان، امروز (دوشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، با اشاره به خدمات ارائه‌شده این مؤسسه به بسیجیان، اظهار داشت: ارائه خدمات جامع بیمه‌ای و تعامل با مراکز درمانی غیروابسته، از جمله اهداف موسسه خدمات درمانی بسیجیان است.

وی با بیان این‌که جامعه هدف ما بسیجیان و محرومان جامعه هستند، افزود: در این مسیر همکاری‌هایی را با کمیته امداد امام خمینی (ره)، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و آستان قدس رضوی داریم.

مالمیر تصریح کرد: در این راستا بیش از ۴۶ مرکز درمانی احداث شده است که ۳۷ مرکز از قبل شروع به کار کرده و از هفته بسیج تا دهه فجر سال جاری نیز ۱۲ مرکز جدید افتتاح خواهد شد.

وی با بیان این‌که در ۱۷ و ۱۸ آذر سال جاری، با حضور سردار «غلامرضا سلیمانی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین چهار درمانگاه در شهر‌های «بردسکن»، «نی‌ریز»، «مشهد» و «یاخچیان» افتتاح خواهد شد، گفت: بقیه درمانگاه‌ها نیز که شامل ۱۲ درمانگاه است تا دهه فجر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و در مجموع تعداد درمانگاه‌های ما به ۵۷ خواهد رسید.

مدیرعامل موسسه خدمات درمانی بسیجیان با بیان اینکه بخش‌هایی از خدمات پاراکلینیکی خود را برون‌سپاری کرده‌ایم، تصریح کرد: بخش دوم خدمات ما در حوزه بیمه‌ای است که تاکنون طبق توافق با سازمان تأمین اجتماعی، ۱۱ هزار و ۵۰۰ خانواده محرومان و بسیجیان، تحت پوشش خدمات بیمه‌ای قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه بسیج جامعه پزشکی پتانسیل خوبی برای برگزاری اردو‌های جهادی با هدف ارائه خدمات پزشکی به مناطق محروم را دارد، بیان داشت: در این راستا، بیش از ۷۰۰ تیم جهادی با عنوان «شهید رهنمون» برای برگزاری اردو‌های جهادی در مناطق محروم سراسر کشور تشکیل شده است که ۱۰۰ تیم آن در استان تهران خدمت می‌کنند.

مالمیر افزود: حدود ۸۰۰ تیم جهادی سلامت‌محور نیز توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و حدود ۵۰ تیم توسط آستان قدس رضوی تشکیل و سازماندهی شده و برای هماهنگی بیشتر میان نهادها، قرارگاه هماهنگی اردو‌های جهادی سلامت‌محور در بسیج جامعه پزشکی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه این تیم‌های پزشکی به صورت ثابت، در مناطق جغرافیایی ثابت فعالیت می‌کنند، تأکید کرد: از سال ۹۵ تاکنون، بیش از ۲۸۰ گروه جهادی سلامت‌محور توسط بسیج جامعه پزشکی به مناطق محروم اعزام شده‌اند، که به بیش از ۱۵۸ هزار نفر خدمات درمانی ارائه داده‌اند.

مدیرعامل موسسه خدمات درمانی بسیجیان، به تأسیس صندوق مددکاری توسط صندوق «مهر شفا» این موسسه برای تأمین هزینه‌های درمانی بسیجیان و محرومان اشاره و تصریح کرد: در این صندوق تا یک میلیون تومان و در موارد خاص تا دو میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به افراد تحت پوشش ارائه می‌شود و در صورت اینکه هزینه‌های درمانی آن‌ها بیشتر شود، تا سقف ۱۰ میلیون تومان وام اهدا خواهد شد.

وی افزود: ما در استان‌های سراسر کشور سرپرستی‌هایی را ایجاد کردیم تا بسیجیان و مستضعفان بتوانند با حضور در این مراکز، از خدمات موسسه خدمات درمانی بسیجیان بهره‌مند شوند.

مالمیر با بیان این‌که موسسه خدمات درمانی بسیجیان در جهت تحقق بند ۱۲ سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب اسلامی در حوزه سلامت، موضوعات «سبک زندگی اسلامی» و «تعالی جمعیت» را در برنامه‌های خود قرار داده است، گفت: در این راستا، طرح «رویش امید» با هدف حمایت از زوج‌های نابارور بسیجی و مستضعف راه‌اندازی شده است که این زوج‌ها به چهار مرکز «شهید صدوقی» یزد، «رویان» تهران، «جهاد دانشگاهی» کرمانشاه و «میلاد» مشهد معرفی می‌شوند و در این خصوص، تا به امروز ۳۰۰ زوج صاحب فرزند شده‌اند.

وی افزود: در این زمینه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نیز ورود پیدا کرده است که تاکنون بیش از ۱۰ هزار زوج نابارور را تحت پوشش‌های درمانی خود قرار داده است و تلاش می‌کنیم که در این زمینه هم با سازمان‌های دیگر، هماهنگی و هم‌افزایی ایجاد کنیم که به صورت فراگیرتر در سطح کشور حضور پیدا کرده و سقف حمایتی خود را تا ۳ میلیون تومان افزایش دهیم.

مدیرعامل موسسه خدمات درمانی بسیجیان با بیان این‌که در حوزه «طب سنتی» نیز با انجمن علمی طب سنتی قرارداد امضا کرده‌ایم، گفت: در راستای آموزش طب سنتی، در نظر داریم تا اردیبهشت سال ۹۹ یک آموزشکده نیز در این خصوص احداث کنیم.

وی به خدمات موسسه خدمات درمانی بسیجیان برای زائران اربعین نیز اشاره کرد و گفت: امسال برای اولین‌بار کنگره بهداشت و درمان در اربعین را برگزار و حدود ۴ هزار کیف امدادی بین زائران توزیع کردیم و فعالیت خود در زمینه بهداشت و پیشگیری زائران و موکب‌داران در سال آینده را از هم‌اکنون آغاز کرده‌ایم.

مالمیر، موضوع «عدالت در سلامت» را در خدمات موسسه خدمات درمانی بسیجیان مهم برشمرد و تأکید کرد: این عدالت محقق نخواهد شد، مگر با دو شاخص «در دسترس بودن» و «فراهم بودن».

وی همچنین به طرح «سلامت الکترونیک» اشاره کرد و گفت: براساس هدف‌گذاری که تا سال ۹۹ در استان‌های کردستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و فارس کرده‌ایم، ان‌شاءالله بتوانیم خدمات پزشکی از راه دور را به بسیجیان و محرومان ارائه دهیم.

مدیرعامل موسسه خدمات درمانی بسیجیان، طرح «خدمت بی‌منت» را از دیگر طرح‌های این موسسه دانست و تصریح کرد: ۴۵۹ منطقه محروم توسط معاونت اجتماعی بسیج شناسایی شده‌اند که در طرح «خدمت بی‌منت»، ابتدا محرومان این مناطق توسط تیم‌های جهادی سلامت‌محور به‌صورت رایگان درمان می‌شوند و سپس در صورت نیاز به ۵۷ درمانگاهی که مراکز استان‌ها ایجاد کرده‌ایم، اعزام خواهند شد که در این درمانگاه‌ها نیز خدمات با ۵۰ درصد تخفیف و برخی خدمات نیز به صورت رایگان ارائه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: از تمامی پزشکان، پیراپزشکان و دندان‌پزشکانی که می‌خواهند در زمینه ذکات علم به محرومان خدمت کنند، استقبال خواهیم کرد و در این راستا نیز این افراد می‌توانند در سامانه «آنی‌طب» که به‌زودی راه‌اندازی خواهد شد، ثبت‌نام کنند.

حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ خانواده بسیجی و محروم بیمه شده‌اند

در این نشست خبری همچنین، «حسینعلی طوسی» مدیر موسسه «مهر شفا» وابسته موسسه خدمات درمانی بسیجیان نیز اظهار داشت: از سال ۸۴ تاکنون حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ خانواده بسیجی و محروم با ۲۷ درصد حداقل دستمزد بیمه شده‌اند؛ اما این افراد از سه امکان «بیمه بارداری»، «بیمه بیکاری» و «دستمزد ایام بیماری» برخوردار نمی‌شوند؛ چراکه در این نوع بیمه، موضوع کارفرما مطرح نیست.

وی افزود: در موضوع بیمه تکمیلی نیز ما از سال ۸۸ تاکنون به ۵۰۰ هزار نفر از بسیجیان و محرومان خدمات ارائه دادیم که امسال متأسفانه این امکان فراهم نشد.

طوسی خاطرنشان کرد: بیمه عمر، حوادث و آتش‌سوزی منزل مسکونی به همراه ۵۰ درصد از هزینه بیمه تکمیلی، به بسیجیان و محرومان رایانه داده می‌شد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار