در ششمین مراسم شب خاطره جهادی مطرح شد؛

از مدافع حرم پاکستانی که آرزوی اردوی جهاد داشت تا رضایت مردم سوسنگرد از رهبر معظم انقلاب اسلامی

ششمین مراسم شب خاطره جهادی با ذکر خاطراتی از مدافع حرم پاکستانی که آرزوی اردوی جهاد داشت تا رضایت مردم سوسنگرد از رهبر معظم انقلاب اسلامیدر حوزه هنری برگزار شد.
کد خبر: ۳۷۱۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۳ - 27November 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، ششمین مراسم «شب خاطره جهادی» به منظور باز روایی خاطرات تلخ و شیرین جهادگران از خدمت‌رسانی در مناطق و روستاهای محروم کشور در سیل و زلزله تا نوروز و تابستان و اربعین در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد.

«حمید والی» بردار شهید «عبدالله والی»، «محمدباقر قالیباف»، سردار «علیرضا افشار»، «غلامعلی حداد عادل»، «مهرداد بذرپاش»، «علی بهادری» و جمعی از فعالین اردوهای جهادی در این مراسم حضور داشتند.

مدافع حرمی که قلک‌اش را هدیه اردوی جهادی کرد

«علی خانی» مسوول گروه جهادی امام موسسه صدر در ابتدای این مراسم به ذکر خاطره‌ای از فعالیت گروه‌های جهادی بین‌المللی پرداخت و گفت: برای انتقال تجربه اردوهای جهادی به بچه‌های جهادی بخش بین‌الملل، ما اردوهایی را با حضور بچه‌هایی از 50 کشور جهان در مناطق محروم ایران برگزار کردیم تا بتوانیم تجربه خودمان را در کشورهای اسلامی پیاده کنیم چیزی که باعث شد مدل اردوهای جهادی ایران سال گذشته در 10 کشور آفریقایی و اروپایی اجرا شود.

وی به ذکر خاطره‌ای از یکی از شهدای مدافع حرم پاکستانی پرداخت و ادامه داد: ما در بخش اردوهای جهادی بچه‌های خارجی همواره محدودیت‌هایی در ثبت نام داریم؛ برای اردوی نوروز 95 ثبت نام داشتیم و در لیست بچه‌های پاکستان محدودیت شدید بود و یکی از بچه‌های آن‌ها را به دلیل شیطنتی که داشت حذف کردیم اما او گفت اگر من را به اردوی جهادی نمی‌برید لااقل قلک‌ من را برای کمک به مردم نیازمند ببرید که حدود 300 هزار تومان پول داشت.

مسوول گروه جهادی امام موسسه صدر افزود: سال بعد وقتی ثبت نام برای اردوهای جهادی شروع شد، این دوست پاکستانی ثبت نام کرد اما زمان اعزام متوجه شدیم او به سوریه رفته است و پس از مدتی خبر رسید که او شهید شده است. او در وصیت‌نامه‌اش نوشته بود لباس‌هایم برای فقرا، کتاب‌هایم برای کتابخانه و قلک‌ام برای اردوی جهادی؛ اسم او شهید «محمدحسین مومنی» بود.

در ادامه این مراسم محمدباقر قالیباف، غلامعلی حداد عادل، سیدمحمد حسینی و سردار علیرضا افشار از خانواده‌های شهیدان جهادگر محمد اژدری تجلیل به عمل آوردند.

رضایت مردم سوسنگرد از رهبری و امنیت

خانم «اسدی» مسوول گروه جهادی احمدی روشن از تهران در ادامه این مراسم روی سن رفت و با ذکر خاطره‌ای گفت: ما در سیل سوسنگرد از گروه‌های اولی بودیم که در منطقه حاضر شدیم و تنها گروهی بودیم که سه ما مستمر در منطقه بودیم.

وی گفت: خاطرات این اردو به قدری زیاد بود که دوستان تصمیم گرفتند کتاب «مقاومت سوسنکرد» را پیرامون خاطرات اردوی جهادی در ایام سیل منتشر کنند. ما در این مناطق متوجه شدیم که مردم وسایل ابتدایی زندگی ندارند و وقتی به روستای «شاکریه» رسیدیم که مورد غفلت قرار گرفته بود، همه زنان روستا ما را قسم می‌دانند که برایمان چادر بیاورید چراکه آن‌ها مردمی غیرتمند و مقید به حفظ حجاب هستند. ما وقتی خدماتی را به مردم این منطقه ارائه کردیم آن‌ها تنها از رهبر معظم انقلاب اسلامی و امنیت کشور حرف می‌زدند و راضی بودند و فریاد می‌کشیدند «یا خامنه‌ای متشکریم» و این شعار به شعار همه مردم تبدیل شد.

مسوول گروه جهادی احمدی روشن عنوان کرد: ما آنچه از دفاع مقدس در سوسنگرد شنیده بودیم را در جریان سیل اخیر با دیدن این مردم از نزدیک دیدیم؛ این مردم سیل‌بندی با طول چهار هزار متر ایجاد کرده بودند که کار عجیبی بود.

تدرس ریاضی فزیک در اردوهای جهادی

علی بهادری در ادامه این مراسم با بیان‌ اینکه کسانی که جهادسازندگی را تشکیل دادند، پیشگامان توسعه بودند به ذکر خاطره‌ای از فعالیت‌های جهادی پرداخت و گفت: دانش آموز که بودیم به اردوی راهیان نور رفتیم و راویان از خاطرات دفاع مقدس می‌گفتند و ما متوجه شدیم بچه‌های شلوغ هم به جبهه رفته‌اند و من که شیطنت داشتم و بارها بخاطر همین شیطنت از کلاس درس اخراج می‌شدم در این اردوها حضور داشتم که خاطرات زیادی را رقم زد.

وی گفت: اولین سفر جهادی ما در بشاگرد بود که جهادی علمی را در آنجا رقم زدیم و طی چند سفر ریاضی فیزیک تدرس می‌کردیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار