سردار کارگر در شیراز:

ایجاد 43 یادمان دفاع مقدس در استان‌های غربی کشور/ پیش‌بینی می‌کنیم دایره المعارف دفاع مقدس به 50 جلد برسد

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: 43 یادمان دفاع مقدس در استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی ایجاد کرده‌ایم که با عملیات‌های دفاع مقدس سازگاری دارد.
کد خبر: ۳۷۳۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۸ - 30December 2014

ایجاد 43 یادمان دفاع مقدس در استان‌های غربی کشور/ پیش‌بینی می‌کنیم دایره المعارف دفاع مقدس به 50 جلد برسد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از شیراز، سردار سرتیپ بسیجی دکتر بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس عصر امروز در نشستی که با حضور خبرنگاران برگزار شد، اظهار داشت: همان طور که از اسم بنیاد مشخص است، وظیفه اصلی بنیاد، حفظ آثار و جلوگیری از تحریف مبانی دفاع مقدس است.

وی افزود: متاسفانه اکثر آثار بخصوص آثار فیزیکی دفاع مقدس از دست رفته یا در حال از دست رفتن است.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس افزود: 43 یادمان دفاع مقدس در استانهای خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی ایجاد کردهایم که با عملیاتهای دفاع مقدس سازگاری دارد.

سردار کارگر تصریح کرد: پیش از این، مردم در بهار فقط از خوزستان بازدید میکردند، اما با اقدامات انجام شده طی دوسال اخیر، مناطق جنگی غرب را آماده کردیم و پذیرش زایر در این مدت در تابستان افزایش چشمگیری داشته است. 

وی ادامه داد: در سال84، بازدیدکننده از مناطق غرب، 400 هزار نفر بود و طی دو سال گذشته، این رقم به 4 میلیون نفر بازدید کننده رسیده است که بیش از 70 درصد زیر 30 سال و 47 درصد با ماشین شخصی بودند.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس از شبکه راویان، مبلغین و خادمین با اعضای افتخاری بالای80 درصدتحصیلات عالیه خبر داد و افزود: بالغ بر 30 هزارعضو داوطلب بدون حقوق و مزایا در مناطق جنگی خدمت میکنند.

سردار کارگر همچنین از چاپ 2 جلد دایره المعارف دفاع مقدس خبر داد و گفت: 3 جلد از این کتاب هم در دست چاپ است و پیش بینی می کنیم که به 50 جلد برسد.

وی تصریح کرد: اصل کار بنیاد، مشارکت و مشاوره با همه دستگاههاست و خارج از جناح بازی، با همه دولتها فعالانه کار میکنیم؛ چرا که معتقدیم دفاع مقدس وقتی موفق است که از حالت جناحی درآید.

سردار کارگر تاکید کرد: هرکه در دفاع مقدس جناحی کار کند، خیانت کرده است. دفاع مقدس فرا جناحی است.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس بیان داشت: بعد از دفاع مقدس تاکنون، موقعیتهای اصلی و کلیدی کشور یا توسط رزمندگان اداره شده است یا با فرهنگ و روحیه حاضر در دفاع مقدس که همان روحیه بسیجی است تبلور یافته است. ما در زمان جنگ سیم خاردار وارد میکردیم و الان، موشک صادر میکنیم.

وی با اشاره به 14 هزار شهید و 3 هزار آزاده و بیش از 250 هزار نفر رزمنده استان فارس، گفت: استان فارس یکی از قطبهای فرهنگی کشور است و انتظار میرود با توجه به این مزیت، در نشر ارزشهای دفاع مقدس هم پیش قدم باشد.

سردار کارگر تصریح کرد: انتظار همه جانبه از همه دستگاهها داریم، چرا که دفاع مقدس متعلق به همه است و در واقع حیثیت ملی ماست.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس تاکید کرد: اینکه امروز به عنوان یک قدرت جهانی به ایران نگاه میشود و دشمن جرات نگاه چپ به ایران را ندارد از نتایج دلاوریهای سالهای دفاع مقدس است.

وی درمورد مسئولیت در قبال پاسخگویی به نسل جوان اظهار داشت: برای پاسخگویی مناسب به نسل جوان، باید در ثبت خاطرات و تاریخ شفاهی جنگ همت بیشتری کنیم، چرا که پدر و مادر و حتی همسران شهدا دارند از بین ما میرند و ما در قبال ثبت این تاریخ شفاهی و کم کاری، مسئولیم.

کارگر تصریح کرد: باید کتابخانههای دفاع مقدس و موزهها را پربارتر کنیم و این با همکاری همه جانبه همه دستگاهها امکان پذیر است.

رییس بنیاد حفظ آثارو نشر ارزشهای دفاع مقدس از رسانه ها خواست در امر دفاع مقدس از نظر کمی و کیفی بیشتر کار کنند و همچنین تاکید کرد: دفاع مقدس باید از حالت دولتی خارج و به مردم سپرده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار