ورود بدون اجازه ترکش و خمپاره ممنوع است+عکس

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به طور تحمیلی توسط دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران لباسی از جنس «جنگ» بر اندام کشور پوشانده شد. در آن سال‌ها رنگ‌ «سرخ شهادت» برای بسیاری از جوانان رنگ سال و تاریخ هشت سال دفاع مقدس شناخته می‌شد.
کد خبر: ۳۷۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۴ - 31December 2014

ورود بدون اجازه ترکش و خمپاره ممنوع است+عکس

به گزارش دفاع پرس، تبلیغات در هر عرصهای که باشد به عنوان مؤلفهای مهم برای اقناء روانی و بینشی آحاد مختلف جوامع شناخته خواهد شد. این موضوع آنقدر پر اهمیت است که فقط به صحنه تلویزیون برای معرفی کالاهای بازرگانی محدود نمیشود، بلکه صحنه نبرد و جبهه را هم به خود اختصاص داده است.

 

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به طور تحمیلی توسط دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران لباسی از جنس «جنگ» بر اندام کشور پوشانده شد و در آن سالها رنگ «سرخ شهادت» برای بسیاری از جوانان رنگ سال و تاریخ هشت سال دفاع مقدس شناخته میشد. به دنبال این جنگ تعداد بسیاری از پدران و برادرانمان پوشاکی با رنگهای خاکی، پلنگی، سبز و دیگر رنگها به تن کردند تا در فصل هشت ساله نبرد حق علیه باطل با آن در جبهه حاضر شوند.

 

 

لباس رزمندگان

از آن جایی که تبلیغات در همه مکانها و زمانها یکی از موارد قابل توجهاست، برخی از رزمندگان برای روحیهدادن به همرزمانشان و یادآوری نیت خود از حضور در جبهه پشت این لباسها که عمدتاً هم خاکی بودند یا پیشانیهایشان مطالبی را مینوشتند یا تکه پارچههایی میبستند.

 

 

لباس رزمندگان

از جمله این نوشتهها که معمولا هم با خطی خوش از سوی واحد «تبلیغات جنگ» پشت لباس رزمندگان نوشته میشد میتوانیم به: «میروم تا انتقام سیلی زهرا(س) بگیرم»، «تا زندهایم رزمندهایم»، «ما مرد جنگیم» و «مسافر کربلا»، «راهیان شهادت»، «پیروان خمینی (ره) رهروان حسینی (ع)»، «عاشقان شهادت» و «رهسپاریم با خمینی (ره) تا شهادت» اشاره کرد.

 

 

لباس رزمندگان

اما در این بین استثناهایی وجود داشت که با ابتکار عمل برخی از رزمندگان ممزوج میشد. به عنوان مثال، در تصویری که مشاهده می کنید، گردان تبلیغات یکی از لشکرها در پشت لباس رزمنده ای نوشته است: «ورود ترکش و خمپاره بدون اجازه خدا ممنوع است».

 

منبع:ایسنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار