نویسنده دفاع مقدس به دیار باقی شتافت

جانباز دوران دفاع مقدس و نویسنده کتاب «خرمشهر خانه رو به آفتاب» عصر دیروز دار فانی را وداع گفت.
کد خبر: ۳۷۵۲۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹ - 21December 2019

احد گودرزیانی «کمان»ی‌ها را تنها گذاشتبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «احد گودرزیانی»، پژوهشگر و نویسنده دفاع مقدس، عصر دیروز دار فانی را وداع گفت.

وی در پی بروز مشکلات قلبی به بیمارستان مراجعه کرد و پس از بهبود نسبی با نظر پزشکان مرخص شد ولی پس از ترخیص، عصر دیروز در منزلش جان به جان آفرین تسلیم کرد.

این نویسنده دفاع مقدس سال‌ها در کنار مرتضی سرهنگی و هدایت‌الله بهبودی، دوهفته نامه کمان را در حوزه جنگ و دفاع مقدس منتشر می کرد.

احد گودرزیانی در سال 1348 در تهران متولد شد، تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی در رشته زبان و ادبیات فارسی ادامه داده و روزنامه‌نگاری را نیز در مرکز گسترش آموزش رسانه‌ها فراگرفته است. از نوزده‌سالگی به‌عنوان نویسنده و خبرنگار با روزنامه‌ها و مجلات گوناگون همکاری داشته است. وی از سال 1372 به‌عنوان پژوهشگر و نویسنده در حوزه هنری مشغول به کار بوده و همچنین از سال 1375 مدیریت داخلی دوهفته‌نامه کمان را نیز به‌عهده داشته است و علاوه بر حوزه هنری و سالها فعالیت در روزنامه ایران، همکاریهایی را نیز با دفتر ادبیات و هنر مقاومت و انتشارات سپاه پاسداران داشته است. وی در دومین و سومین همایش تجلیل از خبرنگاران و نویسندگان دفاع مقدس (اسفند 1378 و اردیبهشت 1380) برای آثارش در دوهفته‌نامه کمان به‌عنوان نویسنده و خبرنگار نمونه برگزیده شد.

گودرزیانی که طی سال‌های 65، 66 و 67 در جریان عملیات‌های دفاع مقدس حضور فعالی داشته است در عملیات کربلای پنج به افتخار جانبازی نایل شد.

از احد گودرزیانی کتاب های زیر به یادگار مانده است:

روزشمار 15 خرداد بهار 1340 جلد اول

روزشمار 15 خرداد 1340 جلد چهارم

به داد ما برسید

باغ انگور باغ سیب باغ آیینه

خرمشهر خانه رو به آفتاب

روز شمار 15 خرداد - جلد دوم

روز شمار 15 خرداد - جلد اول

نیمه پنهان یک اسطوره

خبرگزاری دفاع مقدس این ضایعه را به خانواده آن مرحوم و اصحاب قلم و فرهنگ تسلیت می‌گوید.

مراسم تشییع، تدفین و ترحیم نامبرده متعاقبا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار