استاندار قم:

موزه دفاع مقدس با ابزار هنر به اثری فاخر و شایسته انقلاب تبدیل می‌شود

«بهرام سرمست» گفت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس، محلی متمرکز و دائمی برای معرفی ارزش‌های ایثار و شهادت است و با بکارگیری هنر، به اثری فاخر و ارزشمند شایسته ارزش‌های انقلاب تبدیل می‌شود.
کد خبر: ۳۷۵۵۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰ - 23December 2019

موزه دفاع مقدس با ابزار هنر به اثری فاخر و شایسته انقلاب تبدیل می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، «بهرام سرمست» استاندار قم در حاشیه سومین بازدید خود از پروژه در حال احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس قم اظهار داشت: هر اقدامی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاریخ مصرفی دارد، ولی موزه دفاع مقدس تا سال‌های متمادی مرکزی برای انتقال پیام فرهنگ جهاد و شهادت و حماسه‌های رزمندگان اسلام به نسل جوان خواهد بود.

وی افزود: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس به لحاظ برخورداری از فضای سبز و ظرفیت تفرجگاهی و نیز تخصیص به دو مقوله دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، دارای نقاط قوت بسیاری است.

استاندار قم ادامه داد: در آستانه سالروز قیام ۱۹ دی و دیدار مردم قم با رهبر معظم انقلاب اسلامی، قرار داریم مسائل جاری مربوط به تکمیل روند احداث موزه در جلسه قرارگاه ۱۹ دی استان قم مطرح شود.

وی با اشاره به برگزاری کنگره ملی شهدای استان قم در سال آینده ابراز داشت: موزه دفاع مقدس بستر و زمینه بسیار مناسبی است که فراتر از مناسبت‌ها و مراسمی که به صورت دوره‌ای و موردی برگزار می‌شود، تمام آثار و ارزش‌های حماسه آفرینی ۶ هزار شهید بزرگوار انقلاب و دفاع مقدس و به صورت دائمی در معرض دید همگان قرار گیرد.

رئیس شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با بیان اینکه فضای گالری‌ها و محوطه سازی موزه دفاع مقدس با توجه به طرح و نقشه‌ای که دارد، می‌تواند کاربری‌های فرهنگی متنوعی را برای عموم مردم و بازدیدکنندگان ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه در دو بازدید گذشته زمان‌هایی برای افتتاح موزه مطرح شده بود، تاکید کرد: این مرکز فرهنگی فرابخشی و متعلق به تمامی استان است و امیدوارم با تلاش تمامی دستگاه‌ها، شاهد این باشیم که فاز نخست آن در دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

سرمست تاکید کرد: همه ما مدیون دستاورد‌ها و ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس هستیم و باید دین خود را به آن ادا کنیم و امیدوارم در قم که خاستگاه انقلاب است، بتوانیم نسل جوان و بخصوص عموم مردم و زائران و مجاوران حرم حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران را با ارزش‌های انقلاب آشنا کنیم.

این مسئول با تقدیر از برگزاری جلسات هفتگی دستگاه‌های استان و پیگیری و همکاری موثر آن‌ها در تکمیل موزه دفاع مقدس خاطرنشان کرد: شایسته است به لحاظ کیفی و ارزش تاریخی، با بهره‌گیری از ابزار هنر در احداث موزه انقلاب و دفاع مقدس، اثر فاخری تقدیم ملت بزرگ ایران اسلامی و مردم قم شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها