رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی:

دانشگاه فنی و حرفه‌ای آماده ارائه تخصص‌های فنی به جهادگران است

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با دارا بودن 65 کدرشته فنی و 42 کارگاه و آزمایشگاه و تجهیزات گسترده و مطلوب این آمادگی را دارد که در زمینه‌هایی که سازمان بسیج سازندگی اعلام نیاز کند به جهادگران آموزش‌های تخصصی فنی را ارائه بدهد.
کد خبر: ۳۷۵۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸ - 25December 2019

دانشگاه فنی و حرفه ای آماده ارائه تخصص های فنی به جهادگران استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «محمود نخعی» رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان جنوبی امروز در نشست امضای تفاهم نامه میان سازمان بسیج سازندگی و دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان جنوبی اظهار داشت: بعد از الحاق دانشکده ها و آموزشکده های فنی به وزارت علوم در سال 90 هم اکنون 31 دانشگاه فنی و حرفه ای در کشور وجود دارد که 200 هزار دانشجو در این مراکز مشغول حرفه آموزی هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 173 مرکز در سراسر کشور فعالیت می کنند، افزود: در استان خراسان جنوبی 6 مرکز پسرانه و دخترانه فعال است و یک مرکز نیز از مهر سال آینده در نهبندان فعالیت خود را آغاز می کند و در مجموع حدود 3 هزار دانشجو در این مراکز در حال تحصیل در مقطع کاردانی و کارشناسی هستند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان جنوبی اضافه کرد: رشته های این دانشگاه با توجه به نیاز منطقه و نیاز روز هستند و از جمله مهم ترین این رشته ها می توان به برق کشی ساختمان، طراحی دوخت، معماری، شهرسازی و آسانسور و پله برقی،تجهیزات پزشکی، مکانیک خودرو، فرش، گرافیک اشاره کرد.

نخعی ادامه داد: بین 70 تا 75 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای وارد بازار کار می شوند و حتی در بعضی رشته ها صددرصد فارغ التحصیلان بدون نیاز به کار دولتی خود یک کار تولیدی را راه می اندازند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس تفاهم نامه ای که امروز به امضا می رسد این دانشگاه امادگی دارد تا آموزش های کوتاه مدت تخصصی را به جهادگران بدهد و همچنین اساتید و  دانشجویان فنی این دانشگاه نیز به عنوان جهادگر برای خدمت رسانی به مناطق محروم با سازمان بسیج سازندگی همکاری کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار