مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی در تهران برگزار شد

مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی با شعار محوری و سراسری «یوم الله نهم دی، مظهر بصیرت، ولایتمداری و عبور از فتنه‌ها» برگزار شد.
کد خبر: ۳۷۶۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱ - 30December 2019

به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی با شعار محوری و سراسری «یوم الله نهم دی، مظهر بصیرت، ولایتمداری و عبور از فتنه‌ها» به صورت همزمان در تهران و هزار نقطه کشورمان برگزار شد.

این مراسم در تهران، در میدان امام حسین (ع) با سخنرانی «نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» برگزار می‌شود و پس از آن مردم از میدان امام حسین (ع) به سمت میدان شهدا راهپیمایی می‌کنند.

مردم انقلابی تهران با سر دادن شعار‌هایی همچون «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر فتنه‌گر» و «مرگ بر اسرائیل»، «نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا» و ... انزجار خود را به دشمنان داخلی و خارجی انقلاب نشان دادند.

مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی در تهران آغاز شد

همچنین تجمع کنندگان در مراسم باشکوه 9 دی اشعار زیر را به صورت دسته جمعی قرائت کردند.

«ما ز قیام خود حمایت کنیم
پیروی از راه ولایت کنیم

ما امت همیشه جان نثاریم
دست از، ولی خویش برنداریم

خامنه‌ای خمینی دیگر است
ولایتش ولایت حیدر است»

اجرای سرود انقلابی توسط یک گروه دانش‌آموزی بخش دیگری از این مراسم بود که با استقبال مردم روبرو شد.

قطعنامه حماسه ۹ دی در میدان امام حسین (ع) قرائت شد

در ادامه مراسم، حجت الاسلام  سید محسن محمودی رئیس شورای تبلیغات اسلامی قطعنامه حماسه ۹ دی را قرائت کرد.

متن قطعنامه مراسم بزرگداشت یوم الله نهم دی ۱۳۹۸ «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت»به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم»

یوم‌الله نهم دی روز خروش مردم عاشورایی ایران اسلامی، تحقق وعده حق تعالی و غلبة جنود الهی بر جنود شیطانی است، نقطة عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و اثبات‌کننده قابلیّت و کارآمدی نظام دینیِ مبتنی بر اصل مترقی ولایت فقیه در عبور از بحران‌ها و فتنه‌ها می‌باشد، حماسه ماندگاری که در عین تقویتِ اتحاد و انسجام ملی، حول محور ولایت و پشتیبانی از نظام مقدس اسلامی، انزوای اصحابِ زبون فتنه و اعتراف نظام سلطه به اقتدار درونی و قدرت بازدارندگی انقلاب اسلامی را در پی داشت و نشان داد با حفظ روحیه انقلابی و پایبندی عملی به منویّات حکیمانة، ولی امر مسلمین، حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای «ادام‌الله ظله‌الوارف» و اتکاء به نیروی لایزال الهی و مؤلفه‌های درونی، می‌توان همچون پیروزی مایه مباهات هشت سال دفاع مقدس، پیچیده‌ترین فتنه را مهار و با کمترین هزینه، عزتمندانه از آن عبور کرد و اینک در دهمین سالگرد تجلّیِ دست قدرت الهی و خلق حماسه ماندگار یوم‌الله نهم دی‌ماه به‌عنوان مظهر دیانت، بصیرت، ولایتمداری، دشمن‌شناسی و عملِ به‌هنگام، با ندای ملکوتی الله اکبر – خامنه‌ای رهبر اعلام می‌نماییم:

۱- با شکر و سپاس خداوند قادر متعال به پاسِ نعمت عظیم ولایت و رهبری شجاع، حکیم و مدبّر، بار دیگر با قافله‌سالارِ صبر و بصیرت و مقتدای عظیم‌الشأن امت اسلام، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) عهد و پیمان ناگسستنی خود را تجدید نموده و پایبندیِ عملیِ همگان به منویات معظم‌له را رمز بقای عزّت، غلبه بر فتنه‌ها و حل مشکلات جامعه می‌دانیم.

۲- در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ایِ خبرگان رهبری، آحاد هم‌میهنان عزیز و متدین را به حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی با هوشیاری در برابر تبلیغات فریبنده انتخاباتی و موج‌سواری نااهلان دعوت و از شورای محترم نگهبان به‌عنوان عماد ملّت و دین و سکینه قلب مؤمنین، فقط و فقط خدا را در نظر گرفتن و نهراسیدن از جنجال‌هایِ بی‌پایه و اساس، شجاعت و دقت هرچه بیشتر در احراز مُسَلَّمِ شرایط قانونی نامزد‌های انتخاباتی و اِعمال دقیق نظارت استصوابی برای جلوگیری از نفوذ عناصر غیر انقلابی به خانة ملت را مُصِرّانه خواهانیم.

۳- بصیرت و ولایتمداری امت نمونه تاریخِ الهام‌گرفته از فرهنگ غنی غدیر و عاشورا با دشمن‌شناسی و حضور حماسی در صحنه برای شکست توطئه‌های رذیلانه نظام سلطه و نااهلان داخلی، اعم از غائله ۷۸ - فتنه پیچیده ۸۸ و آشوب‌های سال ۹۶ و ۹۸ بیانگر این واقعیت است که ملت به رغم دشواری‌ها و سختی‌ها، آنگاه که لازم باشد، فارغ از هر نوع گرایش سیاسی در پای نظام دینی ایستاده و آماده جانفشانی است لکن تمامی مسئولین در قوای سه‌گانه متعهد و مکلّفِ ذاتی به پرهیز از هر نوع حاشیه‌سازی و اهتمام حداکثری برای رفع معضل تورم، گرانی، بیکاری و برخورد قاطع با مفسدین بوده و اقدام فوری و عمل به هنگام به این وظیفه خطیر راخواهانیم.

۴- لازمه غلبه بر جنگِ همه‌جانبهِ دشمن در مقطع حساس کنونی و توطئه شیطانیِ طاغوت اعظم آمریکای جهانخوار در تلاش برای بی‌ثباتی جبهه مقاومت را تقویت روحیه استکبار ستیزی، هوشیاری بیش از پیش ملت و پرهیز احزاب، گروه‌ها و مسئولین کشور از دلبستن به بیگانگان و نگاه به بیرون و ضرورتِ اتکاء به توانمندی‌های داخلی و تحقق عملیِ اقتصاد مقاومتی می‌دانیم.
۵- خواستار دقتِ مضاعف در بررسی موشکافانه قرارداد‌های بین‌المللی با نهراسیدن از تهدیداتِ دشمن بوده و هرگونه تلاش مذبوحانه برای استحاله نظام مقدس اسلامی و زمزمه شوم مذاکره با عهدشکنان پلید را مصداقِ جنایت و خیانت به سرنوشتِ عزتمندانه ملت، آرمان مقدس شهدای گلگون‌کفن و کشور دانسته و آن را شدیداً محکوم می‌نماییم.

۶- حملات هوایی وحشیانه شیطان بزرگ آمریکا به پایگاه بسیج مردمی (حشدالشعبی) عراق همچنین رفتار ددمنشانه دولت دیکتاتور نیجریه علیه شیعیان مظلوم بویژه عالم آگاه و مبارز نستوه، شیخ زکزاکی و همسر مکرمه ایشان را شدیداً محکوم، اهتمام حداکثری مسوولین محترم بخصوص دستگاه دیپلماسی کشور برای استفاده از ظرفیت مجامع بین المللی و رهایی این عالم جلیل القدر از بند اسارت و معالجه فوری قبل از وخیم‌تر شدن حالشان را خواهانیم.

مردم در «۹ دی» تیر خلاص را به دشمن زدند

حجت‌الاسلام عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در این مراسم با بیان اینکه ۱۰ سال از حماسه ۹ دی می‌گذرد، اظهار داشت: نورانیت این حماسه همه فتنه‌ها را خنثی کرد.

وی ادامه داد: حماسه ۹ دی چراغ راه آینده و آموزشگاه ولایت‌مداری در برابر دشمن است و ملت در ۹ دی ۸۸ تیر خلاص را به دشمن زدند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه ۹ دی تجلی قدرت، ایمان و بیداری در برابر جنگ احزاب بود، گفت: انگلیس، فرانسه، آمریکا، عوامل داخلی و جیره‌خوران آن‌ها همه در یک جبهه بودند.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی با اشاره به اینکه دشمنان با استفاده از رسانه و فضای مجازی به دنبال مایوس کردن ملت ایران هستند، گفت: علی رغم تبلیغات دشمنان ملت ایران دچار تردید نشد و با تمام توان علی رغم فشارها و سختی‌ها در صحنه حاضر شدند.

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: بزرگترین درس ۹ دی که همه تاریخ و جغرافیا را فرا گرفت، بصیرت، ولایت‌مداری، گفتمان مقاومت در برابر دشمنان است.

وی با بیان اینکه مردم در اغتشاشات اخیر نشان دادند که پشت ولایت فقیه هستند، تصریح کرد: مردم پس از بیانات رهبری در درس خارج از فقه وارد صحنه شدند و 9 دی دیگری به نمایش گذاشتند.

حجت‌الاسلام حاجی صادقی با اشاره به اینکه حضور مردم در صحنه پیام‌هایی برای رهبر معظم انقلاب اسلامی، مسئولین و دشمنان دارد، بیان داشت: مردم امروز آمدند تا به رهبر معظم انقلاب اسلامی بگویند ما در کنار شما هستیم و هرگز شما را تنها نخواهیم گذاشت.

وی گفت: مردم آمدند تا بگویند نمی‌گذاریم، هیچگاه دشمن فتنه‌ای برپا کند و در برابر نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان ایستاده‌ایم.

حجت‌الاسلام حاجی صادقی با بیان اینکه مردم از مسئولین سه خواسته دارند، گفت: خواسته اول این است که مسئولین تبعیت مطلق و فرمانبردار ولایت باشند؛ در 40 سال اول انقلاب اسلامی نشان داده شده که ما با پشتوانه ولایت تمام فراز و نشیب‌ها را پشت سر گذاشتیم و تهدیدها را به فرصت تبدیل کردیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: دومین خواسته مردم از شما تقویت روحیه استکبار ستیزی و ایستادگی در برابر مستکبران و ایجاد گفتمان مقاومت است.

وی با بیان اینکه خواسته سوم مردم از مسئولین این است که ناامید نشوند و به مردم و رهبر تکیه کنند، خاطرنشان کرد: مسئولین باید بدانند تا زمانی که مردم در صحنه حضور دارند هیچ فتنه‌ای نمی‌تواند کاری کند.

حجت‌الاسلام حاجی صادقی درباره پیام مردم به دشمنان و جبهه استکبار گفت: دشمن بدانند که ما نه فریب دستکش‌های مخملی تو را می‌خوریم و نه از شما ستایش‌ و دلسوزی می‌خواهیم؛ تهدید‌ها و تحریم‌های شما کوچکترین خللی در اراده و استقامت مردم ما وارد نمی‌کند، بلکه هر چه فشار شما بیشتر شود این مردم در نابودی تو مصمم‌تر می‌شوند.

وی با بیان اینکه دشمنان بدانند مردم ما هموراه آماده پاسخگویی به فتنه‌های آن‌ها هستند، اضافه کرد: حضور امروز مردم نشان داد مردم نه از مبارزه با دشمنان خسته می‌شوند و نه از فریاد مرگ بر آمریکا پشیمان می‌شوند.

حجت‌الاسلام حاجی صادقی خاطرنشان کرد: پیام مردم به پیاده نظام دشمنان و منافقین داخلی و آسیب‌ خورده این است توبه کنید و به دامان ملت برگردید.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: مردم باید از آنچه در گذشته رخ داده است درس بگیرند و زمینه را برای فتنه بعدی از بین ببرند؛ مردم باید ریشه فتنه را بشناسند و آن را ریشه کن کنند.

وی با بیان اینکه برای پیشگیری از فتنه‌ها مواردی باید رعایت شود، افزود: مردم باید التزام 100درصدی و تبعیت از رهبری در علم، فهم و عمل داشته باشند.

حجت‌الاسلام حاجی صادقی با بیان مسئولین باید در دادن پست‌ها دقت کنند، گفت: مردم قبول ندارند کسانی که در فتنه 88 نقش داشتند دارای پست و مسئولیت باشند؛ باید مواظب نفوذ در ساختار و مراکز حاکمیتی باشیم.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها