حجت‌الاسلام شیرازی:

وصیت سپهبد سلیمانی چه بود/ روی قبرم بنویسید «سرباز قاسم سلیمانی»

نماینده ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه به وصیت‌نامه سپهبد شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: در بخشی از وصیتنامه سپهبد سلیمانی آمده است مرا در کنار شهدای ثارالله دفن کنید، سنگ قبر من متمایز از سنگ دیگر شهدا نباشد و روی قبرم بنویسید «سرباز قاسم سلیمانی».
کد خبر: ۳۷۷۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳ - 04January 2020

وصیت سپهبد سلیمانی چه بود/ روی قبرام بنویسد «سرباز قاسم سلیمانی»به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین پاسداشت رشادت‌های سردار پرافتخار ایرانی و تجدید عهد هنرمندان با شهید «قاسم سلیمانی»، با عنوان «سردار آسمانی» عصر امروز (شنبه) در مسجد آیت‌الله خامنه‌ای حوزه هنری برگزار ‌شد.

فرهاد توحیدی فیلمنامه نویس، محسن مومنی‌شریف رئیس حوزه هنری، میلاد عرفان پور شاعر، محمد زرویی‌نصرآباد، محمد حمزه‌زاده رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری، کوروش زارعی کارگردان تئاتر، علی داودی شاعر، امیر نصیربیگی رئیس بسیج هنرمندن، ناصر فیض شاعر، علی‌محمد مودب شاعر، علی انسانی مداح، فاضل نظری شاعر، سید مسعود شجاعی طباطبایی گرافیست، سیدمحمد حسینی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حبیب احمدزاده نویسنده، حجت‌الاسلام علی شیرازی نماینده ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه و تعدادی از هنرمندان رشته‌های مختلف هنری در این مراسم حضور داشتند.

زارعی: جهان داغدار حاج قاسم است

کوروش زارعی در ابتدای این مراسم پس از قرائت دل نوشته‌ای گفت: شهادت سردار سلیمانی برای همه ما غیرمنتظره بود و این اتفاق سخت همه را تحت تاثیر قرار داد و دل مردم ایران و استقلال‌ طلبان جهان را دردمند کرد.

وی با تاکید بر اینکه حاج قاسم سلیمانی تنها برای ملت ما نبود، گفت: سپهبد شهید سلیمانی متعلق به همه آزادی‌خواهان جهان بود؛ لذا امروز همه مردم جهان داغدار شهادت حاج قاسم سلیمانی هستند.

در ادامه «میلاد عرفان پور» شاعر و مدیر دفتر ترانه و موسیقی حوزه هنری قطعه شعری سرود و گفت: ان‌شالله توفیق داشته باشیم تا در پیروزی‌های که پیش‌وروی خواهد بود سهمی داشته باشیم و سپس قطعه شعری درخصوص سپهبد قاسم سلیمانی خواند.

امیرزاده: حاج قاسم قطعا اسطوره عصر خواهد بود

«همایون امیرزاده» مدیر روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همرزم شهید سپهبد سلیمانی در سخنانی با بیان اینکه افخار می‌کنیم زمانی سرباز حاج قاسم بوده‌ایم، گفت: امروز هم‌رزمان شهید سلیمانی به‌دنبال شانه‌ای‌اند تا سربرآن بگذارند و خودشان را خالی کنند. از دیروز بچه‌های کرمان و مناطق مختلف ایران مکرر تماس می‌گیرند تا کمی خودشان را آرام کنند.

وی به ذکر خاطره‌ای پرداخت و افزود: من یک نوجوان ۱۴ ساله بودم که برای نخستین بار به جبهه رفتم؛ در عملیات والفجر هشت من بیسیم‌چی بودم و اولین قابی که از حاج قاسم در ذهن دارم مربوط به شب قبل از عملیات بود که ایشان سخنرانی آخر را انجام داد و حاج صادق آهنگران مداحی کرد.

این همرزم سپهبد سلیمانی توسل ایشان به اهل بیت علیهم السلام را ویژگی مهم او دانست و ادامه داد: محبوبیت حاج قاسم سلیمانی متعلق به امروز نیست چراکه او در جریان دفاع مقدس همواره در قلب رزمنده‌ها جا داشت. من در جریان عملیات بی‌سیم چی بودم که حاج قاسم را دیدم و او خسته نباشید جانانه‌ای به من گفت و تصویر او در ذهنم حک شد.

امیرزاده باتاکید براینکه ما هرجایی حاج قاسم را دیده‌ایم در خط مقدم بوده است، افزود: سراغ نداریم در طول هشت سال دفاع مقدس وقتی دستوری از سوی حاج قاسم صادر ‌شده باشد و زمین مانده باشد. به‌قدری بچه‌ها عاشق او بودند که امکان نداشت او دستوری بدهد و انجام نشود؛ حتی اگر کربلایی چهار باشد.

وی عنوان کرد: سه رکن ولایت‌پذیری، اخلاق و اخلاص موجب می‌شود که حاج قاسم به سرود لالایی‌های مادران ما تبدیل شود؛ حاج قاسم قطعا اسطوره زمان ما خواهد بود.

علی انسانی: درباره عرفان، خودساختگی و مهربانی‌ سلیمانی کمتر حرف به‌میان آمده است

«علی انسانی» در ادامه در سخنانی گفت: من هنوز نتوانسته‌ام با یک شعر مناسب عرض ادبی که مورد پسند باشد را به محضر شهید سلیمانی داشته باشم. درباره عرفان، خودساختگی و مهربانی‌ سلیمانی کمتر حرف به‌میان آمده است.

این شاعر با اشاره به دیدار با سپهبد سلیمانی افزود: من در دیدار با سلیمانی فهمیدم یک فرد که مشهور و محبوب می‌شود باید بیشتر از هر وقت خودسازی کند.

مرشد «محسن میرزاعلی» مسوول دفترهای نمایشی و آیینی حوزه هنری در ادامه تعزیه‌‌ای اجرا کرد.

در ادامه «علی‌محمد مودب» شهادت سپهبد سلیمانی را تبریک و تسلیت گفت و قطعه شعری را تقدیم کرد.

حجت‌الاسلام «علی شیرازی» نماینده ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه بابیان‌اینکه شهید سلیمانی هنرمند بود، اظهار داشت: چه هنری بالاتر از اینکه بتواند همه را جذب خود کند، نه تنها مردم ایران که مردم عراق، لبنان، سوریه، پاکستان و هند برای او بسوزند. تا کنون من غیر از تشییع جنازه امام (ره) ندیده‌ام کسی از این دنیا عروج کند و همه ایران برای او بگریند.

نماینده ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه با تاکید بر اینکه شهید سلیمانی روستایی‌زاده بود، گفت: دیروز برخی فکر می‌کردند فقط کرمان از داغ سلیمانی می‌سوخت درحالی که دیدیم مردم تبریز از کرمان سوزان‌ترند و همه ایران سوخت.

وی عنوان کرد: گاهی در فرودگاه و هواپیما زن، مرد و بچه‌ همه هجوم می‌آوردند تا با او عکس بگیرند. او چه داشت، پول داشت؟ آیا به دیگران پول می‌بخشید یا اینکه عشق به مردم داشت. مردم می‌دیدند سلیمانی راست می‌گوید همانطور که مردم از امام (ره) صداقت دیدند. آن روزی که گفت سه ماه آینده اثری از داعش نمی‌ماند، مردم شک نکردند چون این سخن را از سرداری شنیدند که هشت سال در جنگ، در لبنان، عراق، سوریه و ایران راست گفت.

حجت‌الاسلام شیرازی افزود: اگر او می‌گفت من عاشق بچه‌های شهدا هستیم، هم‌پای بچه‌های شهدا می‌سوخت و درد آن‌ها را با همه وجود درک می‌کرد. فرزندان شهدا او را پدر و عمو خطاب می‌کردند و در این چند روز مصیبتی برای من بیشتر از شنیدن حرف‌ بچه‌های شهدا نبود.

نماینده ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه به وصیتنامه شهید سلیمانی است اشاره کرد و گفت: دیروز وصیت‌نامه سپهبد سلیمانی را خواندم که در بخشی از آن آمده بود، من قبر خودم را در گلزار شهدای کرمان مشخص کرده‌ام. محمود می‌داند این قبر کجاست، محمود برادر همسر اوست. قبر را کنار شهید یوسف‌اللهی انتخاب کرده است. مرا در کنار شهدای ثارالله دفن کنید، مثل دیگر شهدا؛ سنگ قبر من متمایز از سنگ دیگر شهدا نباشد و روی قبرم بنویسند «سرباز قاسم سلیمانی».

وی بابیان‌اینکه او می‌خواهد سرباز باشد و شعار نمی‌دهد، ادامه داد: سلیمانی در لبنان خود را بزرگ نکرد، حزب‌الله را بزرگ کرد. در عراق خود را بزرگ نکرد و بارها ابومهدی را فرمانده خواند. هیچ زمانی نگفت من سوریه را نجات دادم و من داعش را شکست دادم؛ همین رمز محبوبیت او بود.

شیرازی با تاکید براینکه مردم ما هنوز مقدار کمی از سردار سلیمانی می‌دانند، گفت: سردار سرلشکر سپاه و فرمانده نیروی قدس که باید بگوییم فرمانده جبهه مقاومت یک زندگی ساده و معمولی دارد. او در اتاق کار خود نمایشگاه شهدا از شهیدان مدافع حرم و دفاع مقدس داشت؛ او هیچ چیز از این دنیا نداشت. روزی که یک نیروی رزمنده جنگ بود تا امروز که یک فرمانده ارشد بود هیچ تفاوتی نداشت. او یک ذره خودش را گم نکرد چون پا روی هوای نفس خود گذاشته بود. معتقدم سردار سلیمانی بیش از این در دنیا شناخته خواهد شد. وقتی کسی برای خدا حرکت کند، خدا به او عزت می‌دهد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار