فرمانده ناجا:

جوهر ولایت پذیری، تفاوت پلیس ایران با سایر پلیس‌های جهان است

فرمانده ناجا اظهار داشت: یکی از شاخصه‌های نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ولایت مداری و الگوپذیری از ائمه اطهار و نبی مکرم اسلام است.
کد خبر: ۳۷۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸ - 05January 2015

جوهر ولایت پذیری، تفاوت پلیس ایران با سایر پلیس‌های جهان است

به گزارش خبرنگار انتظامی " دفاع پرس " سردار اسماعیل احمدی مقدم در مراسم افتتاحیه اولین دوره دکتری مصوب دانشگاه نیروی انتظامی و اختتامیه دوره های 19 و 20 دافوس ضمن گرامی داشت میلاد نبی مکرم اسلام (س) و امام جعفر صادق (ص) اظهار داشت: الگوی تمام نما برای هر کسی که ملاقات خدا را در روز قیامت جستجو میکند پیامبر اسلام است.

احمدی مقدم ادامه داد: بشر در مسیر تکاملی خود نیاز به یک نمونه عملی دارد و طبیعتاً این نمونه عملی باید از ضعف و معصیت مبرا باشد و این نیز اثباتی بر عصمت رسول خداست.

فرمانده ناجا با بیان این که مدیران سازمانی باید با توجه به سلسله مراتب مسئولیتی که بر عهده دارند الگوی زیردستان خود باشند افزود: ما در یک سیستم نیاز به تعلیم به معنای آموزش و تعدید به معنای تربیت پرسنل داریم.

احمدی مقدم با اشاره به این که ما نمیتوانیم از مدیران خود توقعات بیش از حدی داشته باشیم خاطرنشان کرد: اما باید همه تلاش خود را برای به ثمر نشاندن مسئولیت های خود ایفا کرده و قطعاً دانش در سطح مدیریتی در کنار تجربه میتواند تکمیل کننده این مسئولیت خطیر باشد.

وی گفت: مرزبانی یکی از وظایف ناجا محسوب میشود و طبق حدیثی از امام هشتم (ع) ما باید مسئولیت خود را به عنوان مرزبانان اسلامی به بهترین شکل ایفا کنیم.

احمدی مقدم با بیان این که شاخص ما ولایت است اذعان داشت: فتنه و مسائل دیگر در جامعهای که ولی فقیه حضور دارد قابل پذیرش نیست، مرزبانی از اسلام به معنای دفاع و تبعیت از ولایت بوده و هرجا مسیر ما با شاخصهای ولایی با تعارض قرار گرفت یعنی راه را اشتباه پیمودهایم.

فرمانده ناجا اظهار داشت: ولایت مداری در هر سازمانی باید جاری و ساری شود و مدیران ما که آراسته به لباس دانش میشوند باید اولویت خود را تبعیت از آرمانهای نظام و رهبری قرار دهند.

وی ادامه داد: ولایت مدار یعنی یک انسان مدرن، قانون گرا و مبرا از فتنه زدگی که این در شرایطی حاصل میشود که ما از خصوصیات رهبرمان اقتباس کنیم.

وی با بیان این که هدایت همان ولایت است و صراط مستقیم یعنی تبعیت از ولایت خاطرنشان کرد: ولی فقیه هرگز راضی نیست که کسی در زبان از او حمایت کرده اما در عمل خارج از مقررات نظام اسلام رفتار کند.

احمدی مقدم با اشاره به این که محتوای درسی که در دانشگاه ارائه میشود در همه دنیا رایج بوده اشاره کرد و گفت: اما چارچوبهای فکری که ما از دین، احادیث و قرآن وام گرفته ایم جهان شمول بوده و مربوط به دوره خاص زمانی نمیباشد.

وی با اشاره به این که پلیس کشور ما باید مبراتر از هر سازمان دیگری به وظایف خود عمل کنند گفت: وظیفه پلیس قاطعیت در مقابله با بیعدالتی و اجرای نظم و عدالت است.

فرمانده ناجا با اشاره به این که تحولات در دنیا با سرعت چشم گیری رخ میدهد اظهار داشت: در صورتی که سازمانی چشم اندازی از آینده نداشته باشد و نتواند تهدیدها را پیش بینی کند قطعا با مشکلات فراوانی مواجه خواهد شد ضمن این که تنها اتکا به قدرت اقتصادی و سیاسی عامل پیروزی نبوده بلکه تشخیص بهتر میتواند پیروزی را به ارمغان بیاورد و با توجه به حضور ولایت فقیه در راس نظام اسلامی ما به خوبی با تهدیدها مقابله کردهایم.

احمدی مقدم با بیان این که بدون تربیت و آموزش علمی در سطوح یک سازمان نمیتوان عنوان علمی بر آن گذاشت گفت: هر سازمانی باید از زیرساخت های علمی برخوردار بوده و اطلاعات فرهنگی، علمی و دانش علمی را نیز دارا باشد و ما همه توان خود را برای ارتقای سطح دانشی پرسنل نیروی انتظامی در این راستا صورت دادهایم.

وی با بیان این که قانون استخدامی و انتصابات ما به سی سال اخیر بازمیگردد گفت: امروزه پلیس کشورهای پیشرفته دنیا در بین انبوه دانشجویان دانشگاهی سعی میکنند نیروهای خود را برگزینند و ما نیز در لایحه قانونی جدیدمان بسترهای لازم را برای ارتقای سطح دانشی افسران نیروی انتظامی لحاظ کرده ایم و شرایط را برای ادامه تحصیل آنها فراهم کردهایم.

احمدی مقدم افزود: ما در قانون پیش بینی کرده ایم که سنوات تحصیل به خدمت اضافه شود یعنی اگر افسری 30 سال خدمت کرده و سه سال به تحصیل پرداخته باشد دوره آموزشی جزوه سنوات خدمت او محسوب نمیشود.

فرمانده ناجا گفت: مسیر برای تحصیل همه فراهم است اما برخلاف آنچه که در گذشته شاهد آن بودیم در قانون جدید به ازای هر مدرک تحصیلی تنها یک درجه ارتقا لحاظ میشود.

وی با بیان این که ارزش یابی و معادل سازی مدرکی نیز از جمله اقدامات نیروی انتظامی به شمار می رود اشاره کرد: با توجه به هماهنگی های صورت گرفته با دانشگاه علمی و کاربردی رشته های خاصی را تعریف کرده ایم که زیر نظر دانشگاه نیروی انتظامی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

احمدی مقدم با بیان این که ما سالانه نیاز به آموزش 2 هزار دانشجوی دکتری داریم افزود: با توجه به ظرفیت های ممکن نیروی انتظامی نیاز به آموزش 3 هزار دانشجوی کارشناس ارشد دارد تا بتواند مسئولیت سازمانی خود را به بهترین شکل ایفا کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار