جمشید جعفر پور :

اجراهای عمومی تئاتر مقاومت را افزایش دهیم و درجهت نهادینه کردن فرهنگ مقاومت تلاش کنیم.

باید تحقیق‌ها و پژوهش‌های انجام شده در حوزه دفاع و مقاومت را در اختیار هنرمندان قرار دهیم تا ایشان بتوانند بر اساس آنها نمایشنامه ها و فیلمنامه های جدیدی را به رشته تحریر در بیاورند.
کد خبر: ۳۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۵ - 26September 2013

اجراهای عمومی تئاتر مقاومت را افزایش دهیم و درجهت نهادینه کردن فرهنگ مقاومت تلاش کنیم.

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم برگزاری جشنواره مقاومت گفت: دوران دفاع مقدس یکی از با ارزشترین جلوههای قرن اخیر بوده که میتوان در آن بهترین و ناب ترین نمونههای ایثار و جوانمردی که توسط جوانان این مرز و بوم رقم خورد را مشاهده کرد.

دکتر جمشید جعفرپور افزود: اینگونه جشنوارهها به جوانان امروز و مردم کمک میکنند که از نور و گرمای شعلههای فروزان هشت سال دفاع مقدس استفاده کنند. وقتی استقبال از این نمایشها تا این حد بالاست باید اجراهای عمومی آنها را افزایش دهیم و درجهت نهادینه کردن فرهنگ مقاومت تلاش کنیم.

نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هنرمندان وظیفه دارند با درک عمیق دوران دفاع مقدس و درسهای مهم آن و تبدیل آنها به آثارهنری فاخر، جلوههایی از آن ایثار و گذشت را در اختیار اقشار مختلف مردم مخصوصا جوانان امروز بگذارند. باید با ایجاد بستههای تشویقی، هنرمندان را به کار در این عرصه تشویق کرد.

جعفرپورافزود: مسولان باید با حمایتهای خود راه را برای هنرمندان و صاحب نظران هموار کنند. بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس ترتیبی اتخاذ کند تا  تحقیقها و پژوهشهای انجام شده در حوزه دفاع و مقاومت در اختیار هنرمندان قرارگیرد تا هنرمندان بتوانند بر اساس آنها نمایشنامه ها و فیلمنامه های جدیدی را به رشته تحریر در بیاورند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار