مژده ساعی:

اجرای "خونیان و خوزیان" ادای دین من به حماسه سازان هشت سال دفاع مقدس است

اگر مردم جنوب در مقابل دشمن ایستادگی نمی کردند ما هرگز موفق به دفاع نمی شدیم و بخش عمده ای از خاک کشورمان را از دست می دادیم.
کد خبر: ۳۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۹ - 27September 2013

اجرای

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، مژده ساعی ضمن اعلام انجام تغییرات در شیوه اجرایی، نور و همین طورعوامل نمایشنامه خوانی "خونیان و خوزیان" گفت: با انتخاب و اجرای این متن، قصد داشتم به کسانی که در جریان حمله عراقی ها به خاک ایران و جنگ تحمیلی هیچ وقت دست از مبارزه نکشید و هیچ گاه از دفاع مقدس خسته نشدند ادای دین کنم.

وی افزود: ما در زمان جنگ بیشترین دفاع را در قسمت جنوب ایران داشتیم، اگر مردم جنوب در مقابل دشمن ایستادگی نمی کردند ما هرگز موفق به دفاع نمی شدیم و بخش عمده ای از خاک کشورمان را از دست می دادیم.

این کارگردان یادآورشد: زنده یاد "محمود استادمحمد" این نمایشنامه را در سال 1359 به نگارش در آوردند و همان سال تصمیم داشتند این متن را اجرا کنند اما به دلیل شرایط جنگی کشور و مشکلاتی که در آن زمان وجود داشت این اتفاق در آن روزها نیفتاد.

ساعی تاکید کرد: اجرای که ما داریم اولین خوانش رسمی متن "خونیان و خوزیان" است. ماجرای این نمایشنامه درباره هجوم بی وقفه دشمن به مناطق جنوب در اوایل انقلاب است. در کنار روایت این موضوع، داستان های دیگری نیز مثل داستان سینما رکس آبادان روایت می شود.

وی افزود: طبق صحبت هایی که با زنده یاد "محمود استاد محمد" داشتم قرار شد متن به صورت کامل خوانده شود تا اثر به طور کامل به گوش مخاطب برسد، تمهیداتی را برای جذابیت کار در نظر گرفته ام که با توجه به این تمهیدات مطمئنم در اجرای عمومی به صحنه هایی خواهیم رسید که دیدنشان خالی از لطف نیست.

نظر شما
پربیننده ها