بسم‌الله قاصم الجبارین/ بروجردی:

انتقام ایران در چارچوب قوانین بین‌المللی بود/ مقتدرانه در برابر متجاوزان می‌ایستیم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: به آمریکایی‌ها توصیه می‌کنیم که هرچه سریع‌تر منطقه را ترک کرده و از اقدامات شتاب‌زده پرهیز کنند.
کد خبر: ۳۷۸۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹ - 08January 2020

انتقام ایران در چارچوب قوانین بین‌المللی بود/ مقتدرانه در برابر متجاوزان می‌ایستیمبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، علاءالدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتقام سخت ایران از آمریکا و حمله به پایگاه عین‌الاسد عراق که نظامیان آمریکایی در آن مستقر بودند، اظهار داشت: تا قبل از این به دنبال حماقت بزرگ ترامپ، کشورهای منطقه فکر می‌کردند که ایران در خصوص انتقام صرفا رجز خوانی می‌کند. درصورتی که جمهوری اسلامی بارها اعلام کرده است که به دنبال جنگ و تنش در منطقه نبوده و نیست اما به هر تجاوزی قاطعانه پاسخ می‌دهیم.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی، فرماندهان عالی نظام و سپاه پاسدران انقلاب اسلامی نیز بر این سیاست خارجی ایران تاکید داشتند. بر اساس منشور ملل متحد هر کشور حق دفاع از خاک خود را دارد. آمریکا از پایگاه عین‌الاسد عملیات جنایت‌آمیز خود را آغاز کرد و سردار قاسم سلیمانی را به شهادت رساندند. ایران نیز بر اساس مقررات بین‌المللی از کیان خود دفاع کرد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این اقدام مقتدرانه عکس العملی قانونی از سوی جمهوری اسلامی بود. افکار عمومی دنیا نیز این انتظار را از جمهوری اسلامی داشتند. ما همانند برخی از کشورهای زبون موجود در برخی از نقاط دنیا نیستیم و در برابر هر تجاوزی مقتدرانه خواهیم ایستاد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با تاکید بر اینکه آمریکا باید هرچه سریع تر منطقه را ترک کند، بیان کرد: به آمریکایی‌ها توصیه می‌کنیم که هرچه سریع‌تر منطقه را ترک کرده و از اقدامات شتاب‌زده پرهیز کنند. چراکه هر اقدام جدیدی از سوی آنان با عکس‌العمل قاطع ایران رو به‌رو خواهد شد. آمریکایی‌ها اشتباه بزرگ خود را تکرار نکنند.

وی افزود: به کنگره آمریکا توصیه می‌کنم هرچه سریع‌تر با استیضاح ترامپ و برکناری او آمریکا را از گرفتار شدن در بحران‌های بزرگ‌تر نجات دهد. اینکه ایران اعلام کرده است پایگاه هر کشوری که آمریکا از آن علیه ایران اقدام امنیتی انجام دهد را خواهد زد کاملا مطابق ماده 51 مشور ملل متحد است. طرف حساب ما نقطه آغازین حمله و تجاوز علیه کشورمان است. کاری که با پایگاه عین‌الاسد انجام دادیم با هر پایگاه دیگری که علیه ما اقدام نظامی انجام دهد، خواهیم کرد. به کشورهای منطقه توصیه می‌کنیم هرچه سریع‌تر نسبت به خروج نظامیان آمریکا از منطقه اهتمام ورزند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار