ظریف پس از امضای دفتر یادبود شهدای حشدالشعبی:

خوشحالی مردم از اقدام سپاه به دلیل نمایش اقتدار کشور در منطقه بود

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه مردم ما خوشحال هستند که اقتدار ایران در منطقه نشان داده شد، گفت: اقدام سپاه انتقام خون شهید سلیمانی صرفاً در بُعد نظامی بود.
کد خبر: ۳۷۸۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵ - 08January 2020

خوشحالی مردم از اقدام سپاه به دلیل نمایش اقتدار کشور در منطقه بودبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، محمد جواد طریف وزیر امور خارجه عصر امروز (چهارشنبه) با حضور در سفارت عراق در تهران به مناسبت بازگشایی دفتر یادبود شهدای حشد الشعبی، سردار سپهبد سلیمانی و ابومهدی المهندس، اظهار داشت: این مصیبت را به مردم بزرگ عراق تسلیت عرض می‌کنم. به واقع خون شهدای ما که قبلاً به دست داعش ریخته شده بود و با هم ممزوج شده بود امروز به دست شقی‌ترین آحاد عالم توسط آمریکایی‌های حامی داعش ریخته شد و برادری و همبستگی ملت ایران و عراق را برای همیشه تضمین کرد.

وی بیان کرد: حضور گسترده مردم عراق و ایران در تشییع جنازه این دو شهید بزرگوار یکبار دیگر به دنیا نشان داد که خون این شهدا برای ملت‌های منطقه برکاتی دارد و همچنین برای استعمارگران خطراتی دارد که کمتر از حضور آنها نیست.

وزیر امور خارجه افزود: خداوند این شهدای عزیز ما را در اعلی علیین، در جوار ائمه معصومین و پیامبر اکرم (ص) منعم بفرماید و با ما این توفیق را بدهد که راه اینها را ادامه دهیم.

ظریف در رابطه با ارزیابی خود از خوشحالی مردم از اقدام سپاه در حمله به پایگاه آمریکا در عراق گفت: مردم ما خوشحال هستند از اینکه اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه نشان داده شد اما خون شهید سلیمانی بسیار بسیار بالاتر از این است و انتقام خون شهید سلیمانی صرفاً امروز در بُعد نظامی و با حمله به پایگاهی که از آنجا علیه شهید اقدام شده بود انجام شد.

وی ادامه داد: اما بُعد واقعی انتقام شهید سلیمانی طبق فرمایش مقام معظم رهبری این خواهد بود که آمریکا با این اقدام احمقانه پایان حضور خود را در منطقه رقم زده است و پایان حضور آمریکا در منطقه که حتماً اتفاق خواهد بود یک خبر بسیار خوب برای منطقه و نسل‌های آینده ما خواهد بود چون حضور آمریکا در این منطقه جز خسارت و شرارت چیزی به همراه نداشت.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها