آیت الله مکارم شیرازی در دیدار عمار حکیم:

مهم‌ترین یا تنها کسانی که با تروریست‌ها مبارزه می‌کنند شیعیان هستند

آیت الله مکارم شیرازی در این دیدار گفت: خارجی‌ها همیشه به شیعه برچسب تروریست می‌زدند با این قضایایی که اتفاق افتاد معلوم شد که مهم‌ترین یا تنها کسانی که با تروریست‌ها مبارزه می‌کنند شیعیان هستند.
کد خبر: ۳۷۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۷ - 06January 2015

مهم‌ترین یا تنها کسانی که با تروریست‌ها مبارزه می‌کنند شیعیان هستند

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، آیتالله ناصر مکارمشیرازی در این دیدار با اشاره به تحولات کشور عراق، گفت: عراق با تدبیر و هوشمندی مرجعیت دینی و درایت مسئولان از بحران عظیمی نجات پیدا کرد.

این مرجع تقلید افزود: الحمدلله در این دوران اخیر با اتحادی که در داخل عراق پیدا شد مسأله داخل تثبیت شد و تمام تمرکز روی خارج و مسأله داعش و امثال آنها شد و این واقعاً درایت خوب و حکیمانهای بود.

وی تصریح کرد: خارجیها همیشه به شیعه برچسب تروریست میزدند با این قضایایی که اتفاق افتاد معلوم شد که مهمترین یا تنها کسانی که با تروریستها مبارزه میکنند شیعیان هستند.

وی افزود: مردم عراق باید بیش از گذشته باهم متحد شده و از اختلاف پرهیز کنند؛ چراکه اتحاد موجب زبونی دشمن و حاکمیت مطلق شیعه در منطقه خواهد شد.

آیتالله مکارمشیرازی گفت: داعشیها با پشتیبانی مالی غربیها، مشکلات و قتلهای بسیاری در منطقه انجام دادند که حضور مرجعیت شیعه، حزبالله، گروههای مقاومت و مردم موجب شد داعشیها نتوانند به اهداف خود در منطقه دست پیدا کنند.

وی گفت: ما در این همایش عظیمی که در حوزه علمیه قم و بدون هیچ حاشیه و مشکلی برگزار شد، این مطلب را گفتیم که آقای اوباما دائم میگوید ایران تروریست است و از این قبیل موارد، با تشکیل این کنگره عملا نشان دادیم که مبارزه کننده با تروریسم ما هستیم و با این عمل آنها را خلع سلاح کردیم.

این مرجع تقلید اضافه کرد: اکنون هم تصمیم گرفتهایم که دبیرخانه دائمی کنگره را تأسیس کنیم و در حال بررسی طرحهای پیشنهادی هستیم تا محل اتصال دائمی باشد.

آیتالله مکارمشیرازی در پایان این دیدار خطاب به سیدعمار حکیم تصریح کرد: ما صراحت، شجاعت، نشاط کاری و توجهی که نسبت به مسائل فرهنگی دارید را میستاییم و این نشانگر تبلور بیت حکیم در وجود شماست.

سیدعمار حکیم نیز برگزاری کنگره جریانهای تکفیری و افراطی از سوی آیتالله مکارمشیرازی را ابتکار عمل خوبی دانست و گفت: خوشبختانه همزمان با همایش شما برنامه وسیعی با حضور جمعیت بزرگ زنان برگزار شد که استقبال چشمگیری از آن صورت گرفت.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، در ادامه با بیان اینکه مردم عراق در خدمت به زائران امام حسین(ع) هستند، گفت: در این زمینه مردم عراق حسن شهرت دارند.

عمار حکیم همچنین با آیات عظام صافیگلپایگانی و هاشمی شاهرودی دیدار کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار