توسعه رسانه ملی حربه‌ای علیه ابرقدرت‌های جهان است

«توسعه صداوسیما» راهکار استراتژیک امام خمینی (ره) در مقابل رسانه‌های قدرت‌های جهان است که با اتکای آن می‌توان در جنگ رسانه‌ای بی‌امان دشمنان پیروز شد.
کد خبر: ۳۸۰۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۷ - 22January 2020

توسعه رسانه ملی حربه‌ای علیه ابرقدرت‌های جهان استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حضرت امام خمینی (ره) در اغلب سخنرانی‌های خود چه در دوران مبارزه علیه رژیم پهلوی و چه بعد از پیروزی نهضت اسلامی‌شان، همواره بر تبلیغ و صدور ارزش‌های انقلاب با ابزار رسانه تاکید داشتند. از نظر ایشان آنچه باعث ثبات انقلاب و گسترش آن می‌شود، ابزار فرهنگی است و در این میان نقش صداوسیما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

امام راحل معتقد بودند رسانه ملی به دلیل گستره نفوذ و فراگیر بودن آن بهترین وسیله انتقال مفاهیم انقلاب اسلامی است و مسئولان و مدیران صداوسیما باید این ویژگی منحصربفرد را همواره مورد متوجه قرار بدهند.

حضرت امام خمینی (ره) در سوم بهمن 1361 در دیدار مدیران، معاونان سیاسی و برون مرزی و مسئولان امور شهرستان‌های صداوسیما بیانات راهبردی و مهمی ایراد کردند که نقش محوری تبلیغات، استفاده دشمنان انقلاب از رادیو و تلویزیون، گستردگی رسانه ملی در میان طبقات مختلف مردم از موارد مهم آن است.

حضرت امام صریحا در این سخنرانی بر توسعه رسانه ملی چه در بحث نرم‌افزار و چه در بحث سخت‌افزار تاکید کرده و آن را مهمترین سنگر مبارزه علیه دشمنان می‌دانستند.

بازخوانی این سخنرانی در شرایط امروز که اوج هجمه‌های دشمنان و معاندان علیه کشورمان را شاهد هستیم نشان از آینده‌نگری رهبر کبیر انقلاب دارد که اگر رسانه‌های کشور بخصوص صداوسیما به وظیفه خود واقف نباشند، نمی‌توانند در مقابل دروغ پراکنی‌های دشمنان نظام اسلامی کاری از پیش ببرند.

قسمت‌هایی از بیانات حضرت امام خمینی که در تاریخ سوم بهمن 1361 ایراد شده بود را در ادامه می‌خوانید.

علیه توطئه‌های آمریکا با توسعه رسانه ملی 

«تبلیغات مسأله‌ای است پراهمیت و حساس، یعنی دنیا با تبلیغات حرکت می‌کند. آن‌قدری که دشمنان ما از حربه تبلیغات استفاده می‌کنند از طریق ضربه نمی‌زنند. ما هم باید به مسأله تبلیغات بسیار اهمیت دهیم و از همه چیزهایی که هست، بیشتر به آن توجه کنیم.

باید تبلیغات فرهنگی ما خصوصاً در رادیو و تلویزیون بیشتر باشد. آن قدری که رادیو و تلویزیون می تواند به مردم خدمت کند، روزنامه‌ها و دستگاه‌های دیگر نمی‌توانند خدمت کنند. شما می‌دانید که تبلیغات خارجی علیه ما زیاد است.

شما باید با تبلیغ فرهنگ اسلامی به دروغ پراکنی‌های صداهای خارجی پاسخ دهید. امروز ابرقدرت‌ها از انقلاب اسلامی ما سیلی خورده‌اند و می‌ترسند که مبادا در نقطه‌ای دیگر، انقلابی دیگر مانند انقلاب ما صورت گیرد. به همین دلیل این روزها شاهد رفت و آمدهای سیاسی در منطقه هستیم. آنها به دست و پا افتاده‌اند و هر روز توطئه‌ای جدید می‌کنند، ما هم باید در مقابل آنها مهیا باشیم.

همان طور که امریکا برای توطئه آماده است، ما هم باید برای مبارزه و مقابله آماده باشیم. مادامی که بخواهیم مستقل باشیم و زیر بار وابستگی نرویم، باید تحمل این مشکلات و قدرت مبارزه با آن را پیدا کنیم. امروز ما وارث کشوری هستیم که وابسته به شرق و غرب بود، و شرق‌زده و غرب‌زده هم در رأس امور بودند. بنابراین، باید محکم بایستیم و این جمهوری را که در مقابل همه انحرافات ایستاده است حفظ کنیم.

برادران و خواهران مذاهب گوناگون، همه دست در دست یکدیگر بگذارند و از حیثیت و کیان اسلام و جمهوری اسلامی دفاع کنند و از این هیاهوها نترسند، که ما شکست نمی‌خوریم. شما که مسئولیت بسیار سنگینی به عهده‌تان می‌باشد، مطمئن و استوار به کار خودتان ادامه دهید، هر روز برنامه‌هایتان را بیش‌تر و بهتر توسعه دهید و کوشش نمایید تا برنامه‌های اصولی و منطبق با موازین اسلام، ارائه نمائید و حیثیت ملت و مذهب خودتان را حفظ کنید.

باید برنامه‌ها بر اساس بینش و فرهنگ اسلام تنظیم شود. امیدوارم با دلی گرم و محکم در کاری که دارید، موفق شوید. امروز ـ دیگرـ کشور مال خودتان است. به خدا اعتماد کنید که هر چه داریم از اوست و برای بندگان اوست، پس برای او و بندگان او خدمت کنید.»

منبع: روزشمار جنگ ایران و عراق/ جلد 23

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار