غریب آبادی اعلام کرد؛

کشف و ضبط بیش از ۸۱۴ تن انواع مواد مخدر در کشور در سال ۲۰۱۹

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل و سایر سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، از کشف و ضبط بیش از ۸۱۴ تن انواع مواد مخدر در کشور در سال ۲۰۱۹ خبر داد.
کد خبر: ۳۸۰۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹ - 24January 2020

کشف و ضبط بیش از ۸۱۴ تن انواع مواد مخدر در کشور در سال ۲۰۱۹به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «کاظم غریب آبادی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل و سایر سازمان های بین المللی مستقر در وین، از کشف و ضبط بیش از ۸۱۴ تن انواع مواد مخدر در کشور در سال ۲۰۱۹ خبر داد.

وی با اعلام این مطلب، اظهار داشت: با تلاش و از جان گذشتگی سربازان و ماموران نهادهای انتظامی و امنیتی کشورمان در مرزها و داخل کشور، طی سال ۲۰۱۹ میلادی ۸۱۴ هزار و ۴۷۷ کیلوگرم انواع مختلف مواد مخدر کشف و ضبط شد که بیشترین میزان، مربوط به تریاک با ۶۵۶ هزار و ۲۵۸ کیلوگرم می باشد. میزان کشف و ضبط سایر مخدرهای دیگر، عبارتند از: هروئین ۱۷ هزار و ۴۱۴ کیلوگرم، مرفین ۱۸ هزار و ۱۸۵ کیلوگرم، حشیش ۷۳ هزار و ۹۲۸ کیلوگرم، و شیشه ۱۳ هزار و ۵۷۰ کیلوگرم.

سفیر و نماینده دائم ایران همچنین اظهار داشت: ماموران مبارزه با مواد مخدر کشورمان در سال ۲۰۱۹ تعداد دو هزار و ۳۱۹ درگیری مسلحانه با قاچاقچیان داشته اند که منجر به انهدام و متلاشی شدن یک هزار و ۸۸۶ باند و شبکه ترانزیت و توزیع موادمخدر شده است.

وی افزود: در این درگیری ها نیز پنج نفر از ماموران عزیز کشورمان به شهادت رسیدند.

غریب آبادی در پایان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همچنان پرچمدار مبارزه با مواد مخدر در سطح جهانی است.

وی با اشاره به اینکه تلاش ها و برنامه های ایران در سه حوزه مقابله، پیشگیری، و درمان همواره مورد اذعان و تمجید دفتر مقابله با جرم و موادمخدر ملل متحد قرار می گیرد، از بی توجهی برخی کشورها در عدم پذیرش مسئولیت مشترک در این حوزه، به طور جدی انتقاد کرد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار