امیر آشتیانی:

ثمره شهادت سپهبد «سلیمانی» خروج نظامیان آمریکایی از منطقه است

جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به شهادت سردار سپهبد شهید «قاسم سلیمانی»، ثمره شهادت این مجاهد مخلص را ایجاد انقلابی در منطقه و خروج نظامیان آمریکایی از منطقه دانست.
کد خبر: ۳۸۱۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۶ - 27January 2020

ثمره شهادت سپهبد «سلیمانی» خروج نظامیان آمریکایی از منطقه استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ «محمدرضا قرایی آشتیانی» در همایش علمی تخصصی تدوین آیین‌نامه‌های نیرو‌های مسلح که امروز (سه‌شنبه) در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار شد، با تبیین اهمیت تدوین و بازنگری آیین‌نامه‌ها در سطح نیرو‌های مسلح اظهار داشت: در تدوین آیین‌نامه‌ها در نیرو‌های مسلح بررسی‌ها نشان می‌دهد که دو موضوع مهم باید مد نظر قرار گیرد؛ اول مشکلات اعتباری و دوم مشکلات ساختاری که در هر دو حوزه ستاد کل نیرو‌های مسلح با مرتفع کردن مشکلات، آماده تدوین و بازنگری آیین‌نامه‌هاست.

وی ضمن بیان نیازمندی موجود در حوزه آیین‌نامه‌ها در سطح نیرو‌های مسلح گفت: ما به چیزی حدود سه هزار آیین‌نامه در سطح نیرو‌های مسلح نیازمندیم که هر سال باید بیش از ۵۰۰ آیین‌نامه تدوین شود که با تأمین بودجه و اعتبار و نظارت و تأیید معاونت آموزش و پژوهش ستاد کل نیرو‌های مسلح این نیازمندی نیرو‌ها در حوزه تدوین آیین‌نامه‌ها را مرتفع خواهیم کرد.

جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در ادامه تاکید کرد: در حوزه تدوین آیین‌نامه ما باید به دو نکته اساسی توجه کنیم؛ اول بهره‌برداری از تجربیات با نگاه به آینده و دیگری موضوع سیستم‌سازی است. در خصوص تجربیات باید گفت که ثبت تجربیات و بهره‌گیری از آن بسیار اهمیت دارد که در روایات نیز بسیار برآن تاکید شده است.

امیر آشتیانی افزود: در خصوص ساختار و سیستم‌سازی نیز باید توجه کرد که هر زمان که ما ساختار و چارچوب ضعیف داشته‌ایم، مجموعه دچار ضعف شده و از رشد و تعالی بازمانده است؛ چرا که موجب حاکم شدن سلایق و علایق افراد شده و ما توانسته‌ایم فقط حفظ وضع موجود کرده و در نهایت دچار پس‌رفت شویم.

وی در ادامه به اصول اساسی که تدوین‌گران در تدوین آیین‌نامه‌ها باید از آن استفاده کنند، اشاره و بیان کرد: افرادی که به تدوین آیین‌نامه‌ها همت می‌گمارند، بایستی به اصولی مزیّن باشند که خدامحوری و تکلیف‌گرایی، کفایت و کاردانی، اراده و پشتکار و کلان‌نگری، شجاعت و انعطاف‌پذیری و مشورت، تعالی و پیشرفت، قانونمندی، تجربه‌انگاری، مدیریت دانش و سیستم‌سازی، اولویت‌بندی و آینده‌نگری، مهارت و آموزش، خلاقیت و نوآوری، اعتدال و اندازه، کیفیت و مطلوبیت، صیانت و ایمنی، استواری و استقامت و استمرار از مهمترین این اصول هستند.

جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح به انتظارات موجود از مراکز آموزشی و دانشگاهی اشاره و تأکید کرد: مراکز آموزشی و دانشگاهی بایستی از ظرفیت‌های داخلی و بیرونی در تدوین آیین‌نامه‌ها بهره‌گیری کنند. همچنین تدوین و بازنگری سرفصل‌ها و متون آموزشی، تدوین و بازنگری تمامی آیین‌نامه‌ها بر اساس ارزش‌های اسلامی و ایرانی، نظارت بر تمام مراحل تدوین و نگاشت آیین‌نامه‌ها، دقت و توجه به موضوع به‌کارگیری آیین‌نامه‌ها بعد از تدوین که بسیار حائز اهمیت است.

امیر آشتیانی افزود: برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌ها و کلاس‌ها برای تربیت تدوین‌گران آیین‌نامه‌ها، بروزرسانی رهنامه‌ها و آیین‌نامه‌ها، توجه وافر به پیشرفت علمی و آینده‌نگری در چرخه و فرایند تدوین آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها از مهمترین مواردی است که باید مد نظر این مراکز باشد.

در پایان این همایش نیز با حضور امیر سرتیپ «آشتیانی» جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، امیر دریادار «سیاری» رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش و سردار سرتیپ «نوری‌نژاد» معاون هماهنگ‌کننده ناجا از مدیران و تدوین‌گران برتر آیین‌نامه‌های نیرو‌های مسلح قدردانی به عمل آمد.

همچنین در ابتدای این همایش سردار سرتیپ دوم «خسروی» رئیس مرکز راهبردی آیین‌نامه‌های معاونت آموزش و پژوهش ستاد کل نیرو‌های مسلح به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه تدوین و بازنگری آیین‌نامه‌های نیرو‌های مسلح پرداخت.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار