معاون فرهنگی و تبلیغاتی نمایندگی ولی فقیه در سپاه خبر داد؛

راهیابی ۴۴۵ اثر به دبیرخانه هشتمین کنگره شعر فرهنگیاران سپاه

سردار «حسین محبی» با اشاره به جزئیات هشتمین کنگره شعر فرهنگیاران سپاه، گفت: ۱۵۰ نفر از شاعران، آثار خود را به این دوره از کنگره ارسال کردند که در این میان، ۴۴۵ اثر به دبیرخانه کنگره راه یافته و مورد بررسی و داوری قرار گرفته‌اند.
کد خبر: ۳۸۲۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲ - 02February 2020

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، هشتمین کنگره شعر فرهنگیاران سپاه، صبح امروز (یک‌شنبه) با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسین محبی» معاون فرهنگی و تبلیغاتی نمایندگی ولی فقیه در سپاه، امیر سرتیپ دوم «شاهین تقی‌خانی» معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران و جمعی از فرهنگیاران شاعر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) برگزار شد.

سردار «حسین محبی» در این مراسم، با اشاره به جزئیات هشتمین کنگره شعر فرهنگیاران سپاه، اظهار داشت: ۱۵۰ نفر از شاعران، آثار خود را به این دوره از کنگره ارسال کردند که در این میان، ۴۴۵ اثر به دبیرخانه کنگره راه یافته و مورد بررسی و داوری قرار گرفته است.

راهیابی ۴۴۵ اثر به دبیرخانه هشتمین کنگره شعر فرهنگیاران سپاه

وی افزود: از این میان تعداد آثار راه‌یافته به دبیرخانه هشتمین کنگره شعر فرهنگیاران سپاه، ۷۹ اثر پیرامون بیانیه «گام دوم انقلاب»، ۴۹ اثر طنز، ۵۱ اثر پیرامون موضوع «پیشرفت ۱۰۰ برابری سپاه»، ۲۷ اثر با موضوع کنگره شهدای روحانی که در اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود، ۱۴۰ اثر پیرامون مکتب شهید سلیمانی و مکتب ایثار و مقاومت و نیز ۹۹ اثر در موضوعات در حوزه‌های گوناگون است.

سردار محبی با اشاره به اهداف هشتمین کنگره شعر فرهنگیاران سپاه، تصریح کرد: مهم‌ترین هدف ما از برگزاری این کنگره، تقویت جبهه مقاومت اسلامی در مقابل جبهه معارض در عرصه جنگ فرهنگی است که شعر در تقویت این جبهه بسیار می‌تواند موثر باشد؛ چراکه شعر به‌خاطر ارتباط عمیق با روح و روان انسان، می‌تواند پرنفوذترین بخش هنر باشد که شاعران سپاه توانسته‌اند در این عرصه بسیار موفق باشند.

وی تاکید کرد: دشمنان با تمام هستی و دارایی خود برای مقابله با انقلاب اسلامی ایران به میدان آمده‌اند؛ اما خط مقدم این جنگ، «جنگ فرهنگی» است و ما هم باید در این عرصه گام برداریم و شاعران را به میدان بیاوریم.

معاون فرهنگی و تبلیغاتی نمایندگی، ولی فقیه در سپاه، با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در «بیانیه گام دوم انقلاب» تأکید کرده‌اند که جغرافیای مبارزه ما با دشمن در چهل‌ساله دوم انقلاب در گستره جهانی و بین‌المللی است، گفت: بنابراین نبرد ما هم در جبهه فرهنگی، یک نبرد بین‌المللی است و سه کلیدواژه بیانیه گام دوم انقلاب، یعنی «خودسازی»، «جامعه‌پردازی» و «تمدن‌سازی» باید در عرصه جهانی تحقق یابد.

وی افزود: اندیشه دهکده جهانی، یک اندیشه قرآنی است و اسلام این تمدن را تشکیل خواهد داد.

همچنین سردار سرتیپ دوم پاسدار «حمید اباذری» جانشین فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع)، نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت سرودن شعر توسط پاسداران، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) در اشعاری که هر ساله در مراسم «میثاق پاسداری» خوانده می‌شوند، توجه ویژه‌ای دارند و در برخی موارد، از شاعران آن تفقد می‌کنند.

وی افزود: در این مراسم که مفاهیم انقلاب اسلامی، جهان اسلام و سپاه در قالب‌های متفاوتی ارائه می‌شود؛ هر یک از آن‌ها در هر عنوان و مضمونی باید قالب نظامی داشته باشند و هر کدام از این حرکات و اشعار که عوض می‌شوند، در قالبی ایجاد شوند که با حرکات نظامی جور در بیایند و همزمان چند مفهوم را منتقل کنند.

در ادامه این مراسم، از کتاب «حدیث مقاومت» شامل اشعار هشتمین کنگره شعر فرهنگیاران سپاه و بیستمین کتاب صوتی معاونت فرهنگی و تبلیغات نمایندگی، ولی فقیه در سپاه باعنوان «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» برگرفته از سلسله جلسات سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در مشهد مقدس، مسجد امام حسن مجتبی (ع) در ماه رمضان سال ۱۳۵۳ شمسی رونمایی شد و جمعی از فرهنگیاران شاعر سپاه، به قرائت اشعار خود پرداختند.

خاطرنشان می‌شود در پایان، هیئت داوران بیانیه خود را قرائت کرده و از شاعران برگزیده تقدیر شد.

انتهای پیام/ ۱۱۳

نظر شما
پربیننده ها