سردار وحیدی:

‌نمی‌توان با قاتلین شهدا سازش داشت/ معامله قرن نشان داد آمریکایی‌ها به فلسطینی‌ها اعتقادی ندارند

فرمانده دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: نباید کسی فکر کند که با دشمن خدا و خلق خدا و دشمن انسانیت و اخلاق و قاتلین شهدا می‌تواند کمترین سرسازشی داشته باشد؛ البته کسی هم چنین فکری نمی‌کند و نمی‌تواند بکند.
کد خبر: ۳۸۲۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۲ - 04February 2020

‌نمی‌توان با قاتلین شهدا سازش داشت/ معامله قرن نشان داد آمریکایی‌ها به فلسطینی‌ها اعتقادی ندارندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «احمد وحیدی» فرمانده دانشگاه عالی دفاع ملی، عصر امروز در کنگره سرداران و ۲۰۰۰ شهید منطقه ۵ تهران که در پردیس تئاتر تهران برگزار شد، اظهار داشت: در محضر دو هزار شهید و‌ در پیشگاه خانواده شهدا هستیم، مجلسی که متعلق به دو هزار شهید باشد جایگاه رفیعی دارد.

وی افزود: گفته شده انقلاب ما بر سه پایه امام، امت و‌ مکتب بود اما باید گفت که امام، امت را ساختند و‌ امت به دست امام ساخته شد و‌ مکتب ما هم آنگاه که از لسان امام به دل‌های افراد جامعه ریخته شد، در اسلام ناب قرار گرفت.

فرمانده دانشگاه عالی دفاع ملی با اشاره به اینکه آن‌ کسی‌ که قائمه انقلاب شد، امام بود، افزود: نوری که از خون شهیدان درخشش یافت باعث شد تا شهادت واژه ای آشنا در قاموس ملت ایران، ‌امت اسلام و‌حتی فراتر از آن شود؛ بر این اساس شهادت مفهومی برای شناخت انسان ‌وجوهره آن شد.

سردار وحیدی با اشاره به شخصیت حاج قاسم سلیمانی ادامه داد: شهید سلیمانی شهیدی است که الگو و اسطوره و‌ مکتب شد؛ وی شهیدی است که که عشق را در زیباترین شکل خود به تجلی کشید.

وی‌ اضافه کرد: سردار سلیمانی از اینکه به سوی‌ مقتل می رود، آگاه بود زیرا این مطلبی است که ۲۴ سال قبل عنوان کرده بود؛ این نشان‌می‌دهد که حاج قاسم سلیمانی با آگاهی کامل به مقتل خود رفت.

فرمانده دانشگاه عالی دفاع ملی سپس با بیان اینکه شهدا همواره از پیشگامان و پیش‌قراولان انقلاب اسلامی بودند، تصریح کرد: محور مقاومت برای حرکت به سمت نقطه رهایی و‌ رسیدن به آمادگی ظهور حضرت حجت بود؛ هر فردی که به شهادت رسید باعث شده تا خداجویی مردم هم بیشتر شود؛ بر این اساس آنچه در تشیبع شهید سلیمانی دیدیم بیانگر این بود که جامعه به یک درجه تکاملی بالا رسیده است.

سردار وحیدی همچنین گفت: همان‌گونه که شهدای دفاع مقدس باعث شدند تا دفاع مقدس پیروز شود، شهدای مدافع حرم نیز باعث شدند محور مقاومت شکل گیرد؛ اندیشه مقاومت داشتیم لذا بر اساس این اندیشه گفتمان مقاومت شکل یافت و براساس این گفتمان جریان مقاومت راه افتاد و‌ بر اساس این جریان، محورهای مقاومت ایجاد شد و در مسیرهای مقاومت، جبهه مقاومت شکل گرفت لذا امروز با یک‌ جبهه مقاومت روبرو‌ هستیم.

فرمانده دانشگاه عالی دفاع ملی اظهار داشت: گفتمان مقاومت امروز نه در فضای کشور و‌ منطقه ما بلکه در سراسر جهان به یک گفتمان جهان شمول تبدیل شده است؛ اگر حضرت امام فرمودند پیام‌ انقلاب را صادر خواهیم کرد، امروز می‌توانیم بگوییم پیام انقلاب به جبهه واقعی و حقیقی تبدیل شده؛ جبهه ای که تنها جریان‌ مبارزه با جبهه کفر و‌ استکبار جهانی است.

وی تاکید کرد: این دستاورد سازش نکردن و مقاومت کردن در برابر استکبار است؛ در دفاع مقدس سازش نکردیم ولی پیروز شدیم اما سرنوشت کسانی‌که سازش کردند را ببینید متوجه می شوید که سازش چه‌ نتایجی خواهد داشت؛ قذافی سازش کرد و‌ همه امکانات خود را به آمریکا واگذار کرد اما این سازش باعث شده لیبی تکه تکه شود؛ در فلسطینی عرفات سازش کرد اما وی را اسرائیلی ها کشتند؛ در سودان هم عمرالبشیر با عربستان و‌ آمریکا سازش کرد ولی اکنون در زندان به سر می برد در مقابل سید حسن نصر الله در لبنان و عبدالملک بدرالدین در یمن چون سازش نکردند در اوج قرار دارند.

فرمانده دانشگاه عالی دفاع ملی ادامه داد: اگر شهدای انقلاب و دفاع مقدس نبودند، شهدای مدافع حرم نیز نبودند؛ در واقع شهدای مدافع حرم برگرفته از شهدای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی هستند؛ حال چنانچه شهدای مدافع حرم نبودند امروز منطقه در سیطره آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار داشت؛ این عزیزان راهبردهای آنها را با شکست مواجه ساختند لذا وقتی دیدند شهید سلیمانی و مدافعین حرم تمام‌ موازنه قدرت آنها را در منطقه به هم ریختند و‌ وضعیت منطقه علیه آنها است، تصمیم به ترور سلیمانی گرفتند؛ ولی اگر کسی تاکنون توانسته با شهادت انسان مومن جلوی حرکت او را بگیرد، آنها هم می توانند.

سردار وحیدی با اشاره به اینکه آثار و نتایج موشک باران عین الاسد تا مدت ها بر پیکره دشمن باقی خواهد بود، ادامه‌ داد: نباید کسی فکر کند که با دشمن خدا و خلق خدا و دشمن انسانیت و اخلاق و قاتلین شهدا می تواند کمترین سرسازشی داشته باشد؛ البته کسی هم چنین فکری نمی کند و‌نمی تواند بکند چون کسی اجازه نمی دهد که چنین اتفاقی توسط آنها روی دهد.

فرمانده دانشگاه عالی دفاع ملی تاکید کرد: امروز وارد جنگی شدیم‌ که انتهای آن یا نابودی ایران یا آمریکا را به دنبال دارد اما ایران نابود نخواهد شد چون خداوند مدافع ما است؛ پس این راه شهدا به نابودی استکبار ختم می‌شود.

وی افزود: فکر نکنند که نابودی آمریکا شدنی نیست چون این حقیقت است؛ شوروی آن‌گاه سقوط کرد که انقلاب اسلامی پای در عرصه گذاشت و‌ مشخص شد شعارهای ضد امپریالیستی آنها دروغی بیش نیست لذا امروز شواهد فروپاشی استکبار خود را نشان می دهند.

سردار وحیدی در ادامه درباره معامله قرن گفت: این موضوع خباثت آمریکا و رژیم صهیونیستی را نشان می دهد چون آنها از همان اول به فلسطینی‌ها اعتقاد نداشتند؛ امروز مقاومتی شکل گرفته که از هیچ قدرتی به غیر از خداوند نمی ترسد و این مقاومت است که می تواند پشت آنها را به خاک بمالد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار