جبهه پایداری:

شکست «معامله قرن» موجب تغییر موازنه به‌نفع فلسطین می‌شود

جبهه پایداری تصریح کرد: شکست «معامله قرن» که موافقت خائنانه و تحقیرآمیز برخی از حکّام عرب را هم به همراه داشت، موجب تغییر موازنه منطقه به نفع مردم مظلوم فلسطین خواهد شد.
کد خبر: ۳۸۲۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۴ - 06February 2020

شکست «معامله قرن» موجب تغییر موازنه به‌نفع فلسطین می‌شودبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‎پرس، در پی رونمایی از طرح موسوم به معامله قرن توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی، جبهه پایداری انقلاب اسلامی بیانیه‌ای صادر کرد.

متن بیانیه جبهه پایداری به این شرح است:

«إِنَّ الله لا یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّی یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ»

ایران اسلامی اکنون با پشت سر گذاشتن چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، از نظر سیاست داخلی و خارجی، در موقعیت بسی مهم‌تر و حساس‌تر نسبت به سال‌های گذشته قرار گرفته است.

از سویی حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مواضع تروریست‌های آمریکایی هیمنه پوشالی دولت و ارتش ایالات متحده را در منطقه و جهان از بین برد و از سوی دیگر، شکست طرح رذالت‌بار آمریکایی‌ها و رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی موسوم به «معامله قرن» که موافقت خائنانه و تحقیرآمیز برخی از حکام عرب را هم به همراه داشت، موجب تغییر موازنه منطقه به نفع مردم مظلوم فلسطین خواهد شد.

همچنین در بعد منطقه‌ای و از نظر نظامی ساقط کردن هواپیمای پیشرفته آمریکایی‌ها در افغانستان نشان داد که تجهیزات چند میلیون دلاری آن‌ها دیگر در امنیت به سر نمی‌برند.

راهپیمایی عظیم مردم عراق در اعتراض به حضور نظامیان تروریست آمریکایی در منطقه و فتوحات جدید مجاهدان انصارالله یمن در برابر متجاوزان سعودی آینده غرب آسیا را با یک فضای جدید رو‌به‌رو خواهد کرد؛ فضایی که بر محور اقتدار مقاومت و بدون حضور آمریکایی‌ها شکل خواهد گرفت و ان شاء الله آینده‌ای همراه با پیشرفت و سربلندی را برای مردم مسلمان و آزاده منطقه و مبتنی بر انتخاب خود آن‌ها شکل خواهد داد.

در سیاست داخلی نیز ملت مسلمان ایران در آستانه رقم زدن یک حضور قدرت آفرین دیگر قرار دارد و موشک‌های مردمسالاری اقتدار آفرین در عرصه سیاست داخلی را با دستان و برگه‌های رأی خود شلیک خواهد کرد.

از همین رو ذکر چند نکته درخصوص وضعیت کنونی کشور ضروری است:

۱- در سال‌های اخیر، اتخاذ تصمیم‌های نادرست در عرصه سیاست خارجی و روش‌های غیر دقیق اقتصادی، بی‌اعتمادی مردم نسبت به جریانات سیاسی نزدیک به دولت را به همراه داشته و طبیعی است که در انتخابات پیش رو، اقبال آرای مردمی به منتقدان واقعی دولت بیشتر باشد. از همین رو نه مسببان وضعیت موجود کشور می‌توانند ژست مخالفت با وضعیت کنونی را بگیرند و نه دولت می‌تواند، برای حمله به مجلس مطالبه‌گر آینده، از هم اکنون انتخابات را زیرسوال ببرد.

۲-در عرصه سیاست داخلی، کشور نیازمند حفظ وحدت است. این وحدت و صدای یکپارچه از درون کشور است که می‌تواند ایران اسلامی را در برابر بدخواهی دشمنانش بیمه کند. در وضعیت کنونی برای مردم عجیب است که هم مقامات آمریکایی و ضد انقلاب خارج نشین وابسته از تشریفاتی بودن انتخابات سخن می‌گویند و هم رئیس قوه مجریه که خود با همین سازوکار انتخاباتی بر مسند ریاست جمهوری تکیه زده است. باید توجه داشت که حمله به نهاد‌های متولی نظارت بر اجرای انتخابات نتیجه‌ای جز زیر سوال بردن مشروعیت انتخاب شوندگان و تضعیف قوای کشور ندارد.

۳- درعرصه انتخابات، رجوع فعالان سیاسی به تاکتیک‌های انتخاباتی و سیاسی بدون نگاه به مبانی دینی و شرعی، چیزی شبیه همان جدایی دین از سیاست است.

از همین رو وحدت انتخاباتی نباید به عنوان یک تاکتیک سیاسی برای پیروزی تعریف و تفسیر شود؛ وحدت انتخاباتی هنگامی پذیرفته شده است که بر مبنای اصل اساسی حفظ منافع ملی باشد و این مهم صورت نمی‌گیرد جز آنکه شاخصه‌های ایمان و تعهد و تخصص و کارآمدی با روحیه انقلابی در افراد معرفی شده، جمع شده باشد فعالان سیاسی انتخابات، موظف به رعایت صدق در رفتار و گفتارند که بنا به فرموده پیامبر عظیم‌الشان اسلام (ص): النجاة فی الصدق.

۴- در انتخابات پیش‌رو و با توجه به فضای حساس کشور، باید بیش و پیش از همه چیز، مشارکت بالای مردمی در اولویت باشد نه پیروزی حزب و یا جناح خاص.

لازم است فعالان انتخاباتی از دو قطبی کردن فضای انتخابات و تخریب یکدیگر، پرهیز کنند تا اصل مشارکت به بهترین شکل صورت پذیرد. در فضای انتخاباتی، برد و باخت، نباید صرفا در به دست آوردن کرسی‌های قدرت تفسیر و تأویل شود، زیرا معتقدیم به تبع این نگاه، تخریب و حذف رقیب به هر قیمتی توجیه‌پذیر تلقی می‌شود که با مبانی اخلاقی و شرعی فاصله دارد.

۵- متأسفانه اتخاذ سیاست دیپلماسی صدقه‌ای در سال‌ها اخیر و پافشاری بر آن از سوی جریانی که خود را امید‌آفرین معرفی می‌کرد، جز القای ناامیدی و پراکنده کردن حس ناتوانی در کشور نتیجه‌ای نداشت.

لازم است در عرصه سیاست خارجی، دولت به جای ارسال پیام «ما بلد نیستیم» که مکمل شعار «ما نمی‌توانیم» جریان غرب‌گرای داخلی است، به سمت اتخاذ سیاست‌های امتحان شده‌ای قدم بر دارد که در سال‌های پیشتر توانست کشور را از شرایط تحریمی عبور دهد.

اجرای این روش‌ها علاوه بر اینکه نیازمند اتخاذ کنش‌گری فعال‌تر نسبت به گذشته است، نیازمند این است که سیاستگذاران و تصمیم‌گیران، این گزاره غلط که کلید موفقیت کشور در دستان غرب است را از اذهان خود پاک کنند.

۶- افزایش صادرات غیرنفتی برای عبور کشور از سختی‌های دوران تحریم، هنگامی محقق می‌شود که کارآفرینان داخلی، صنعتگران و کشاورزان از امنیت شغلی، روانی و مالی برخوردار باشند.

اکنون کشور در بهترین شرایط خود از نظر نیروی انسانی و استفاده از مواهب داخلی قرار دارد. توان جمعیتی جوان کشور، شاید در سال‌های آینده تکرار پذیر نباشد

در سال‌های گذشته این اقدام صورت نگرفت و اغلب محور تلاش دولت‌مردان بر توافقات خارجی بود. لازم است در مدت باقی مانده، شرایط تولید و رونق آن در داخل کشور از سوی دولت و با پیگیری مجلس آینده تقویت شود.

جبهه پایداری انقلاب اسلامی، معتقد است که آینده کشور، آینده‌ای روشن است. تحلیل فضای سیاسی و اجتماعی هم نشان می‌دهد این آینده قطعا رقم خواهد خورد به شرط آنکه قوای سه گانه کشور در جهت قوی کردن کشور قدم بردارند. دولت، سیاست‌های خود را در چارچوب منافع ملی دنبال کند، نمایندگان مجلس، مطالبه‌گری از دولت به نفع مردم را در دستور کار قرار دهند و قوه قضاییه همچنان نسبت به اجرای درست احکام و مبارزه با مفسدان، سخت‌گیر باشد.

به امید شکوه و سربلندی هرچه بیشتر ایران عزیز

جبهه پایداری انقلاب اسلامی

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها